Στο πλαίσιο του προγράμματος «Connected by the sea / Η θάλασσα μας ενώνει»

Από την επίσκεψη του Γυμνασίου Πέτρας στην Μαρτινίκα Από την επίσκεψη του Γυμνασίου Πέτρας στην Μαρτινίκα Φωτογραφικό υλικό Δημήτρης Νταλώσης

Το Γυμνάσιο της Πέτρας στη Μαρτινίκα της Γαλλίας

26/07/2022 - 11:00 Ενημερώθηκε 26/07/2022 - 13:57

Στην Μαρτινίκα της Γαλλίας βρέθηκαν μαθητές του Γυμνασίου Πέτρας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS «Connected by the sea / Η θάλασσα μας ενώνει». Το πρόγραμμα αυτό, υλοποιείται μεταξύ του Γυμνασίου Πέτρας και σχολείων από Νορβηγία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Μαρτινίκα.            


   

Στη διάρκεια αυτής της συνάντησης γίνανε επισκέψεις σε όλα τα αξιόλογα μουσεία της Μαρτινίκας, στην εξαιρετική βιβλιοθήκη του Scholcher, στο μνημείο της καταστροφής από την έκρηξη του ηφαιστείου του Μον Πελέ το 1902, στον εξωτικό βράχο Διαμάντι στο νησί Ρόχερ, επίσκεψη σε εργοστάσιο παραγωγής ρούμι, στο αναμνηστικό σημείο Memorial cup 110, όπου το 1830 ένα πλοίο που μετέφερε σκλάβους βυθίστηκε με αποτέλεσμα 110 να χαθούνε στη θάλασσα ενώ ήτανε δεμένοι και δεν μπόρεσαν να διαφύγουν.

Η Μαρτινίκα

Η Μαρτινίκα είναι ένα νησί  στην Καραϊβική με έκταση 100 χιλιομέτρων και 300.000 κατοίκους. Είναι μία υπερπόντια περιοχή της Γαλλίας και αναπόσπαστο μέρος της χώρας. Αποικήθηκε από τη Γαλλία το 1635 και από τότε παρέμεινε σε Γαλλική κτήση, εκτός από 3 σύντομες περιόδους ξένης κατοχής.

Η σημαία της Μαρτινίκας ή η σημαία των φιδιών ήταν μία ιστορική σημαία η οποία χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 2019. Είναι ένας λευκός σταυρός σε μπλε φόντο με 4 φίδια, οχιές, οι οποίες υπάρχουν σε μεγάλο αριθμό στο νησί.

Η πτήση από το Παρίσι διαρκεί 8 ώρες και η απόσταση είναι 7.000 χιλιόμετρα.

Οι κάτοικοί του ασχολούνται στις φυτείες της μπανάνας, του  ζαχαροκάλαμου (χρησιμοποιείται για την παραγωγή ρούμι) και με τον τουρισμό.

Το μεγαλύτερο μέρος, κρέατος, λαχανικών, φρούτων και δημητριακών εισάγεται με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι αρκετά αυξημένες. Για παράδειγμα, ένα κιλό αμύγδαλα κοστίζει 45 ευρώ, ένα κιλό μήλα 7 ευρώ. Το κατά κεφαλή εισόδημα είναι περίπου στις 18.000 ευρώ.

Το 1902 το όρος Πελέ(1400 μ.) εξερράγη και κατέστρεψε εντελώς την πρωτεύουσα Σαιντ Πιέρ σκοτώνοντας 30.000 κατοίκους με αποτέλεσμα η πρωτεύουσα να μεταφερθεί στο Φορ- ντε  Φρανς όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η γερμανία χρησιμοποιούσε το νησί για ανεφοδιασμό των υποβρυχίων της.

Το κλίμα είναι τροπικό, με αρκετή υγρασία και μία μέση θερμοκρασία για όλο το χρόνο στους 18 βαθμούς.

Πλήττεται από τυφώνες, πλημμύρες και ηφαιστειακή δραστηριότητα κατά μέσο όρο κάθε πέντε χρόνια.

Οι προηγούμενες συναντήσεις

Στις προηγούμενες 4 συναντήσεις με τους μαθητές των σχολείων εκπονήθηκαν εργασίες σχετικά με την θάλασσα. Επιδράσεις της θάλασσας στη ζωή των κατοίκων, μεταναστευτικό και θάλασσα, η θάλασσα είναι πηγή ζωής, η δύναμη της θάλασσας, ιστορία και θάλασσα, η ζωή στη θάλασσα και η διατήρησή της,  θάλασσα και ρύπανση.  Ένα πεδίο αρκετά εκτενές στο οποίο οι μαθητές των 5 χωρών προσπαθήσανε αρκετά για να ανταπεξέλθουνε στις απαιτήσεις του προγράμματος.

Η τελευταία συνάντηση των συντονιστών καθηγητών έγινε στη Μαρτινίκα της Γαλλίας και στο κολλέγιο Beause jour για την αξιολόγηση του προγράμματος.

Οι δραστηριότητες του προγράμματος είχαν καθοριστεί από όλους τους εταίρους κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης της αίτησης. Γίνανε κάποιες αλλαγές λόγω του προβλήματος που δημιουργήθηκε με την πανδημία του κορωνοΐού οι οποίες όμως  δεν επηρεάσανε σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα.

 

Η συμμετοχή του σχολείου μας σε αυτό το πρόγραμμα ήτανε μία μεγάλη πρόκληση. Πρόκληση η οποία άρχιζε με μία συμμετοχή καθηγητών έτσι ώστε να μην διαταράσσεται η λειτουργία του σχολείου, εύρεση των μαθητών για ομαδικότητα, συνεργασία, δημιουργικότητα, καινοτομία, κριτική σκέψη και γνώση της αγγλικής  και γαλλικής γλώσσας στις οποίες θα γινότανε η συνεργασία με μαθητές με εντελώς διαφορετικές κουλτούρες.

Οι στόχοι που επετεύχθησαν

Οι στόχοι που επετεύχθησαν σύμφωνα με τον υπεύθυνο του προγράμματος για το Γυμνάσιο της Πέτρας, Δημήτρη Νταλώση είναι η συνεργατική μάθηση, από την οποία εξαρτάται η επίτευξη του σκοπού που είναι η από κοινού συνεργασία πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθείται η ατομική μάθηση μέσω των συνεργατικών διεργασιών. Ακόμη επιτυγχάνεται η ομαδικότητα και δημιουργικότητα, αφού καθόλη την διάρκεια του έργου οι μαθητές συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν απόψεις για θέματα που τους δόθηκαν καθώς και η συνεργασία των συντονιστών μέσω διαδικτύου και η οικοδόμηση γνώσης, συντάχτηκαν ερωτηματολόγια που συμμετείχε μεγάλος αριθμός των μαθητών του σχολείου, έγινε έρευνα, αναλύθηκαν αποτελέσματα, έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων, έγινε αντιπαραβολή αποτελεσμάτων και πληροφοριών.

Αναλύοντας τα ερωτηματολόγια έγινε εμφανές η προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου μας, η επικοινωνία και η κατάρριψη πολλών στερεοτύπων. Ακόμη ένα θετικό στοιχείο είναι ότι,  έγινε βελτίωση του κλίματος στο σχολείο που εκδηλώθηκε με την βελτίωση της συνεργασίας και τον σεβασμό μεταξύ καθηγητών-μαθητών και μεταξύ των μαθητών.

Στα μετρήσιμα αποτελέσματα του έργου του προγράμματος όπως αναφέρεται, μπορούν να ενσωματωθούν οι καινοτόμοι τρόποι διδασκαλίας με χρήση tablets,  τα σχέδια μαθημάτων ώς καλές πρακτικές, τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης, οι συνεντεύξεις.

«Ως άυλα αποτελέσματα είναι η εμπειρία που απόκτησαν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί, τα επιτεύγματα των εργασιών, η βελτίωση της πολιτιστικής συνείδησης και της πολυμορφίας της, η βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων» αναφέρει ο κ. Νταλώσης και προσθέτει ολοκληρώνοντας: «Ως νέοι στόχοι του σχολείου μας: 1. Αύξηση των καινοτόμων δράσεων που θα υλοποιούνται στο σχολείο, 2. αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την υλοποίηση σχολικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων δράσεων, 3.Αύξηση της συμμετοχής των μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις».  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey