Σε άμεση συνεργασία με τα υπηρεσιακά στελέχη του, έχει κατατεθεί στο ΥΠΕΝ ό,τι ζητήθηκε από το αρμόδιο υπουργείο και το ΣτΕ

Στην «τελική ευθεία» η πολεοδόμηση Βαρειάς - Ακρωτηρίου

11/09/2022 - 10:00 Ενημερώθηκε 12/09/2022 - 10:22

Μια χρόνια εκκρεμότητα που φαίνεται να παίρνει το δρόμο της είναι η περίπτωση της πολεοδόμησης Βαρειάς -Ακρωτηρίου. Η υπόθεση που ξεκίνησε το 1997, επί δημαρχίας Χοχλάκα, με ειδικό συνεργάτη τότε επί πολεοδομικών θεμάτων τον σημερινό αντιδήμαρχο Γ. Βατό, παρόλο που πέρασε μια 25ετία ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα εξαιτίας μεταξύ άλλων των ενστάσεων και των καθυστερήσεων που έτσι και αλλιώς προκαλεί η τεράστια γραφειοκρατία που υπάρχει γύρω από αυτές τις υποθέσεις. Ομως μεγάλες είναι και οι ευθύνες διαχρονικά της αυτοδιοίκησης που λειτουργώντας εν πολλοίς με πελατειακή λογική, δεν θέλει να δυσαρεστήσει κανέναν, ενώ η υπερβολική πολλές φορές πίεση των ιδιοκτητών στα νέα δεδομένα της πολεοδόμησης, «παθητικοποιούν» σε μεγάλο βαθμό την αυτοδιοίκηση να προχωρήσει τα πράγματα και να ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες. Χαρακτηριστικο παράδειγμα «παθητικοποίησης» της αυτοδιοίκησης είναι η περίπτωση της πολεοδόμησης Βαρειάς -Ακρωτηρίου. Επί δημαρχίας Βουνάτσου και αντιδημαρχίας Βατού στην Πολεοδομία, η πολεοδόμηση της εν λόγω περιοχής πήγε στο ΣτΕ προκειμένου να γίνει ο επιβεβλημένος έλεγχος για να προχωρήσει. Επέστρεψε για διορθώσεις, αλλά δυστυχώς έκτοτε, παρόλο που βρισκόμαστε στην τρίτη αλλαγή δημοτικής αρχής, παρέμεινε σε εκκρεμότητα, γιατί προφανώς δεν υπήρξε το ανάλογο ενδιαφέρον για την προώθηση των διαδικασιών από τη διάδοχη κατάσταση στην αυτοδιοίκηση του τόπου μας. Και επανήλθε ξανά στο προσκήνιο εσχάτως με την ολοκλήρωση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που ήταν απαραίτητη και των λοιπών διορθώσεων, όπου έχει κατατεθεί στο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), ως τελική φάση, προκειμένου να γίνουν οι τελικοί έλεγχοι πριν πάει στο ΣτΕ για τον τελικό έλεγχο και πάρει επιτέλους το... δρόμο για να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και γίνει νόμος του κράτους. Φαίνεται ότι τελικά, ο χρόνος και η συγκυρία έτσι τα έφερε και μια υπόθεση που ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια, με άμεση την «εμπλοκή» του Γ. Βατού, πάει προς ολοκλήρωση, αν δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και απρόβλεπτες εκπλήξεις, πάλι με τη δική του «εμπλοκή». 

Σε ετοιμότητα και για τις πράξεις εφαρμογής 

Και το ευχάριστο για την υπόθεση αυτή είναι, ότι από μέρους της δημοτικής αρχής υπάρχει η σχετική πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του Δήμου, αλλά και η ετοιμότητα ώστε με τη δημοσίευση της πολεοδόμησης της Βαρειάς και του Ακρωτηρίου στο ΦΕΚ, να... τρέξει και η τελευταία φάση της των πράξεων εφαρμογής, που σημαίνει ότι κάθε ιδιοκτησία στην εν λόγω περιοχή , μετά την πολεοδόμηση της, θα γνωρίζει πλέον τους κανόνες που τη διέπουν , δηλαδή τι δόμηση έχει (τον συντελεστή δόμησης) και τι εισφορά σε γη και χρήμα θα πρέπει να καταβάλει, ώστε καμιά ιδιοκτησία να μην είναι «όμηρος» στην όποια θεσμική ολιγωρία! Μπαίνει δηλαδή «τάξη», μετά από εκκρεμότητα τόσων χρόνων , σε μια περιοχή της Μυτιλήνης, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να αξιοποιήσουν ανενόχλητα και χωρίς άλλα εμπόδια τις περιουσίες τους. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι η υπόθεση αυτή θα τελεσιδικήσει επιτέλους, χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παλινωδίες και η πολυετής αυτή εκκρεμότητα θα πάψει να ταλαιπωρεί και να κρατά σε ...ομηρία μια ολόκληρη περιοχή. Είναι καιρός να «κλείνουν» υποθέσεις, που λύνουν προβλήματα, και η περίπτωση της συγκεκριμένης υπόθεσης δείχνει την αποφασιστικότητα της δημοτικής αρχής να τελείωσει με αυτήν την εκκρεμότητα αν είναι δυνατόν και μέσα στο 2022. Αυτή θα είναι μια πολύ θετική εξέλιξη που προφανώς καταγράφεται στα συν της δημοτικής αρχής Κύτελη και του πολιτικού προϊσταμένου της υπηρεσίας Δόμησης που ...έτρεξε την όλη υπόθεση! 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey