Χωρίς Τούρκους και Θεσσαλονίκεις, με ακυρώσεις κρουαζιεροπλοίων και Πολωνών στα αρνητικά, με αύξηση του κοινωνικού τουρισμού στα θετικά, η εικόνα της φετινής τουριστικής σεζόν

Χατζηκυριάκος: «Δουλειά και σοβαρότητα χρειάζεται ο τουρισμός στην Λέσβο»

08/08/2021 - 12:00 Ενημερώθηκε 09/08/2021 - 17:05

«Δουλειά, συνέπεια, σοβαρότητα και προσπάθεια χρειάζεται για να περπατήσει ο τουρισμός» είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, που μίλησε στο «Ε» για την εικόνα που παρουσιάζει η τουριστική κίνηση στο νησί την σεζόν που διανύουμε.

Ετήσια σύνδεση με Θεσσαλονίκη, αξιοποίηση του λιμανιού Σιγρίου, τουριστικές αγορές που πρέπει να κερδηθούν ξανά και αύξηση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου, είναι ζητήματα που θα πρέπει να εξεταστούν, όπως επισημαίνει.

Γερμανία, Φιλανδία, και Πολωνία είναι αγορές που πρέπει να κερδίσουμε ξανά, ενώ θα πρέπει να αυξήσουμε το ενδιαφέρον των Ισραηλινών και Σέρβων.

Στα αρνητικά, που επηρέασαν τον τουρισμό φέτος είναι η πανδημία, που είχε σαν συνέπεια την μηδενική είσοδο Τούρκων τουριστών για δεύτερη χρονιά, καθώς και την ταλαιπωρία του κόσμου στις μετακινήσεις.

Δύο κρουαζιερόπλοια επρόκειτο να έρθουν στο νησί από το Ισραήλ και αυτά ακυρώθηκαν, ενώ τα charter από Πολωνία ακυρώθηκαν τελευταία στιγμή δημιουργώντας πρόβλημα στις μονάδες που δούλευαν με την συγκεκριμένη αγορά.

Σε ότι έχει να κάνει με τα charter ο αριθμός τους έχει αυξηθεί από 5 ( που ήταν στις αρχές της σεζόν) σε 11 εβδομαδιαίως και φέτος αναμένουμε  να κλείνουμε με το 40%  της κίνησης του 2019.

Στο κομμάτι που παρατηρείται αύξηση είναι εκείνο το Κοινωνικού Τουρισμού, όπως λέει ο κ. Χατζηκυριάκος, ενώ αισθητή είναι φέτος και η παρουσία εκείνων που σχετίζονται με το νησί, είτε λόγω καταγωγής , είτε ιδιαίτερης σχέσης με τη Λέσβο.

Ποια είναι  η φετινή εικόνα που παρουσιάζει η Λέσβος;

«Το περιμέναμε ότι θα είχε σχετική κίνηση και αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι οι καμπίνες στα καράβια «έφυγαν» πολύ γρήγορα. Από αρχές Ιουνίου είχε μια ιδιαίτερη κίνηση. Ήρθαν πάρα πολλοί που έχουν καταγωγή από την Μυτιλήνη. Εκτιμούμε ότι όσοι έχουν σχέση με το νησί θα κάνουν όλοι διακοπές. Έχουμε μία ιδιαίτερη αύξηση με τους τουρίστες κοινωνικού τουρισμού που άλλες χρονιές δεν το είχαμε αυτό. Από κει που άλλοτε είχαμε 1000 περίπου άτομα, τώρα φτάνουμε τις 5000, όπως δείχνουν τα στοιχεία από τις τουριστικές μονάδες που συνεργάζονται με τον κοινωνικό τουρισμό».

Πόσα charter έχουμε σε εβδομαδιαία βάση;

«Ξεκινήσαμε με 5 charters  την εβδομάδα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου και σιγά - σιγά φτάσαμε στα 11 αεροπλάνα την εβδομάδα. Αυτή τη στιγμή έχουμε, σε εβδομαδιαία βάση, 6 Ολλανδικά, 2 Αγγλικά -και όχι 3 που ήταν στην αρχή-, 2 από Σκανδιναβία με τους περισσότερους από τις πτήσεις αυτές να προτιμούν το Πλωμάρι για προορισμό και έχουμε και ένα των Βρυξελλών που πάει Θεσσαλονίκη μετά. Θεωρώ ότι σαν charter ίσως θα κλείσουμε στο 40%-50% του 2019. Το όλο θέμα έχει να κάνει με τα αεροπλάνα, γιατί οι κρατήσεις τώρα ήταν γύρω στο 50% -60%. Άρα θέλουμε να έρχονται γεμάτα αεροπλάνα. Αν έρχονται γεμάτα αεροπλάνα, ίσως να πάμε 30.000 φέτος».

Ποιες αγορές προτιμούν την Λέσβο και ποιες πρέπει να κερδίσουμε ακόμη;

«Γενικά οι αγορές που προτιμούν τη Λέσβο είναι Ολλανδοί, Άγγλοι, Σκανδιναβοί και Βέλγοι. Έχουμε ακόμη Αυστριακούς και Πολωνούς. Με τους Γερμανούς έχουμε ένα θέμα, γιατί ενώ παλιότερα οι Γερμανοί ήταν η πρώτη δύναμη στις αφίξεις, από τότε που φαλίρισαν οι αεροπορικές, έκοψαν δρομολόγια. Από τότε δεν καταφέραμε να βρούμε κάποια εταιρεία να μπει εύκολα και κάπου έχει χαθεί και το ενδιαφέρον για το νησί από τις αγορές. Προσπαθούμε κάθε χρόνο να βάλουμε την Γερμανία και εκεί κάπου χωλαίνουμε. Είναι ένα κομμάτι που θεωρώ ότι πρέπει να το δούμε, γιατί οι Γερμανοί είναι μια δύναμη τουριστική για την Ελλάδα και πρέπει να το ξαναπάρουμε το κομμάτι της πίτας που μας αναλογούσε.

Από το Ισραήλ υπάρχει ένα ενδιαφέρον, δεν έχει ακόμη περπατήσει. Κάποια στιγμή είχαμε δει τη Σερβία, ίσως πρέπει να την ξαναδούμε με κάποια σύνδεση,  γιατί η Σερβία θα μπορούσε να δουλέψει αεροπλάνα από κει. Φιλανδούς είχαμε παλιά αρκετούς. Η Πολωνία φέτος ακύρωσε σχεδόν τελευταία στιγμή το charter»

Πως εκτιμάτε ότι θα κλείσει η φετινή τουριστική περίοδος;

«Δεν μπορώ να πω κάτι ξεκάθαρο γιατί είναι πολλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε λόγω της συγκυρίας που ζούμε , η οποία έχει δυσκολέψει πάρα πολύ την δουλειά μας και ο κόσμος ταλαιπωρείται στις μετακινήσεις με τα μέτρα. Έχουμε αυξομειώσεις των κρουσμάτων. Όλα αυτά σίγουρα έχουνε δυσκολέψει γενικά την δραστηριότητα του τουρισμού. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η Λέσβος έχει δυνατότητες και βλέπουμε ότι «τραβάει» κόσμο. Φάνηκε και με το πρόβλημα των μετακινήσεων. Τώρα αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι πτήσεις είναι γεμάτες σχεδόν στο 95% , τα εισιτήρια είναι πανάκριβα, τα καράβια είναι γεμάτα που έρχονται. Αυτό που πρέπει να κάνει η Λέσβος είναι να βρει τα πατήματά της στον τουρισμό, να μεγαλώσει την εποχικότητα. Ο κόσμος όλος έρχεται Ιούλιο Αύγουστο και αυτό είναι κακό γιατί δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν και οι γραμμές. Άρα θα πρέπει να αυξήσουμε ξανά την εποχικότητά μας να πάει plus 4 με 5 μήνες που είναι πιο κλασικές περίοδοι, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Να διαρκεί δηλαδή από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο ή Μάιο έως Οκτώβριο, που είναι μια κλασική περίοδος. Στόχος να μοιράζεται ο κόσμος και να υπάρχει μια πιο φυσιολογική ροή στο νησί. Νομίζω ότι αυτό μπορεί να το πετύχει η Λέσβος με την δυναμική που έχει. Αυτό που γίνεται δεν είναι φυσιολογικό, δηλαδή να είμαστε άδειοι μέχρι 15 Ιουλίου και μετά να φουλάρουμε ξαφνικά και έπειτα από 18 -20 Αυγούστου να ξανααδειάζουμε δεν είναι καλό και δεν βοηθάει κιόλας»

Οι εταιρείες έχουνε βάλει 4 δρομολόγια για Καβάλα, 7 δρομολόγια για Πειραιά και έχει βάλει και έκτακτο. Σου λέει η εταιρεία, «εγώ σαν εταιρεία ότι μπορώ το κάνω». Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αυξηθεί η εποχικότητα. Παλιά το νησί δούλευε Μάιο και Σεπτέμβριο με θρησκευτικό τουρισμό και άλλου είδους ηλικίες και άλλες αγορές».

Είναι ικανοποιητική η σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα;

«Σε ότι έχει να κάνει με ακτοπλοϊκή σύνδεση με Βόρεια Ελλάδα έχουμε μόνο εκείνη της Καβάλας. Είχαμε αντιδράσει πάρα πολύ όταν μάθαμε ότι δεν επιδοτείται Ιούλιο με Αύγουστο η γραμμή για Θεσσαλονίκη και βέβαια η εταιρεία το έβγαλε όπως ήταν αναμενόμενο. Τώρα είπαν ότι θα γίνει επαναπροκήρυξη της γραμμής και ελπίζουμε να το κάνουν σύντομα ώστε να μπει κανονικά το βαπόρι σε ετήσια βάση. Θεωρώ ότι αν είχαμε ένα βαπόρι από Θεσσαλονίκη θα ερχότανε γεμάτο όπως έρχεται από Καβάλα. Και θα είχαμε 5 καράβια από Βόρεια Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει άλλο κόσμο πιο κάτω από την Καβάλα, που δεν θέλει πολλές ώρες οδήγησης κάποιος για να φτάσει στην Καβάλα να πάει στο λιμάνι και να πάρει το πλοίο για Μυτιλήνη.

Καλό είναι τώρα που ετοιμάζεται το λιμάνι του Σιγρίου να δούμε πως θα το συνδέσουμε και να μπορέσουμε να τραβήξουμε κόσμο και από εκεί. Αφού τα έχουμε τα λιμάνια πρέπει να τα αξιοποιήσουμε, αυτό είναι το ζήτημα.

Να προσθέσω ότι δύο κρουαζιερόπλοια ήταν να έρθουν από Ισραήλ και ακυρωθήκαν. Επίσης για δεύτερη χρονιά δεν δουλέψαμε με Τουρκία».

Πιστεύεται ότι θα πρέπει κάτι να διορθωθεί σε ότι έχει να κάνει με τον τουρισμό;

«Θέλει δουλειά ο τουρισμός από όλους. Δεν θέλω να βρισκόμαστε με τους φορείς μια στο τόσο να τα λέμε και μετά τέλειωσε, χρειάζεται προσπάθεια, σοβαρότητα, δουλειά και συνέπεια σε ότι έχει να κάνει με τον τουρισμό. Άμα τα κάνουμε όλα αυτά θα έχουμε αποτέλεσμα».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey