Τα στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2017 στο «Οδυσσέας Ελύτης»

Πτώση 16% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου

29/05/2017 - 13:25 Ενημερώθηκε 29/05/2017 - 14:09

Μια μεγάλη βουτιά κατέγραψε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Η κάμψη της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο, έρχεται σε μια περίοδο που η επιβατική κίνηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, κατέγραψε μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 6,6%.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης από τις πτήσεις εξωτερικού το πρώτο τρίμηνο του έτους, ήταν 2,4%. Κατά συνέπεια η αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού ήταν πολύ μεγαλύτερη σε ποσοστό από το 6,6%. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης διακινήθηκαν 65.889 επιβάτες όταν το πρώτο τρίμηνο του 2016 είχαν διακινηθεί 78.426. Σε πανελλαδικό επίπεδο, οι επιβάτες που διακινήθηκαν από τα αεροδρόμια της χώρας, το πρώτο τρίμηνο του έτους, ήταν 5.980.112. Το πρώτο τρίμηνο του 2016, οι επιβάτες που διακινήθηκαν από τα αεροδρόμια της χώρας ήταν 5.611.578.

Η προαναφερόμενη περίοδος είναι πριν την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης) στην «Fraport». Η παραχώρηση, όπως είναι γνωστό, έγινε στις 11 Απριλίου.

Κατά την διάρκεια του Μαρτίου διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 2.227.839 επιβάτες, η άνοδος συνολικά (+0,5% επιβάτες εσωτερικού και +11,15% επιβάτες εξωτερικού) έφτασε μεσοσταθμικά το +5,5%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Στα αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Χανίων και Ρόδου, καταγράφεται η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για τον Μάρτιο του 2017. Από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης διακινήθηκαν 24.634 επιβάτες, ενώ το Μάρτιο του 2016 είχαν διακινηθεί 28.877 επιβάτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το αεροδρόμιο που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών το πρώτο τρίμηνο του έτους, είναι το αεροδρόμιο της Πάρου με άνοδο 114,5% (διακίνησε 10.313 επιβάτες το πρώτο τρίμηνο του ΄17 έναντι 4.807 το αντίστοιχο διάστημα του ΄16).Το αεροδρόμιο της Μυκόνου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 98,9% (διακίνησε 39.515 επιβάτες έναντι 19.869 το περσινό διάστημα), ενώ 62,7% αύξηση επιβατών είχε το αεροδρόμιο της Σκιάθου καθώς διακίνησε 2.792 επιβάτες το τρίμηνο του 2017 έναντι 1.716 επιβατών που είχε διακινήσει το τρίμηνο του 2016.

 

Οι αιτίες της πτώσης

Η βασική αιτία της πτώσης της εσωτερικής επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης το πρώτο τρίμηνο του έτους, πρέπει να αναζητηθεί στην προσφυγική κρίση. Το 2016, ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο του έτους, έφθασε στην Λέσβο μεγάλος αριθμός στελεχών και μελών ΜΚΟ, ευρωπαϊκών υπηρεσιών και φυσικά στελεχών του ΟΗΕ. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των στελεχών διακινούνταν με αεροπλάνο. Έτσι το πρώτο τρίμηνο του 2016 καταγράφηκε μια μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Αυξημένη εσωτερική επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης καταγραφόταν από τον Αύγουστο του 2015. Δηλαδή από την κορύφωση της προσφυγικής κρίσης και μετά.

Από το Σεπτέμβριο του 2016, τα στελέχη των ΜΚΟ, τα στελέχη των κρατικών και διακρατικών υπηρεσιών στην Λέσβο, ακολουθούν φθίνουσα πορεία, ΜΚΟ κλείνουν τα τοπικά τους παραρτήματα και μειώνουν το προσωπικό που απασχολούν. Κυρίως όμως μειώνονται οι εθελοντές που έρχονταν από άλλες χώρες για να συνδράμουν τους πρόσφυγες. Έτσι αρχίζει η μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές εσωτερικού.

Η πτωτική τάση συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2017, όπως δείχνουν και οι αριθμοί που καταγράψαμε πιο πάνω. Σε ποσοστά, η πτώση της επιβατικής κίνησης το πρώτο τρίμηνο του έτους, ανέρχεται στο 16%. Η πτωτική τάση αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Στο σύνολο του έτους είναι βέβαιη η πτώση της εσωτερικής επιβατικής κίνησης.

 

 

 

Αναμένεται άνοδος από το εξωτερικό

Η επιβατική κίνηση στις γραμμές εξωτερικού το πρώτο τρίμηνο του έτους, είναι μηδαμινή γι’ αυτό και δεν υπάρχει λόγος ανάλυσης της. Στο σύνολο του έτους, η εξωτερική επιβατική κίνηση αναμένεται να εμφανίσει βελτίωση σε σχέση με το 2016, μιας και αναμένεται αύξηση των τουριστών που θα φθάσουν στο νησί με πτήσεις τσάρτερ από τις χώρες της Ευρώπης.

Μέχρι τώρα δεν υπάρχουν τακτικές πτήσεις που να συνδέουν το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης με πόλεις του εξωτερικού. Κατά συνέπεια η όποια αύξηση στην εξωτερική επιβατική κίνηση, θα αφορά μόνο τις πτήσεις τσάρτερ.

Η δεύτερη αιτία της πτώσης της επιβατικής κίνησης είναι η μείωση των ταξιδιών που κάνουν οι κάτοικοι του νησιού λόγω της μείωσης των εισοδημάτων τους. Ως τώρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για στροφή των επιβατών προς τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, διότι δεν έχει καταγραφεί αύξηση της κίνησης σε αυτές. Τέλος, στην κάμψη της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης συμβάλουν σημαντικά οι υψηλές τιμές των εισιτηρίων, η έλλειψη ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και φυσικά η μείωση του πληθυσμού του νησιού.

 

 

 

Η εποχή της «Fraport»

Το πέρασμα του ελέγχου του αεροδρομίου Μυτιλήνης στην «Fraport», βάζει σε νέα βάση την λειτουργία του. Οι στόχοι της εταιρείας για το αεροδρόμιο, αναμένεται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Ήδη η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις για τα έργα και τους σχεδιασμούς που έχει για τα πρώτα αεροδρόμια που έχει παραλάβει, όπως είναι το αεροδρόμιο της Κέρκυρας, της Μυκόνου και της Θεσσαλονίκης. Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης δεν αναμένεται να είναι μεταξύ των αεροδρομίων πρώτης γραμμής, διότι η υφιστάμενη επιβατική του κίνηση και οι υποδομές που διαθέτει, είναι περιορισμένες.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ως τώρα, αναμένεται να επιδιωχθεί αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού, μέσα από την προσέλκυση περισσότερων τουριστών. Κατά το παρελθόν έχει ακουστεί πως η «Fraport» θα επιδιώξει να μετατρέψει το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης σε διαμετακομιστικό κέντρο (π.χ. για την μεταφορά τουριστών στα τουρκικά παράλια, για την μεταφορά τουριστών κρουαζιέρας κλπ.). Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, δεν φαίνεται να είναι στους άμεσους και τους μεσοπρόθεσμους σχεδιασμούς της εταιρείας.

Άλλωστε πριν γίνουν τέτοια σχέδια, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού επιβατών του αεροδρομίου, ένα έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το σχεδιασμό της «Fraport», εντός της τριετίας. Μέχρι τώρα είναι άσκοπο να γίνεται οποιαδήποτε συζήτηση για ευρύτερο ρόλο του αεροδρομίου από αυτόν που έχει σήμερα. Δηλαδή ενός αεροδρομίου που εξυπηρετεί τις τοπικές ανάγκες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Fraport» ήδη ξεκίνησε τις διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού που θα απασχοληθεί στην κατασκευή του νέου αεροσταθμού του αεροδρομίου Μυτιλήνης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey