FOLLOW US

Οικονομία

  • Στα γραφεία της Attica Group βρέθηκαν τα μέλη του Επιμελητηρίου Λέσβου προκειμένου να πάρουν μια ιδέα για το τι θα συμβεί με τη σύνδεση των νησιών μετά τη συνένωση
Συζητήσεις για τα δρομολόγια

Συνάντηση με τους εκπροσώπους της Attica Group είχε το διοικητικό συμβούλιο του Επιμελητηρίου Λέσβου, χθες Πέμπτη (17/5), στα γραφεία του ομίλου. Εκεί παρευρέθηκαν από την πλευρά του Επιμελητηρίου Λέσβου ο Πρόεδρος κ. Ευάγγελος Μυρσινιάς και ο Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου κ. Παναγιώτης Χατζηκυριάκος. Εκ μέρους της Attica Group παρόντες ήταν ο Αντιπρόεδρος κ. Μιχάλης Σακέλλης, ο Διευθύνοντας Σύμβουλος κ. Σπύρος Πασχάλης, ο Επιτελικός Διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης κ. Διονύσης Θεοδωράτος και  ο Διευθυντής Πωλήσεων Γραμμών Εσωτερικού κ. Κώστας Λεμπέσης.

Στη διάρκεια της συζητήθηκε σε πολύ καλό κλίμα το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, μετά τη συγχώνευση των δύο ακτοπλοϊκών εταιριών που εκτελούν δρομολόγια στην περιοχή. Αφενός για το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής, αφετέρου για τον αριθμό των δρομολογίων που θα εξυπηρετούν κάθε νησί, δεδομένου ότι μάλιστα υπάρχει η ανησυχία από τους νησιώτες λόγω του μονοπωλιακού καθεστώτος που διαμορφώθηκε στις σχετικές ακτοπλοϊκές γραμμές και η οποία έχει εκφραστεί τόσο μέσω της Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου κ. Χριστιάνας Καλογήρου, όσο και μέσω του Βουλευτή Σάμου κ. Δημήτρη Σεβαστάκη.

Εκ πρώτης, δόθηκε η διαβεβαίωση από την πλευρά του ομίλου Attica ότι για τα επόμενα πέντε χρόνια δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Λέσβου και της Λήμνου, καθώς και στην τιμολογιακή πολιτική των εισιτηρίων. Πιο συγκεκριμένα, για τους χειμερινούς μήνες η σύνδεση του λιμανιού της Μυτιλήνης με τον Πειραιά θα εξυπηρετείται με έξι δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ κατά τη θερινή περίοδο με δέκα δρομολόγια εβδομαδιαίως. Η σύνδεση με το λιμάνι της Καβάλας θα παραμείνει ως έχει, ενώ για τη Λήμνο θα υπάρξει ένα επιπλέον δρομολόγιο προς Καβάλα.

Ελκυστικά πακέτα

Επιπρόσθετα, κατά τη συνάντηση συζητήθηκε το θέμα της προσέλκυσης επισκεπτών και επιβατικού κοινού μέσω ελκυστικών πακέτων, όπως σχολικές εκδρομές, γκρουπ ή θρησκευτικού τουρισμού. Ωστόσο σχετικές προτάσεις αναμένεται να κατατεθούν στην επόμενη συνάντηση των δύο πλευρών, που ορίστηκε εκ νέου στα γραφεία του ομίλου Attica, την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου ή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, ώστε να σχεδιαστεί ορθότερα η προβολή των νησιών.

Καμία κουβέντα για Θεσσαλονίκη

Εκείνο που δημιουργεί εντύπωση είναι το γεγονός πως για ακόμη μία φορά απουσίαζε από την «ατζέντα» των συζητήσεων η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη. Μια ακτοπλοϊκή γραμμή που συγκέντρωνε έντονο ενδιαφέρον τη δεκαετία του ’90 ως και τα πρώτα χρόνια μετά το 2000, αλλά έκτοτε αγνοείται. Παρότι μάλιστα είναι δεδομένη η παρουσία πολλών Λέσβιων στη βόρεια Ελλάδα ή αρκετοί οι φοιτητές από τη Μακεδονία που φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καθιστώντας έτσι τη γραμμή, θεωρητικά πάντα, επικερδή.Ενώ ειδικά την τουριστική σεζόν η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της πάντα ήταν προνομιακή για τα νησιά μας στην προσέλκυση επισκεπτών για τιος διακοπές τους.

Αυτή τη στιγμή, η σύνδεση με τη βόρεια Ελλάδα γίνεται μέσω Καβάλας ενώ εδώ και λίγους μήνες το κενό που υπήρχε ανάμεσα σε Μυτιλήνη και Θεσσαλονίκη προσπαθεί να καλύψει το ΚΤΕΛ Λέσβου, που εκτελεί διανομαρχιακό δρομολόγιο εξυπηρετώντας όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν από τα νησιά προς τη συμπρωτεύουσα ή να στείλουν κάποιο δέμα.

Και η κρουαζιέρα στο προσκήνιο

Στο πλαίσιο των επαφών του Επιμελητηρίου Λέσβου, ο κ. Μυρσινιάς και ο κ. Χατζηκυριάκος, με τη διπλή ιδιότητα και του Προέδρου των Τουριστικών Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων, πραγματοποίησαν μια δεύτερη συνάντηση που αφορούσε στην τουριστική προβολή του νησιού. Σε αυτήν συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Ελλάδος, κ. Θεόδωρο Κόντε, συζητώντας τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε η Λέσβος να ξαναμπεί στην κρουαζιέρα από το 2020.

Κατά τη συνάντηση αποφασίστηκε να σχεδιαστούν, από κοινού με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, οι κινήσεις που θα φέρουν ξανά στο νησί μας επισκέπτες που προτιμούν το συγκεκριμένο είδος διακοπών. Μια προσπάθεια όμως, που απαιτεί τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των φορέων, όχι μόνο της Λέσβου αλλά και των υπολοίπων νησιών του Βορείου Αιγαίου, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Σφύριξε για τελευταία φορά το Blue Star I

 

Η συνένωση των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways (HSW), δημιούργησε ανακατατάξεις και στα πλοία της γραμμής, που θα συνδέει τη Μυτιλήνη με τη Χίο και τον Πειραιά. Τα τελευταία χρόνια οι δύο εταιρείες εκτελούσαν εναλλάξ τα σχετικά δρομολόγια, ωστόσο από χθες θα προσεγγίζουν στο νησί μας μόνο πλοία της HSW.

Το Blue Star I, που από πέρυσι μπήκε στη γραμμή και εξυπηρέτησε αρκετούς επιβάτες για τις μετακινήσεις τους, εκτέλεσε την Τετάρτη το τελευταίο του δρομολόγιο από τη Μυτιλήνη. Το πλοίο, μάλιστα, αποχαιρέτησε το λιμάνι της πόλης και το νησί ουσιαστικά με μια μακρόσυρτη κόρνα, αποχωρώντας από το Βόρειο Αιγαίο για άλλες θάλασσες.

Απόφαση της Blue Star Ferries είναι η δρομολόγησή του στις Κυκλάδες, στέλνοντας στη γραμμή ως αντικαταστάτη του το «Νήσος Ρόδος» της HSW, που μαζί με το «Νήσος Σάμος» της ίδιας εταιρείας θα εκτελούν στο εξής πλέον και για όλο το καλοκαίρι, εναλλάξ, το δρομολόγιο Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018 14:59
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top