Εν μέσω φόβων για ραγδαία αύξηση μεταναστευτικών ροών, οι συνδικαλιστές του Λιμενικού Σώματος εκφράζουν τους φόβους τους

Αδυναμία ενίσχυσης των νησιών με πλωτά μέσα

12/04/2018 - 17:46

Σε μια κρίσιμη περίοδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων οι Έλληνες λιμενικοί πραγματοποιούν καθημερινά περιπολίες με καταπονημένα πλωτά μέσα. Εκτός όμως από την αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικότητας βρίσκονται διαρκώς σε αυξημένη επιφυλακή, καθώς οι μεταναστευτικές ροές αυξάνονται και εκφράζονται φόβοι πως με την έκρυθμη κατάσταση στη Συρία οι αριθμοί των αφίξεων μπορεί να διπλασιαστούν ή ακόμα και να τριπλασιαστούν παραμονές της φετινής τουριστικής περιόδου, σε συνδυασμό με την αδιαφορία που φαίνεται πως δείχνει το τελευταίο χρονικό διάστημα η τουρκική Ακτοφυλακή.

Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος σημειώνουν ότι το τελευταίο σκάφος που παραλήφθηκε ήταν το 2016 το Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης «Γαύδος», το οποίο επιχείρησε να εμβολίσει σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής,ως γνωστόν στην περιοχή των Ιμίων, στα μέσα Φεβρουαρίου.

Ακούν για νέα σκάφη, αλλά δεν τα βλέπουν

Έκτοτε οι λιμενικοί ακούν εξαγγελίες για εξοπλιστικά προγράμματα με σκάφη που αναμένεται να παραγγελθούν, με άγνωστο χρόνο παράδοσης τους. Αυτή τη στιγμή όμως κάνουν περιπολίες με τα υπάρχοντα πλωτά μέσα, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα ενίσχυσης των νησιών του Αιγαίου με άλλα σκάφη, αφού εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα «απογυμνωθούν» άλλες υπηρεσίες της χώρας που τα χρησιμοποιούν.

Το ευτύχημα είναι ότι χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των μηχανικών του ΛΣ τα σκάφη αυτά να είναι καλά συντηρημένα ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις. Σε αντίθεση, η Τουρκική Ακτοφυλακή εδώ και μία δεκαετία υλοποιεί για την επίτευξη των στόχων της ένα φιλόδοξο πρόγραμμα προμήθειας πλωτών και εναέριων μέσων, που σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Όπως επισημαίνεται, στη χώρα μας σημαντικά έργα περιμένουν να υλοποιηθούν, ύψους περίπου 185 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το Εθνικό Σύστημα Επιτήρησης Θαλάσσιων Συνόρων, αλλά και η προμήθεια τριών 30μετρων σκαφών και 15 άλλων μικρότερων ταχύπλοων σκαφών. Δυστυχώς, οι διαδικασίες προμήθειας των παραπάνω - παρά το γεγονός ότι καταβλήθηκαν τεράστιες προσπάθειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους - προσκρούουν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις προώθησης των διαγωνισμών και σχετικές ιδεοληψίες, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας των χρηματοδοτήσεων τους. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη αφενός το στενό πλέον χρονοδιάγραμμα απορρόφησής τους και αφετέρου ότι πρόκειται υποχρεωτικά για διεθνείς διαγωνισμούς υπαγόμενους σε ενωσιακούς διαγωνιστικούς κανονισμούς.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey