Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών

08/08/2016 - 14:10

Στην εκτενέστατη απάντηση του (σ.σ. δημοσιεύθηκε όλη στο emprosnet.gr), το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει πως κατά την συζήτηση του θέματος στην ολομέλεια της Βουλής, στις 3 Αυγούστου, Ν.Δ., Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι, λειτουργούσαν από κοινού και αντάλλασσαν έγγραφα.

Στην εκτενέστατη απάντηση του (σ.σ. δημοσιεύθηκε όλη στο emprosnet.gr), το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει πως κατά την συζήτηση του θέματος στην ολομέλεια της Βουλής, στις 3 Αυγούστου, Ν.Δ., Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι, λειτουργούσαν από κοινού και αντάλλασσαν έγγραφα.

Σε άλλο σημείο θυμίζει ότι το έργο του δρόμου Καλλονή - Σιγρίου ανατέθηκε στην κοινοπραξία «Αναστηλωτική Α.Ε. - Τοξότης Α.Ε. - Ελληνική Υδροκατασκευή Α.Ε», με απόφαση που έλαβε η επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 11 Οκτωβρίου 2012, με την θετική εισήγηση της τότε κυβερνητικής πλειοψηφίας Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ.

Μάλιστα μέλος της επιτροπής ήταν ο κ. Κεγκέρογλου, που υποστήριξε την εισήγηση.

Στην συνέχεια το Υπουργείο υποστηρίζει πως το έργο δημοπρατήθηκε τέσσερις φορές μέχρι να βρεθεί εταιρεία που θα το διεκδικήσει. Αιτιολογώντας το χαμηλό ποσοστό έκπτωσης σημειώνει: «Μιλάμε για ένα οδικό έργο σε ένα νησί στην παραμεθόριο, όπου προφανώς υπάρχει αυξημένο κόστος και δικαιολογείται σε πολλά σημεία η έκπτωση.

Το γεγονός ότι οι συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι πάρα πολύ θετικό».

 

Ανασκαφές για τα απολιθώματα

Σε άλλο σημείο αναφέρεται στις εκτεταμένες ανασκαφές που έγιναν στα πρώτα 20 χιλιόμετρα του έργου, οι οποίες δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν με την συμβατική διαδικασία καθώς θα καταστρέφονταν απολιθωμένα που ανευρέθηκαν. Επίσης αναφέρει πως υπάρχουν σειρά εγγράφων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου, που θέτουν αυτό το ζήτημα.

Μάλιστα προσθέτει ότι «η εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη για το έργο προέβλεπε την ύπαρξη 23 απολιθωμάτων σε εντοπισμένες θέσεις. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί και ταυτοποιηθεί επιστημονικά 1.119 ευρήματα και πλήθος άλλων που δεν έχουν ταυτοποιηθεί, που έχουν μεταφερθεί στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας».

 

Γιατί συμπληρωματική σύμβαση

Το πιο κρίσιμο σημείο της απάντησης του Υπουργείου είναι αυτό που αφορά τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως η υπηρεσία του Υπουργείου «λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διατάξεις του νόμου, την ανάγκη ολοκλήρωσης του έργου, το γεγονός ότι το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. με αυστηρούς χρονικούς περιορισμούς, το γεγονός ότι δε μπορούσε να μειωθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου για ένα τόσο μεγάλο τμήμα χωρίς να διαλυθεί η σύμβαση, με συνέπεια οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, προέκρινε την αντιμετώπιση της απρόβλεπτης αυτής περίστασης με τη σύναψη της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης του έργου σύμφωνα με το άρθρο 57 του Ν.3669/08».

Φυσικά το Υπουργείο δεν αφήνει ασχολίαστους τους υπαινιγμούς για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών. Ειδικότερα επισημαίνει: «Με φόντο τόσο την απρόσκοπτη συνέχιση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες, όσο και τις καταθέσεις τραπεζιτών και καναλαρχών στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, συζητήθηκαν και ψηφίσθηκαν δύο νομοσχέδια που βάζουν φρένο στις χρόνιες στρεβλώσεις των δημοσίων συμβάσεων, των δημοσίων έργων και των παραχωρήσεων, σε βάρος του ελληνικού λαού.

Σήμερα απαντάμε, για μια ακόμη φορά με στοιχεία, για όλες τις απόπειρες αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, με τη λάσπη που ρίχνουν».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey