Ξεκίνησε η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Διχογνωμία μεταξύ καθηγητών της Λέσβου

05/10/2012 - 14:59

Διχογνωμία έχει προκαλέσει μεταξύ των καθηγητών της Λέσβου η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ υιοθετεί τις θέσεις σχετικής ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ, που καλεί τους τελευταίους να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, ενώ αντίθετα η ΔΑΚΕ τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης.

Διχογνωμία έχει προκαλέσει μεταξύ των καθηγητών της Λέσβου η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ υιοθετεί τις θέσεις σχετικής ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ, που καλεί τους τελευταίους να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, ενώ αντίθετα η ΔΑΚΕ τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης, θυμίζοντας σχετική απόφαση του 8ου Συνεδρίου τής ΟΛΜΕ, σύμφωνα με την οποία ο κλάδος είχε ταχθεί υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Με σχετικό έγγραφό του, το Υπουργείο Παιδείας κρίνει απαραίτητη τη διαδικασία της αξιολόγησης, την οποία και βλέπει ως προσπάθεια που τελικό σκοπό έχει τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Αυτό που τονίζει, είναι πως η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται ήδη στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και όχι μόνο, ενώ έχει ήδη συγκροτήσει επιτροπή ειδικών για τη διατύπωση βασικών αρχών και πλαισίου για την αξιολόγηση, θεωρώντας ότι για τη θεσμοθέτηση του καλύτερου δυνατού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η γνώμη και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών.

Το ερωτηματολόγιο
Για το λόγο αυτό, καλεί τους τελευταίους να καταθέσουν τις απόψεις τους και να συνεισφέρουν ενεργά με τη συμμετοχή τους, απαντώντας ανώνυμα σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέχρι και την Τρίτη 9 Οκτωβρίου στις 11:59 το βράδυ. Στο ερωτηματολόγιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτημάτων που αφορούν στη χρησιμότητα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, των στελεχών εκπαίδευσης, της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού, αλλά και το βαθμό αναγκαιότητας της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης, αλλά και την αυτοαξιολόγηση, καθώς και τους τομείς με τους οποίους θα πρέπει να συνδέονται (βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, του εκπαιδευτικού έργου, των στελεχών εκπαίδευσης, προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών κ.ά.).

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται επιπλέον να αναφέρουν τους φορείς που κατά τη γνώμη τους θα πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση (περιφερειακός διευθυντής, προϊστάμενος επιστημονικής καθοδήγησης, σχολικός σύμβουλος, διευθυντής Εκπαίδευσης/σχολείου/σύλλογος Διδασκόντων, υποδιευθυντής, εκπαιδευτικός, ανεξάρτητη αρχή), αλλά και να σημειώσουν εάν συμφωνούν με τη θεσμοθέτηση μιας ανεξάρτητης αρχής για τη διασφάλιση της εγκυρότητας, της αξιοπιστίας και της αντικειμενικότητας της αξιολόγησης και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών πολιτικών και δομών.


Οι θέσεις τής ΕΛΜΕ Λέσβου

Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Νομού Λέσβου υιοθετεί τις θέσεις του διοικητικού συμβουλίου τής ΟΛΜΕ, που με ανακοίνωση που εξέδωσε αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της εγκυκλίου, καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση.

Το Δ.Σ. τής ΟΛΜΕ θεωρεί πως «με την πράξη αυτή το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξασφαλίσει συναίνεση στη βάρβαρη πολιτική των μνημονίων» και τονίζοντας πως «είναι προκλητικό να διατείνεται το Υπουργείο Παιδείας πως ενδιαφέρεται για “τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης” και παράλληλα να επιβάλλει τραγικές περικοπές στην εκπαίδευση, διαλύοντας το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Λέσβου, Παναγιώτη Αθηναίο, η αξιολόγηση κρίνεται πως έχει «τιμωρητικό χαρακτήρα». «Είμαστε κατά της αξιολόγησης με τη μορφή που έχει, αφού θεωρούμε πως η διαδικασία θα έπρεπε να έχει σκοπό το να σε κάνει καλύτερο και όχι να σε τιμωρήσει, ενώ έτσι όπως εφαρμόζεται τώρα, έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Για το λόγο αυτό, δε δεχόμαστε την αξιολόγηση και καλούμε τους συναδέλφους να μην προχωρήσουν στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Εξάλλου, στη Λέσβο δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που να έχουν ταχθεί επισήμως υπέρ της αξιολόγησης.»

Με χτεσινή της ανακοίνωση, την αντίθεσή της στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου εκφράζει, κάνοντας λόγο για «ιδεολογική χειραγώγηση», «ταξική κατηγοριοποίηση» κ.ά., και η «Αγωνιστική Παρέμβαση Ανεξάρτητων Καθηγητών Νομού Λέσβου». Στην ίδια ανακοίνωση, η παράταξη καταγγέλλει την αποχώρηση της ΔΑΚΕ το περασμένο Σάββατο από τη συνεδρίαση των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας στην Αθήνα, που υπήρξε και ο λόγος να μη συζητηθούν σοβαρά και επείγοντα ψηφίσματα, με το πιο βαρύνον αυτό της αξιολόγησης.


«Υπέρ» η ΔΑΚΕ

Η ΔΑΚΕ είναι η μόνη παράταξη που έχει ταχθεί ανοιχτά υπέρ της αξιολόγησης, υπενθυμίζοντας σε ανακοίνωσή της-απάντηση στην ΟΛΜΕ την απόφαση του 8ου Συνεδρίου της τελευταίας, σύμφωνα με την οποία ο κλάδος είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Με τις θέσεις της παράταξης πανελλαδικά τάσσεται και η ΔΑΚΕ Λέσβου, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Αλέξανδρο Κουτσαντώνη. «Το θέμα δεν έχει συζητηθεί ακόμη στην ΕΛΜΕ και θα συζητηθεί στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο. Εμάς μάς καλύπτει η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ.»

Σημειώνεται πως στην τελευταία υπενθυμίζεται, εκτός άλλων, πως ο κλάδος είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και κατά της κάθε αξιολόγησης-χειραγώγησης του εκπαιδευτικού, τονίζοντας πως οι θέσεις που ψηφίζονται στα συνέδρια της ΟΛΜΕ, ανατρέπονται μόνο στα συνέδρια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey