Δημοτικό Σχολείο Δαφίων

17/01/2019 - 12:30 Ενημερώθηκε 06/05/2019 - 12:40

Η νέα σχολική χρονιά βρήκε το Δημοτικό Σχολείο Δαφίων στην πρώτη γραμμή της επιμόρφωσης, καθώς ο Διευθυντής και τέσσερις δασκάλες που ανήκουν στο μόνιμο εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου, συμμετείχαν σε πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής δράσης Erasmus+ (ΚΑ101), το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ‘Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), που αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Αντιμετωπίζοντας τη Διαφορετικότητα: Διαχείριση Διαπολιτισμικών Τάξεων» (Facing Diversity: Intercultural Classroom Management), το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία της Ιταλίας το διάστημα 8 -12 Οκτωβρίου του 2018, από τον φορέα Europass - Teacher Academy.

Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε πολυπολιτισμικές τάξεις, οι οποίες απαιτούν  καινοτόμες λύσεις και δεν μπορούν πλέον να υποστηριχτούν από τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και στρατηγικές μάθησης.

Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Δαφίων επεσήμαναν την ανάγκη τους για επιμέρους επιμόρφωση στους άξονες που αναφέρονται :

 1.Στην  απόκτηση νέων δεξιοτήτων διαχείρισης της σχολικής τάξης, με στόχο την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν τα παιδιά μας ως Έλληνες πολίτες, αλλά και ως πολίτες του κόσμου, μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με παιδιά που έχουν διαφορετική κουλτούρα από τη δική μας.

  1. Στην επιμόρφωση και ανατροφοδότησή τους στις διδακτικές στρατηγικές που θα οδηγήσουν σε μια αποτελεσματική διαφοροποιημένη διδασκαλία, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη διαχείριση των διαφορετικών αναγκών των μαθητών, σε επίπεδο μαθησιακό και ψυχο-συναισθηματικό, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή όλων και δίνοντας έμφαση στη διαφορετικότητα και όχι στην ομοιογένεια.
  2. Στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, καθώς ο ρόλος του σχολείου είναι πολύπλευρος και έχει την ευθύνη να μετουσιωθεί σε μια γέφυρα που θα καλλιεργήσει την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και θα αναστρέψει τα όποια στοιχεία ρατσισμού που τυχόν παρατηρούνται και τα οποία μπορεί να εστιάζουν σε μια ή σε περισσότερες κοινωνικές ομάδες.

Οι βασικές δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν:

  1. Διαφοροποιημένες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθητών, σύμφωνα τα ιδιαίτερα τους χαρακτηριστικά, τα οποία καθορίζουν και τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.
  2. Ικανότητα να επιλέγει ο εκπαιδευτικός τις κατάλληλες στρατηγικές ανάλογα με τη δυναμική της τάξης του και προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις και στο περιεχόμενο της διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  3. Διδασκαλία συγκεκριμένων στρατηγικών, σύμφωνα με τους ειδικούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών (παιχνίδι ρόλων, συνεργατική μάθηση, κλπ).
  4. Ειδίκευση στη διαπολιτισμική επικοινωνία.
  5. Ικανότητα διαχείρισης της διαφορετικότητας με τρόπο που να απομακρύνει από τον εγκλεισμό και την απομόνωση και να προσφέρει ευκαιρίες και δυνατότητες σε όλους τους μαθητές.

Μέσα από τη συζήτηση σε Μελέτες Περίπτωσης, την ανταλλαγή και την εφαρμογή αποτελεσματικών προσεγγίσεων, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με στον σχεδιασμό και την οργάνωση δραστηριοτήτων, που ανταποκρίνονταν στους στόχους που προαναφέρθηκαν. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως οι  διδακτικές προσεγγίσεις που παρουσιάστηκαν ακολουθούσαν τις αρχές και τη στοχοθεσία του Αναλυτικού Προγράμματος.

Οι διδακτικές προσεγγίσεις έγιναν βιωματικά μέσα από την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες, όπως της Ελλάδας, της Εσθονίας, της Πορτογαλίας, της Γερμανίας και της Πολωνίας. Οι εκπαιδευτικοί εφάρμοσαν μέσα από ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις τις μεθόδους της  Μάθησης που βασίζεται στη Δραστηριότητα (Task Based Learning), της Μάθησης που βασίζεται στο Project (Project Based Learning), όπως επίσης και την Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και τις παραμέτρους της. 

Όλες οι παραπάνω προσεγγίσεις στηρίχτηκαν στις αρχές που ικανοποιούν την Προσέγγιση των Βασικών Δεξιοτήτων ( Key Competence Approach), η οποία ανήκει θεωρητικά στον Κονστρουκτιβισμό και αναφέρεται στον συνδυασμό των δεξιοτήτων, γνώσεων, αξιών, κατανόησης, στάσεων και επιθυμών που οδηγούν στην  αποτελεσματική δράση του ανθρώπου στον κόσμο και σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey