Μέσα έκανε ζέστη… και έξω αγωνία!

29/05/2014 - 14:54

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ξεκίνησε χτες η αντίστροφη μέτρηση για τους περισσότερους από 648 φετινούς υποψηφίους όλων των κατηγοριών για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου φέτος προσφέρονται περίπου 70.000 θέσεις.

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ξεκίνησε χτες η αντίστροφη μέτρηση για τους περισσότερους από 648 φετινούς υποψηφίους όλων των κατηγοριών για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου φέτος προσφέρονται περίπου 70.000 θέσεις.

Οι υποψήφιοι μπήκαν μέσα από νωρίς και οι κηδεμόνες τους, κατά κύριο λόγο μαμάδες, ξεροστάλιαζαν έξω από το σχολείο περιμένοντας τα παιδιά να βγουν. Κύριο ζητούμενο ήταν, φυσικά, να βγουν χαμογελαστά, γιατί όπως είπε στο «Ε» μία μητέρα, «όπως η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί, έτσι γίνεται και με τις εξετάσεις! Αν ξεκινήσουν γράφοντας καλά, με καλύτερη ψυχολογία θα γράψουν στα επόμενα μαθήματα».

Εξάλλου, η χτεσινή μέρα ήταν το βάπτισμα του πυρός για τους περισσότερους εξεταζομένους, αφού οι 588 ρίχτηκαν για πρώτη φορά στη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δε σημειώθηκε κανένα πρόβλημα με τα θέματα, ούτε καθυστερήσεις. «Απλώς σε πολλά εξεταστικά κέντρα, οι μαθητές ήθελαν περισσότερες διευκρινίσεις», λέει στην εφημερίδα μας ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Κοντάρας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να αναπτύξουν τις σκέψεις τους για τον ανθρωπισμό από το βιβλίο δοκιμίων «Σύγχρονος άνθρωπος» του Ιωάννη Μ. Παναγιωτόπουλου. Δεν ήταν ένα απλό κείμενο, όπως είπαν αρκετοί εξερχόμενοι των εξεταστικών κέντρων στην εφημερίδα μας.

Οι μητέρες, πάντως, είχαν τις δικές τους αγωνίες. Από το πόση ζέστη κάνει έως… το αν δόθηκαν σε κάποιους νωρίτερα από χτες τα θέματα, έχοντας ωστόσο την αυτογνωσία ότι… τα παραλένε. Σίγουρα η πρώτη μέρα των Πανελλαδικών έχει πρωταγωνιστές τους υποψηφίους των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Επειδή όμως είναι αρκετά νωρίς για να μιλήσουν και έχουν και πολλές ακόμα μέρες μπροστά τους, μέχρι να βγουν και από το τελευταίο εξεταζόμενο μάθημα το «Ε» επέλεξε να μιλήσει με εκείνες που παίζουν το δεύτερο ρόλο, κι όμως πρωταγωνιστούν στις ζωές… των πρωταγωνιστών τους, τις μαμάδες!

«Να φύγω ή να μείνω;»
Αγχωμένες, όχι από χτες, αλλά σχεδόν τα τελευταία 18 χρόνια, τις τελευταίες μέρες και εβδομάδες ζουν και εκείνες τις δικές τους Πανελλαδικές μαζί με τα παιδιά.

Τα αφήνουν λίγο νωρίτερα από τις 8 το πρωί στο εξεταστικό κέντρο. «Ήρθα το πρωί, έφυγα και τώρα ξαναήρθα», μας λέει περίπου στις 10 το πρωί η κ. Γεωργία, η οποία ξαναέφυγε… και επανήλθε! «Θυμάμαι κι εγώ όταν έδινα εξετάσεις ότι έλεγα στη μητέρα μου να φύγει γιατί δε μου άρεσε να με περιμένει κάποιος για να με ρωτήσει πώς τα πήγα. Αυτό σκέφτηκα κι εγώ και δεν ξέρω αν πρέπει να είμαι εδώ. Από την άλλη, άμα διψά ή άμα θέλει να φύγουμε με τ’ αμάξι, να μην είμαι εδώ;», λέει η κ. Μυρσίνη.

«Καλύτερα έξω, παρά εδώ!»
Η κ. Ιωάννα μάς λέει από την άλλη και αφού περνάει μια γνωστή της, παλιά δασκάλα του παιδιού της, που της λέει ότι… επίσης μια γνωστή της έστειλε το παιδί της έξω και είναι καλύτερα και χωρίς άγχος: «Μπα, κι εγώ νομίζω ότι είναι καλύτερα έξω. Νομίζω όμως ότι πρώτα να περάσει στην Ελλάδα σε ένα πανεπιστήμιο και ύστερα να βρει δουλειά στο εξωτερικό.

Ή αν δεν της αρέσει η σχολή που θα περάσει, να κάνει εκείνη ό,τι θέλει». «Ναι, ναι», απαντά η κ. Γεωργία. «Στο εξωτερικό τελειώνουν σε τρία χρόνια, πάνε και σπουδάζουν το αντικείμενο που θέλουν και δεν έχουν όλο αυτό το άγχος», προσθέτει. Στη συζήτηση παρεμβαίνει και η κ. Ελένη, η οποία απορεί γιατί εδώ και ώρα δεν έχει βγει κανένας μαθητής έξω. «Μα τι στο καλό γίνεται; Τόσο δύσκολα τους έβαλαν;»

Πανάκριβες οι Πανελλαδικές
Ακόμα ένα θέμα που συζητιέται έντονα μεταξύ μαμάδων στα κάγκελα της υπομονής… και μέχρι να τους πουν τα παιδιά τους πώς τα πήγαν, είναι το κόστος της προετοιμασίας. «Εμείς ξεκινήσαμε εδώ και δύο χρόνια», λέει η κ. Ιωάννα. «Εμείς εδώ και τρία χρόνια», λέει η κ. Αγγέλα.

Η περιβόητη προετοιμασία δεν είναι άλλη από τα κατ’ οίκον μαθήματα, κοινώς ιδιαίτερα, ή τα φροντιστήρια, τα οποία με ένα γρήγορο υπολογισμό κοστίζουν στους γονείς 600 με 700 ευρώ το μήνα! «Τώρα να δεις με τις εκλογές τι μας έκαναν!», λέει η κ. Ιωάννα.

«Αντί να περιμένουν να δώσουν τα παιδιά Πανελλαδικές, πήγαν και τις έβαλαν τις εκλογές πριν τις εξετάσεις. Εγώ μόνο και μόνο γι’ αυτό δεν πήγα να ψηφίσω. Και απορώ γιατί πήγαν άλλοι γονείς. Εδώ αποφασίζεται το μέλλον των παιδιών. Αυτοί θα βγουν δήμαρχοι και περιφερειάρχες από το Σεπτέμβρη. Μέσα στο Μάιο έπρεπε να το αποφασίσουμε;», μας ρωτά η κ. Ιωάννα και προσθέτει. «Μέσα σε 15 μέρες έπρεπε να δώσουμε άλλα τόσα λεφτά!»

Η ψυχολόγος Τότα Δρούζα υπενθυμίζει:

«Δε δίνουμε όλοι Πανελλαδικές»



Σε ερώτησή μας για την ψυχολογία των μαθητών κατά τις εξετάσεις, η ψυχολόγος Τότα Δρούζα σχολιάζει: «Ολόκληρο το κοινωνικό και, κατ’ επέκτασιν, εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει προσδώσει στις πανελλαδικές εξετάσεις την αξία ορόσημου-σταθμού ζωής. Μαθητές και γονείς συχνά νιώθουν ότι η “επιτυχία” ή η “αποτυχία” στις πανελλαδικές εξετάσεις κρίνει την προσωπική “επιτυχία” ή “αποτυχία”. Ως επακόλουθο αυτής της σύγχυσης, έρχεται ο φόβος, το άγχος, η αγωνία, η αίσθηση ότι “όλα τώρα κρίνονται”, η αμφισβήτηση της αυταξίας. Είναι μια δύσκολη περίοδος τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς, για διαφορετικούς λόγους στην κάθε περίπτωση».
Σε σχέση με τη στάση των γονιών αυτές τις μέρες, αναφέρει: «Αυτές τις μέρες καλό θα ήταν οι γονείς να προσπαθήσουν να “ακούσουν” τα παιδιά τους και να σεβασθούν το μήνυμα που αυτά στέλνουν. Άλλα μπορεί να έχουν ανάγκη να ανοίξει η πόρτα του δωματίου τους και να τους έρθει ένας ολόφρεσκος, δροσερός χυμός. Άλλα ίσως προτιμούν να βγουν από το δωμάτιό τους όταν εκείνα θα διψάσουν. Άλλα ίσως χαίρονται όταν ξέρουν ότι κάποιος δικός τους περιμένει έξω από το εξεταστικό κέντρο, άλλα θέλουν να βγουν και να μη δουν κανέναν. Άλλα νιώθουν την ανάγκη να μιλήσουν για τα θέματα και τις απαντήσεις που έδωσαν, άλλα δε θέλουν να πουν λέξη. Ας προσαρμοσθεί το υποστηρικτικό περιβάλλον σε αυτές τις ανάγκες. Επίσης καλό θα ήταν να μην ανατραπεί το πρόγραμμα ολόκληρου του οικογενειακού συστήματος επειδή αυτές τις μέρες “δίνουμε Πανελλαδικές”. Δίνει Πανελλαδικές ο μαθητής ή η μαθήτρια. Οι υπόλοιποι καλό είναι να συνεχίσουν την καθημερινότητά τους χωρίς ακραίες αλλαγές. Ας μην ξεχνάμε ότι και οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος μιας… έκτακτης καθημερινότητας και όχι μέρος μιας… τελικής κρίσης! Εύχομαι καλή δύναμη σε όλους και όλες - μαθητές, μαθήτριες, γονείς και όποιους άλλους αγωνιούν μαζί τους!»

 

Η Ένωση Φιλολόγων για το εξεταζόμενο μάθημα



Σχετικά με το χτεσινό πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ο πρόεδρος των Φιλολόγων Λέσβου, Παναγιώτης Σκορδάς, επισημαίνει: «Η αρμόδια επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων τονίζει ότι η επιλογή του κειμένου ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των εξετάσεων. Ωστόσο, το περιεχόμενό του δεν αντιστοιχεί στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.

Δηλαδή η συγκεκριμένη διασκευή προβάλλει μονοσήμαντα την ατομική διάσταση της ανθρωπιάς, ενώ αγνοεί τη συλλογικότητα, αδικώντας το πρωτότυπο, στο οποίο είναι εμφανής η κοινωνική στόχευση με συγκεκριμένα παραδείγματα.

Ως προς τις ασκήσεις, μπορούμε να πούμε ότι ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων. Ως προς το θέμα της έκθεσης, σημειώνεται ότι τα ζητήματα του θέματος είναι πολλά και πολυδιάστατα. Όπως και η ερμηνεία του, και υπάρχει κίνδυνος οι υποψήφιοι να απαριθμήσουν απλώς εκτενείς λίστες φαινομένων και αντιμετώπισής του.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey