FOLLOW US

Παιδεία

  • Αναμένεται πτώση των βάσεων σύμφωνα με προβλέψεις
Πέφτει η αυλαία των Πανελλαδικών

Πτώση των βάσεων αναμένεται να φέρουν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στα περισσότερα από τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες ολοκληρώνονται (για τα ΓΕΛ) σήμερα, Τρίτη. Για τα Επαγγελματικά Λύκεια οι εξετάσεις τελειώνουν δύο ημέρες αργότερα, στις 21 του μήνα. Ο φετινός εξεταστικός κύκλος όμως θα κλείσει με τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων που αφορούν τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων οι οποίοι έχουν δηλώσει εξέταση σε ένα ή περισσότερα Ειδικά Μαθήματα προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή για εισαγωγή το τρέχον έτος σε σχολή ή τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα. Οι εξετάσεις αυτές θα διενεργηθούν από 22 Ιουνίου μέχρι και 30 Ιουνίου.

Την εικόνα πτώσης των βάσεων σε πολλά τμήματα των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που συγκέντρωσε «Το Βήμα» και το «Έθνος της Κυριακής» από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, αλλά αυτή κυρίως στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο, των Θετικών Επιστημών, και λιγότερο στο τέταρτο, των Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομίας. Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, των Ανθρωπιστικών Επιστημών, αναμένεται οι βάσεις να παραμείνουν σταθερές σε σχέση με πέρυσι και σίγουρα θα καταγραφεί άνοδος σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας. Έτσι, όπως όλα δείχνουν, οι εφετινές αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας και η ύπαρξη ενός νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος στην Αττική δεν οδήγησαν τελικά σε αξιοσημείωτες μεταβολές στην κίνηση των βάσεων εισαγωγής στα προγράμματά τους σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Γρίφος παραμένουν ακόμη οι περιζήτητες Ιατρικές Σχολές της χώρας, ο οποίος και θα... λυθεί την Τρίτη, 19 του μήνα, με την εξέταση της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού, που είναι και το μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τις Επιστήμες Υγείας. Με το μάθημα αυτό ολοκληρώνονται συνολικά εφέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους τελειόφοιτους των Γενικών Λυκείων.

Ανά πεδίο

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία τα οποία και αναλύει ο εκπαιδευτικός και αναλυτής των στατιστικών δεδομένων των πανελλαδικών εξετάσεων κ. Γ. Χατζητέγας:

- Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, των Ανθρωπιστικών Επιστημών, τα θέματα κρίνονται πιο εύκολα σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά. Ωστόσο, η άνοδος των βάσεων που θα ανέμενε κανείς από αυτή τη διαπίστωση θα ανακοπεί από το γεγονός της αύξησης του αριθμού των εισακτέων εφέτος και ενός ακόμη δεδομένου: περίπου 4.000 θέσεις των Παιδαγωγικών Σχολών θα είναι πλέον στη διάθεση των υποψηφίων του συγκεκριμένου πεδίου. Η αρχική εκτίμηση έτσι είναι ότι δεν θα παρατηρηθούν τελικά σημαντικές διαφορές σε σχέση με τις περυσινές βάσεις εισαγωγής των τμημάτων του πεδίου. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τα Παιδαγωγικά Τμήματα που προαναφέρθηκαν, τα οποία και θα παρουσιάσουν στο σύνολό τους άνοδο των βάσεων εισαγωγής στα προγράμματά τους.

- Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο των Θετικών Επιστημών επελέγησαν φέτος από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δυσκολότερα θέματα σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας. Η Φυσική Κατεύθυνσης είναι κρίσιμο μάθημα, καθώς συνδέεται με δύο περιζήτητες επιστημονικές περιοχές: τα Πολυτεχνεία και τις Ιατρικές Σχολές. Στις Ιατρικές η Φυσική είναι τρίτο μάθημα από πλευράς βαρύτητας (με πρώτο τη Βιολογία, με την οποία θα τελειώσουν οι Πανελλαδικές, και δεύτερο τη Χημεία). Στα Πολυτεχνεία πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και δεύτερο η Φυσική. Η Φυσική ωστόσο για τις Θετικές Επιστήμες και τις Ιατρικές ανεβάζει κάθε χρόνο το ενδιαφέρον γα το μάθημα αυτό. Κατ’ επέκταση και με βάση τα παραπάνω, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε εφέτος στο πεδίο αυτό πτώση των βάσεων, καθώς μάλιστα επηρεάζει και εδώ η αύξηση του αριθμού των εισακτέων εφέτος κατά περίπου 5%.

- Στο τρίτο επιστημονικό πεδίο, των Επιστημών Υγείας, αναμένουμε την Τρίτη την εξέταση της Βιολογίας, από την οποία και θα εξαρτηθεί η βαθμολογική κίνηση των τμημάτων του πεδίου. Εάν είναι πιο δύσκολα από πέρυσι τα θέματα που θα επιλεγούν στο μάθημα, πιθανά θα καταγραφεί μικρή πτώση των βάσεων και εδώ. Πάντως στη Χημεία, που επίσης επηρεάζει το πεδίο, τα θέματα εφέτος κρίνονται από εκπαιδευτικούς ως πολύπλοκα, ενώ η εκφώνησή τους φαίνεται ότι «φόβισε» πολλούς υποψηφίους για την κατεύθυνση αυτή.

- Στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, των Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομίας, δεν αναμένονται σημαντικές μεταβολές σε σχέση με πέρυσι, αν και στην περίπτωση που διακινδυνεύαμε μια πρόβλεψη, αυτή θα ήταν σίγουρα υπέρ της μικρής πτώσης των βάσεων εισαγωγής στα τμήματα του πεδίου σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Στους «πρωταγωνιστές» της εξεταστικής διαδικασίας εφέτος, έστω και μόνο σε επίπεδο εντυπώσεων, ήταν το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (που προέκυψε από τη συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά), αλλά και η κατάργηση του επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Τμημάτων, που μοιράστηκαν στα υπόλοιπα πεδία. Συνολικά 103.000 υποψήφιοι όλων των κατηγοριών συμμετείχαν εφέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις διεκδικώντας τις 74.692 θέσεις εισακτέων που προσφέρει το υπουργείο Παιδείας στα τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

 

 

Υπολογισμός μορίων

Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και το κατά πόσο θα ανταποκριθούν σε αυτόν οι υποψήφιοι, το ΑΠΕ - ΜΠΕ, σε συνεργασία με τον Χρήστο Κάτσικα, εκπαιδευτικό αναλυτή, παρουσιάζει έναν σύντομο οδηγό για τον τρόπο υπολογισμού των μορίων, αλλά και την «αξία» που έχουν οι μονάδες κάθε μαθήματος, αναλόγως τη βαρύτητά του.

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με προσέγγιση δεκάτου, των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Ειδικά μαθήματα

Όσον αφορά Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής: Στο σύνολο μορίων του κάθε υποψηφίου (που έχει ήδη υπολογιστεί όπως αναφέρθηκε προηγουμένως) προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top