Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο “Δ.Ε.Θ. – HELEXPO” της Θεσσαλονίκης, από 9 έως 11 Νοεμβρίου 2018
Ολοκληρώθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, η συμμετοχή της Λέσβου στη μεγαλύτερη και πλέον καταξιωμένη διεθνή έκθεση τουρισμού της χώρας, την “34η PHILOXENIA 2018”, που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο “Δ.Ε.Θ. – HELEXPO” της Θεσσαλονίκης, από 9 έως 11 Νοεμβρίου 2018.
Την οργάνωση της συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προώθησης της τουριστικής και γαστρονομικής φυσιογνωμίας του νησιού, καθώς και της πολυπληθούς επιχειρηματικής αποστολής που συνέδραμε την όλη παρουσία της Λέσβου, ανέλαβε ο Δήμος Λέσβου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Λέσβου, την Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου, την Ένωση Τουριστικών & Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου και τους άλλους τουριστικούς – αναπτυξιακούς φορείς που συμμετέχουν στον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης Λέσβου (Ο.Τ.Α.Λ.) Α.Μ.Κ.Ε., με την πολυποίκιλη υποστήριξη της Παλλεσβιακής Ένωσης Θεσσαλονίκης και των μεμονωμένων απόδημων Λέσβιων της συμπρωτεύουσας.
Φέτος με απόφαση των διοργανωτών, η Λέσβος ήταν η τιμώμενη περιοχή της “PHILOXENIA”, γεγονός που προσέδωσε ιδιαίτερη σημασία στη γενικότερη παρουσία του νησιού, στην κορυφαία διεθνή τουριστική έκθεση της χώρας.
Μεγάλοι χορηγοί της συμμετοχής, ήταν οι δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες “HELLENIC SEAWAYS” και “BLUE STAR FERRIES”, καθώς και η αεροπορική εταιρεία “ASTRA AIRLINES”, που συνδέουν σε καθημερινή βάση τη Λέσβο με την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ καθοριστικής σημασίας ήταν η συνεισφορά του Ουζερί “AGORA” της Θεσσαλονίκης, που ανήκει στους Λέσβιους απόδημους αδελφούς, Χρήστο και Τάκη Χατζηδιάκο.
Η παρουσία της Λέσβου στη “PHILOXENIA 2018”, βασίστηκε στη μεθοδολογία που έχει καθιερωθεί και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία δύο χρόνια στα festivals και στις εκθέσεις μεγάλων πόλεων του εσωτερικού. Συγκεκριμένα, εντός του ενιαίου περιπτέρου της Λέσβου, συνολικού εμβαδού 72 τ.μ., φιλοξενήθηκαν όλοι οι γεωγραφικοί τουριστικοί προορισμοί του νησιού, δηλαδή Μυτιλήνη, Θερμή & Μανταμάδος, Γέρα & Ευεργέτουλας, Αγιάσος & Πολιχνίτος (Σκάλα, Βατερά, Νυφίδα, κ.α.), Πλωμάρι, Κεντρική Λέσβος (Καλλονή, Αγία Παρασκευή, κ.α.), Πέτρα & Μήθυμνα (Μόλυβος) και Δυτική Λέσβος (Ερεσός, Σίγρι, Μεσότοπος, Άντισσα, Άγρα, κ.α.), γεγονός που συνέβαλε τα μέγιστα στην άρτια και χωρίς διακρίσεις προώθηση όλων των περιοχών του νησιού, καθώς και των ποικίλων και διαφοροποιημένων τουριστικών “προϊόντων” τους. Στα stands όλων των γεωγραφικών περιοχών, υπήρχε η δυνατότητα της παρουσίας επιχειρηματικών μονάδων ή φορέων του τουρισμού, ενώ η συμμετοχή συνοδεύτηκε και από τη φυσική παρουσία εκπροσώπων τους.
Γενικότεροι στόχοι της συμμετοχής, ήταν:
Εντός του ενιαίου περιπτέρου της Λέσβου, φιλοξενήθηκαν: α) γενικά prospectus του νησιού, β) τοπικά έντυπα & banners προώθησης του κάθε γεωγραφικού προορισμού, γ) φυλλάδια μουσειολογικού χαρακτήρα, δ) εν γένει μπροσούρες θεματικών τουριστικών προϊόντων της κάθε περιοχής, ε) έντυπα & banners καταλυμάτων (ξενοδοχειακών μονάδων, villas, ενοικιαζομένων δωματίων, κ.α.), στ) διάφορα εκθέματα που συνάδουν με την ταυτότητα της κάθε περιοχής (κεραμικά, ξυλόγλυπτα, αγιογραφία, κ.α.), κ.ο.κ.
Το περίπτερο της Λέσβου, τίμησαν με την παρουσία τους, εκτός της Υφυπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά που εγκαινίασε τη “PHILOXENIA 2018”, όλες σχεδόν οι ξένες επιχειρηματικές αποστολές με τους hosted buyers που παρευρέθηκαν στην έκθεση και φυσικά το απλό κοινό της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, που έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για τα τουριστικά, όσο και για τα γαστρονομικά προϊόντα του νησιού.
Το Δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό, εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού Κώστας Αστυρακάκης, ενώ το συντονισμό της συμμετοχής – παρουσίας της Λέσβου στη “PHILOXENIA 2018”, είχε ο Πρόεδρος της Δ/Κ Μυτιλήνης και σύμβουλος marketing της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Λέσβου Πάνος Πίτσιος.
Κατά την τελετή των εγκαινίων στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, όπου η Λέσβος είχε ξεχωριστή παρουσία λόγω του ότι ήταν η τιμώμενη περιοχή της έκθεσης, ο Αντιδήμαρχος Λέσβου Κώστας Αστυρακάκης αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει το νησί, ενώ κάλεσε τους παρισταμένους να το επισκεφθούν. Επιπλέον, έθεσε για ακόμη μία φορά το επίμαχο θέμα της ακτοπλοϊκής επανασύνδεσης Θεσσαλονίκης – Λέσβου, που διεκόπη απρόσμενα εδώ και κάποια χρόνια, πρόταση που υπεραμύνθηκε στην ομιλία του και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Την παράσταση στην τελετή των εγκαινίων, “έκλεψε” η παρουσία του χορευτικού τμήματος του Δήμου Λέσβου, που ενθουσίασε τους επισήμους και το παρευρισκόμενο κοινό.
Την αποστολή της Λέσβου πλαισίωσαν με την πολύ ενεργή παρουσία τους, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη διεκπεραίωση των εργασιών όλες τις ημέρες της έκθεσης, ο Δημοτικός Σύμβουλος Αντώνης Κουμαράς (Δυτική Λέσβος), ο σύμβουλος του Δημάρχου Λέσβου Δημήτρης Παραδέλλης (Μυτιλήνη) και ο υπηρεσιακός παράγοντας του Δήμου Λέσβου Θανάσης Λυρής (Μυτιλήνη), τα μέλη του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου Κώστας Σωτηράκης (Γέρα & Ευεργέτουλας) και Ευγενία Δρεκόλια (Μυτιλήνη, Πέτρα & Μήθυμνα), η Πρόεδρος και η Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, Μαρία Μπρερέ – Βέρρου (Πέτρα & Μήθυμνα) και Αρετή Μανιάτογλου (Μυτιλήνη) αντίστοιχα, ο Ταμίας και τα μέλη της Ένωσης Τουριστικών & Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου, Σταύρος Ρεπάνης (Μυτιλήνη & Δυτική Λέσβος), Μελανδινός Καλιάλλης (Πλωμάρι), Άσπα Μιχαλέλλη (Πλωμάρι) και Γλυκερία Κονταξάκη (Μυτιλήνη) αντίστοιχα, η ξενοδόχος Μιχαέλλα Καψάλη (Κεντρική Λέσβος), η τουριστική επιχειρηματίας Άννα Μούκα (Γέρα & Πλωμάρι), ο Πρόεδρος της Ένωσης Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Λέσβου Δημήτρης Σπανέλης (Μυτιλήνη), οι μουσικοί Μιχάλης Δήσσος (Θερμή & Μανταμάδος) και Χρήστος Παναγιωτάρας (Δυτική Λέσβος), τα μέλη του χορευτικού τμήματος του Δήμου Λέσβου, Κώστας Αγκοπιάν, Δέσποινα Αξιώτου, Γιώργος Πρόκας και Ελένη Κοκκίνου (Μυτιλήνη), Μαριάννα Φυντάνη (Θερμή & Μανταμάδος), Μυρσίνη Κατσαναβάκη (Αγιάσος), Παναγιώτης Σαμαράς και Μυρσίνη Κατσακούλη (Πολιχνίτος), καθώς και οι εθελοντές Βασιλεία Καλαλέ (Αγιάσος) και Πελαγία Λυρή (Γέρα & Ευεργέτουλας).
Επίσης, το περίπτερο της Λέσβου πλαισίωσαν με την καθημερινή τους παρουσία, συμβάλλοντας ποικιλοτρόπως στην προώθηση του νησιού, ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της Παλλεσβιακής Ένωσης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Κουτλής (Πλωμάρι), Δημήτρης Μαυρουδής (Πολιχνίτος), Μιχάλης Κρητικός, Απόστολος Κουτρής, Ελευθερία Δημάκη και Βασίλης Εγγλέζος (Μυτιλήνη), Χαράλαμπος Κάσσιος (Δυτική Λέσβος), Ειρήνη Πέτσα και Ραλλίτσα Φωνιάνη (Κεντρική Λέσβος) αντίστοιχα, οι απόδημοι (μόνιμοι κάτοικοι Θεσσαλονίκης και Λέσβιοι φοιτητές στη συμπρωτεύουσα), Αγγελική Μαρδά, Μίμης Γαληνός και Μυρσίνη Παυλή (Μυτιλήνη), Γεωργία Δημάκη (Θερμή & Μανταμάδος), Μαρία Ταχτατζή, Γιώργος Ταχτατζής και Ηλίας Τικέλλης (Κεντρική Λέσβος), Μεταξούλα Σανιδά, Πελαγία Ρεπάνη και Γιάννης Πατερέλλης (Πλωμάρι), Χριστίνα Ζούρου, Βικτωρία Ζούρου και Παντελής Παναγιώτου (Πολιχνίτος), Σταμάτης Φραντζής και Αγγελική Φραγκιαδάκη (Πέτρα & Μήθυμνα), Βιβή Σουλίου και Βελισάριος Οικονομίδης (Δυτική Λέσβος), καθώς και ο Χιώτης επιχειρηματίας του τουρισμού – φίλος της Λέσβου Άλεξ Στούπας.
Πέραν της μεγάλης ζήτησης που υπήρξε για το ευρύτερο προϊόν (τουριστικοί προορισμοί και αγαθά) της Λέσβου, από το πολυπληθές κοινό που επισκέφθηκε το εκθεσιακό κέντρο “Δ.Ε.Θ. – HELEXPO” της Θεσσαλονίκης, εξίσου έντονο ενδιαφέρον διαφάνηκε και από τους ξένους tour operators, οι οποίοι μέσω των 50 περίπου προγραμματισμένων “B2B” και “B2C” συναντήσεων, είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τα μέλη της λεσβιακής αποστολής. Κατά τη διάρκεια των εποικοδομητικών επιχειρησιακών αυτών συναντήσεων με τους επαγγελματίες του τουρισμού από διάφορες χώρες της υφηλίου (ενδεικτικά αναφέρονται: Γαλλία, Ρωσία, Πολωνία, Ιορδανία, Βουλγαρία, Ολλανδία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία, Ουκρανία, Τουρκία, Ιταλία, Κίνα, Καναδάς, Ινδία, Η.Π.Α. κ.α.), καταγράφηκαν λεπτομερώς τόσο η εκφρασμένη ζήτηση για τα διάφορα θεματικά τουριστικά προϊόντα της Λέσβου (sports, adventures, nature – based tours, wellness, honey moon trips, weddings, bird watching, cruises, religion, κ.ο.κ.), όσο και όλες οι χρήσιμες πληροφορίες – παρατηρήσεις που αφορούν τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνεργασίες για την ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί. Όλα αυτά τα στοιχεία, θα προωθηθούν με αναλυτικό report – απολογισμό σε όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού, προς αξιοποίηση των ευκαιριών και οργάνωση – δημιουργία διαφόρων σχετικών projects στη Λέσβο.
Δεδομένου ότι η Λέσβος ήταν η τιμώμενη περιοχή, απέναντι από το κεντρικό περίπτερο του νησιού, είχε παραχωρηθεί ένας αυτόνομος χώρος αποκλειστικά λεσβιακής γαστρονομίας. Στο 18 τ.μ. αυτό “gastronomy section”, εκτίθεντο τα τοπικά διατροφικά προϊόντα, διεξαγόταν συνεχείς γευσιγνωστικές δοκιμές προς τους εμπορικούς επισκέπτες & το κοινό της έκθεσης και με την ευγενική χορηγία του Ουζερί Θεσσαλονίκης “AGORA”, πραγματοποιούνταν ζωντανή μαγειρική με λεσβιακές συνταγές, από τους εθελοντές Μιχαέλλα Καψάλη, Μίμη Γαληνό, Αγγελική Μαρδά, κ.α. Οι συνταγές αυτές, βασιζόταν σε φρέσκες σαρδέλες Καλλονής και σε αγνά κρεατικά και τυροκομικά προϊόντα Λέσβου (προσφορά του κρεοπωλείου “Αριστείδη Κλάβα” στη Μυτιλήνη, της εταιρείας παραγωγής κρεάτων “Σελάχας”, των τυροκομικών επιχειρήσεων “Ζούρος”, “Αγροτικός Συνεταιρισμός Μανταμάδου”, “Σαντζιλιώτης”, “Θυμέλης”, “Γαλακτοκομική Λέσβου” και του πτηνοτροφείου Μυτιλήνης “Μανώλης Χατζέλης”), καθώς και στα άλλα προϊόντα των λεσβιακών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έκθεση (ελαιόλαδο, ελιές, σάλτσες, παξιμάδια, κ.ο.κ.). Οι γευστικές προτάσεις – ουζομεζέδες & κρασομεζέδες, τις οποίες απολάμβανε το κοινό της έκθεσης, συνοδεία ούζου Μυτιλήνης, Αγίας Παρασκευής, Γέρας, Πέτρας και Πλωμαρίου, καθώς και κρασιού Δυτικής Λέσβου (“Μεθυμναίος” και “Μύτιλος”), ήταν: α) γκιουζλεμέδες, β) λουκάνικα γεμιστά με λαδοτύρι, γ) λουκάνικα χωριάτικα, δ) σαρδέλες παστές, ε) σαρδέλες ψητές, στ) ομελέτα με λουκάνικα, ζ) λαχανοντολμάδες, η) κολοκυθοκεφτέδες, θ) παστουρμάς με αυγά, ι) σφουγγάτο Μυτιλήνης, κ.ο.κ.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου της έκθεσης, οι εκπρόσωποι της Λέσβου Κώστας Αστυρακάκης και Πάνος Πίτσιος, είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν μέσω ζωντανών και μαγνητοσκοπημένων συνεντεύξεων σε αρκετά Μ.Μ.Ε. της χώρας και του εξωτερικού, τόσο τα τουριστικά θεματικά προϊόντα του νησιού, όσο και την τοπική γαστρονομία.
Ιδιαίτερα σημαντική για την επιτυχή έκβαση της συμμετοχής της Λέσβου, ήταν η συνεχής παρουσία των χορευτικών τμημάτων του Δήμου Λέσβου και της Παλλεσβιακής Ένωσης Θεσσαλονίκης, τα οποία υπό την καθοδήγηση των χοροδιδασκάλων Κώστα Αγκοπιάν και Μιχάλη Κρητικού αντίστοιχα, παρουσίαζαν καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου και υπό τη συνοδεία ζωντανής νησιώτικης μουσικής από τους μουσικούς Μιχάλη Δήσσο και Χρήστο Παναγιωτάρα, άρτια χορευτικά προγράμματα με τους κλασικούς παραδοσιακούς λεσβιακούς χορούς, που εντυπωσίαζαν τους επισκέπτες της έκθεσης.
Τέλος όλο το τριήμερο και εντός του περιπτέρου του Λέσβου, διεξαγόταν ανοιχτός διαγωνισμός κοινού με ερωτήσεις γνωριμίας του νησιού, που προσέφεραν ως χορηγοί, η “Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου” και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες “Hellenic Seaways” και “Blue Star Ferries”. Πέντε ζευγάρια από τη Βόρειο Ελλάδα που απάντησαν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις, μετά από κλήρωση που διενεργήθηκε, κέρδισαν δωρεάν διακοπές στη Λέσβο.
Οι 60 χορηγοί – παραγωγικές επιχειρήσεις παραδοσιακών τοπικών προϊόντων, που στήριξαν το περίπτερο της Λέσβου και το section γαστρονομίας του νησιού (ανά γεωγραφική περιοχή), ήταν:
Μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης, ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Λέσβου Σπύρου Γαληνού, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Τουρισμού Κώστας Αστυρακάκης και ο συντονιστής της συμμετοχής – παρουσίας της Λέσβου στη “PHILOXENIA 2018”, Πρόεδρος της Δ/Κ Μυτιλήνης Πάνος Πίτσιος, δήλωσαν:
«Η παρουσία της Λέσβου στην κορυφαία τουριστική έκθεση της χώρας στέφθηκε από εξαιρετική επιτυχία. Η επιχειρηματική αποστολή από Λέσβιους επιχειρηματίες του τουρισμού ήταν αρκούντος ικανοποιητική, ενώ η συμμετοχή των εθελοντών από απόδημους της Θεσσαλονίκης και νεαρούς φοιτητές της συμπρωτεύουσας, άκρως συγκινητική. Τους ευχαριστούμε όλους θερμά, για την ανιδιοτελή προσφορά στο γενέθλιο τόπο τους, που υπεραγαπούν. Τα μέλη της λεσβιακής αποστολής, χωρίς να έχουν στη διάθεσή τους γιγαντιαίες πολυδάπανες κατασκευές, πέτυχαν με ομαδική και σκληρή εργασία, να δημιουργήσουν το πιο ωραίο, το πιο ζωντανό και το πιο ενδιαφέρον περίπτερο της “PHILOXENIA 2018”, με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, που έτυχε της αναγνώρισης όλων των επισκεπτών (επαγγελματιών Ελλάδας – εξωτερικού και κοινού). Οι επιχειρησιακές συναντήσεις με τους tour operators από πολλά μέρη του κόσμου, που πραγματοποιήθηκαν από τα μέλη της λεσβιακής αποστολής, πιστεύεται ότι θα φανούν χρήσιμες και θα ανοίξουν νέους ορίζοντες και αγορές, για τον τουρισμό όλων των περιοχών της Λέσβου».