Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και το «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης

«Οργασμός» εργασιών και αναβαθμίσεων από τη Fraport

13/06/2018 - 11:13 Ενημερώθηκε 13/06/2018 - 11:18

Έως το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναμόρφωσης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ, σε συνάντηση ενημέρωσης με τους δημοσιογράφους, όπου παρουσίασε το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα αναμόρφωσης των αεροδρομίων, υπογραμμίζοντας ότι οι εργασίες προχωρούν, χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία τους και με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών.

Ο επικεφαλής της Fraport Greece αναφέρθηκε και στην επιβατική κίνηση, η οποία, όπως είπε, παρουσίασε αύξηση 11,1% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, με τις διεθνείς πτήσεις να σημειώνουν αύξηση της τάξης του 19,8%, έναντι των πτήσεων εσωτερικού που παρουσίασαν μείωση 1,09%. Σύμφωνα με στοιχεία κίνησης που δημοσιοποίησε η εταιρεία, η μεγαλύτερη αύξηση ξένων αφίξεων στα 14 αεροδρόμια, καταγράφεται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου (+42,8%) και ακολουθούν τα αεροδρόμια της Κω (36,2%), της Κεφαλονιάς (35,2%), της Σαντορίνης (31%), της Κέρκυρας (24,7%), της Ρόδου (24%), της Ζακύνθου (23,4%), της Θεσσαλονίκης (22,1%) και των Χανίων (18,6%). Σε όρους πλήθους επιβατών από το εξωτερικό, το μεγαλύτερο καταγράφεται στο αεροδρόμιο Ρόδου (563.766 ταξιδιώτες) και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη (416.073), η Κέρκυρα (326.797), τα Χανιά (305.303) και η Κως (290.105). Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Μυτιλήνης οι αριθμοί επιβατών εξωτερικού δεν προσεγγίζουν τα παραπάνω γι΄αυτό και δεν είναι άξια αναφοράς. Απέχουμε πάρα πολύ από το να είναι το νησί τουριστικός προορισμός και αυτό πρέπει να προβληματίσει όλο τον τουριστικό κλάδο και τους θεσμικούς φορείς για να δουν από κοινού το σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια.

                                                                                                                    Ενδιαφέρον για τα υπόλοιπα περιφερειακά

Όσον αφορά τη διαδικασία της διαιτησίας που βρίσκεται σε εξέλιξη με το ελληνικό Δημόσιο, σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών για αποζημίωση της Fraport Greece με 27,5 εκατ. ευρώ, αντί των 60 εκατ. που ζητούσε, εκτίμησε ότι ως το τέλος τού έτους η διαδικασία θα ολοκληρωθεί. H αποζημίωση αφορούσε φθορές στις υποδομές των 14 αερολιμένων, συγκριτικά με την κατάσταση που είχε καταγραφεί το 2014 και βάσει της οποίας κατατέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport - Ομίλου Κοπελούζου. Η απόφαση της Επιτροπής προέβλεπε την κατάθεση των τιμολογίων για τις σχετικές επισκευές εντός εξήντα ημερών, προκειμένου να προχωρήσει το Δημόσιο στην αποζημίωση. Ξεκαθάρισε δε πως τα χρήματα αυτά θα επανεπενδυθούν στα αεροδρόμια. Αναφορικά με το ενδεχόμενο ενδιαφέροντος για το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών όταν αυτό πουληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, σημείωσε πως δεν μπορεί να μιλήσει για λογαριασμό των μετόχων του, αλλά εξέφρασε την προσωπική του εκτίμηση πως δεν θα είχε ιδιαίτερο νόημα για τη Fraport, αφού είναι διαχειριστής και όχι χρηματοοικονομικός επενδυτής. Αντιθέτως, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας για μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ακόμα παραχωρηθεί, εφόσον το κράτος ενδιαφερθεί για μια τέτοια διαβούλευση. «Η ανάπτυξή τους επηρεάζει το σύνολο της αγοράς την οποία υπηρετούμε και για αυτό είναι αμοιβαία επωφελές να γίνουν επενδύσεις σε αυτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στα 20 εκ. ευρώ τα έργα στο «Οδ. Ελύτης»

Σε ότι αφορά το Αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης, ο Αλεξάντερ Τσίνελ σημείωσε πως «προστίθενται 5.000τ.μ. στο υφιστάμενο Terminal, επεκτείνεται ο τροχόδρομος κατά 5.000τ.μ., ενώ γίνονται, επίσης, επιδιορθώσεις και ανακαινίσεις στο διάδρομο προσγείωσης απογείωσης. Τέλος, δημιουργούνται πυροσβεστικός σταθμός και φυλάκια, συνολικού προϋπολογισμού 20 εκ. ευρώ.

Παράλληλα, η Fraport Greece σχεδιάζει και εκτελεί εργασίες αναβάθμισης στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Καβάλας, Ακτίου, Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Σάμου και Σκιάθου.

Σημειώνεται τέλος, πως σε όλα τα αεροδρόμια πλην εκείνου των Χανίων, για το οποίο δεν υφίσταται ανάγκη, εγκαθίστανται νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey