FOLLOW US

Οικονομία

  • Το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Λέσβου σταμάτησε ξανά, με τους εργαζομένους να βγαίνουν χθες σε επίσχεση εργασίας
«Χειρόφρενο» ξανά στο δρόμο Καλλονής - Σιγρίου!

Το είπαν και το έκαναν οι εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» συμφερόντων Καλογρίτσα που (δεν) εκτελεί το έργο του οδικού άξονα Καλλονής -Σιγρίου και χθες το πρωί, κατέβηκαν στα γραφεία της Επιθεώρησης Εργασίας στη Μυτιλήνη, προβαίνοντας σε επίσχεση εργασίας για την εξόφληση των δεδουλευμένων τους. Οι 25 στον αριθμό εργαζόμενοι που διεκδικούν μισθούς έως και 20.000 ευρώ ο καθένας τίθενται λοιπόν από τούδε σε στάση αναμονής μέχρι να εξοφληθούν. Και η εξέλιξη αυτή που είχε προαναγγελθεί από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Ε» πριν το Πάσχα, σημαίνει πρακτικά τη νέα παύση των (όποιων) εργασιών στο μεγάλο αλλά και πολύπαθο αναπτυξιακό έργο της Λέσβου, φέρνοντας σε δύσκολη(;) θέση πια την εργολήπτρια εταιρία, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και τη κυβέρνηση συνολικά. Η οποία επέμεινε πέρυσι τέτοιο περίπου καιρό στην στήριξη της εν λόγω εταιρίας, αλλά βλέπει ξανά το έργο ύψους 56 εκ. ευρώ που πασχίζει να τελειώσει από το 2012 να βάζει… χειρόφρενο στις εργασίες του ξανά, χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει το πότε και κυρίως το πώς θα πάρει πάλι… μπροστά.

Διεκδικώντας μισθούς έως και δέκα μηνών, επιδόματα αλλά και χρεωστούμενα που χρονολογούνται ακόμα και από την εποχή εκτέλεσης του έργου στη «Λαγκάδα» του Πλωμαρίου, οι 25 εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» επιβεβαίωσαν τις προθέσεις τους να σπάσουν την «ομερτά» γύρω από τη λειτουργία του μεγαλύτερου σήμερα έργου του Βορείου Αιγαίου.

«Δεν οδηγεί πουθενά η παρούσα κατάσταση»

Και βγαίνοντας σε επίσχεση εργασίας από χθες, ασκούν πια μεγάλη πίεση στην εργολήπτρια εταιρεία, αφού για να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους και στο εργοτάξιο του οδικού άξονα θα πρέπει προηγουμένως να πληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα τους. «Είπαμε πριν το Πάσχα πως ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Συνειδητοποιήσαμε ότι κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας συνεχίζοντας σε ένα καθεστώς που δεν οδηγεί πουθενά. Ούτε προς την ολοκλήρωση του έργου που δικαίως περιμένουν πως και πως οι συμπολίτες μας, ούτε προς την λύτρωση του δικού μας Γολγοθά. Έχουμε χρεωστούμενα έως και 20.000 ευρώ και το τελευταία διάστημα δεν μπορεί κανείς από την εταιρία να μας εγγυηθεί ούτε έναν μισθό. Κάναμε λοιπόν την κίνησή μας αυτή και περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση και των εργοδοτών μας και του Υπουργείου», είπε χθες ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, μετά την πρωτοκόλληση της επίσχεσής τους, που θα κοινοποιηθεί άμεσα στην εταιρία.

Γενικότερος προβληματισμός του Υπουργείου

Και το ενδιαφέρον πια στρέφεται στο τι θα πράξει πια η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, που διαβλέπει πως η «ψήφος εμπιστοσύνης» στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα και στον επίμαχο υπό κατασκευή οδικό άξονα, αλλά και σε άλλα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα στη χώρα, δεν αποφέρει καρπούς. Αντιθέτως τη φέρνει στη δύσκολη θέση. Καθώς είναι πασιφανές πως η κοινοπραξία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, αδυνατώντας να προχωρήσει αποφασιστικά ακόμα και έργα ΕΣΠΑ που έχουν απρόσκοπτη χρηματοδότηση. Με δημοσιεύματα σε Αθηναικές εφημερίδες, να αποκαλύπτουν μάλιστα τις τελευταίες ημέρες τον έντονο προβληματισμό των στελεχών του Υπουργείου Υποδομών ειδικά για τον άξονα Πάτρα-Πύργος που έχει πανομοιότυπα χαρακτηριστικά με το έργο του άξονα Καλλονής-Σιγρίου.

Κι άλλοι απλήρωτοι

Από τη στιγμή όμως που ανέδειξε το «Ε» το προβληματικό που χαρακτηρίζει την εξέλιξη των εργασιών στο έργο γα το δρόμο Καλλονής-Σιγρίου, θα έλεγε κανείς πως άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, εις βάρος (και) της εταιρίας «Τοξότης». Καθώς πέραν των 25 εργαζομένων που βρίσκονται από χτες σε επίσχεση εργασίας για τα δεδουλευμένα τους, εμφανίζονται και αρκετοί υπεργολάβοι, αλλά και χειριστές μηχανημάτων που ισχυρίζονται πως έχουν ακόμα οφειλές τόσο από το εν λόγω έργο, όσο και από το προσφάτως ολοκληρωμένο έργο του δρόμου της «Λαγκάδας». Κάτι που δείχνει πως το πρόβλημα της εταιρίας, δεν είναι παροδικό, ή συγκυριακό. Αλλά έχει πάρει μεγάλη έκταση, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την εξέλιξη του έργου που μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τις εκθέσεις της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, έχει και κατασκευαστικές αστοχίες, εγκυμονώντας -ακόμα και σε ολοκληρωμένα τμήματά του- κινδύνους για τους οδηγούς που κάνουν τα χρήση εδώ και καιρό. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Πέμπτη, 12 Απριλίου 2018 15:16
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top