Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η νέα σχολική χρονιά βρήκε το Δημοτικό Σχολείο Δαφίων στην πρώτη γραμμή της επιμόρφωσης, καθώς ο Διευθυντής και τέσσερις δασκάλες που ανήκουν στο μόνιμο εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου, συμμετείχαν σε πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής δράσης Erasmus+ (ΚΑ101), το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ‘Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), που αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Αντιμετωπίζοντας τη Διαφορετικότητα: Διαχείριση Διαπολιτισμικών Τάξεων» (Facing Diversity: Intercultural Classroom Management), το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία της Ιταλίας το διάστημα 8 -12 Οκτωβρίου του 2018, από τον φορέα Europass - Teacher Academy.
Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε πολυπολιτισμικές τάξεις, οι οποίες απαιτούν καινοτόμες λύσεις και δεν μπορούν πλέον να υποστηριχτούν από τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και στρατηγικές μάθησης.
Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Δαφίων επεσήμαναν την ανάγκη τους για επιμέρους επιμόρφωση στους άξονες που αναφέρονται :
1.Στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων διαχείρισης της σχολικής τάξης, με στόχο την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν τα παιδιά μας ως Έλληνες πολίτες, αλλά και ως πολίτες του κόσμου, μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με παιδιά που έχουν διαφορετική κουλτούρα από τη δική μας.
Οι βασικές δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν:
Μέσα από τη συζήτηση σε Μελέτες Περίπτωσης, την ανταλλαγή και την εφαρμογή αποτελεσματικών προσεγγίσεων, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με στον σχεδιασμό και την οργάνωση δραστηριοτήτων, που ανταποκρίνονταν στους στόχους που προαναφέρθηκαν. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως οι διδακτικές προσεγγίσεις που παρουσιάστηκαν ακολουθούσαν τις αρχές και τη στοχοθεσία του Αναλυτικού Προγράμματος.
Οι διδακτικές προσεγγίσεις έγιναν βιωματικά μέσα από την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες, όπως της Ελλάδας, της Εσθονίας, της Πορτογαλίας, της Γερμανίας και της Πολωνίας. Οι εκπαιδευτικοί εφάρμοσαν μέσα από ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις τις μεθόδους της Μάθησης που βασίζεται στη Δραστηριότητα (Task Based Learning), της Μάθησης που βασίζεται στο Project (Project Based Learning), όπως επίσης και την Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και τις παραμέτρους της.
Όλες οι παραπάνω προσεγγίσεις στηρίχτηκαν στις αρχές που ικανοποιούν την Προσέγγιση των Βασικών Δεξιοτήτων ( Key Competence Approach), η οποία ανήκει θεωρητικά στον Κονστρουκτιβισμό και αναφέρεται στον συνδυασμό των δεξιοτήτων, γνώσεων, αξιών, κατανόησης, στάσεων και επιθυμών που οδηγούν στην αποτελεσματική δράση του ανθρώπου στον κόσμο και σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.