Μειωμένη κίνηση το πρώτο εξάμηνο στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Κάμψη στους επιβάτες εσωτερικού

13/07/2017 - 16:13

 

Με ποσοστό 11,74% υποχώρησε η εσωτερική επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης το πρώτο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, οι 170.152 αφιξοαναχωρήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2016, μειώθηκαν σε 150.184 το πρώτο εξάμηνο του 2017. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2017, καταγράφεται μεγάλη κάμψη της κίνησης. Μόνο τον Ιούνιο σημειώθηκε αύξηση της κίνησης σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Η μείωση οφείλεται σε δύο παράγοντες, την μείωση των αφιξοαναχωρήσεων εργαζομένων και στελεχών των ΜΚΟ, της «Frontex» και των άλλων διεθνών οργανισμών που εγκαταστάθηκαν στο νησί κατά το 2016, αλλά και στην μείωση της επιβατικής κίνησης των κατοίκων και επισκεπτών της Λέσβου. Η μείωση των ταξιδιών που κάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού, οφείλεται στην μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος τους αλλά και στις εξαιρετικά υψηλές τιμές αεροπορικών εισιτηρίων. 

Παρότι στις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, δραστηριοποιούνται τρεις αεροπορικές εταιρίες, οι τιμές των εισιτηρίων είναι πολύ υψηλές, καθώς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών. H «Aegean» κατέχει την μερίδα του λέοντος στην τοπική αγορά των αερομεταφορών, με την «Astra Airlines» να έχει συμπληρωματικό ρόλο για όλο το χρόνο, ενώ η «Volotea» δραστηριοποιείται στην γραμμή Αθήνα - Μυτιλήνη μόνο την θερινή περίοδο.

Με αυτά τα δεδομένα, είναι αδύνατον η Λέσβος να κερδίσει Έλληνες τουρίστες, παρά την τάση ανάκαμψης του εσωτερικού τουρισμού που καταγράφεται την φετινή χρονιά.

Τουριστικοί πράκτορες, ξενοδόχοι, Επιμελητήριο Λέσβου και άλλοι φορείς του νησιού, ζητούν την δρομολόγηση αεροσκαφών από εταιρείες χαμηλού κόστους, για όλη την διάρκεια του έτους. Θεωρούν πως μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να υπάρξει ουσιαστική μείωση στις τιμές των εισιτηρίων. Όμως εδώ και αρκετό καιρό εναποθέτουν τις ελπίδες τους για την ικανοποίηση του αιτήματος τους, στην «Fraport», θεωρώντας ότι αυτή θα δώσει λύση στο πρόβλημα.

Η «Fraport» έχει κάθε λόγο να επιδιώξει την δρομολόγηση αεροσκαφών από εταιρείες χαμηλού κόστους διότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης θα αυξήσει τα έσοδα και τα κέρδη της. Ωστόσο η εταιρεία έχει αναλάβει μόλις πριν λίγους μήνες 14 περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ορισμένα από τα σημαντικότερα αεροδρόμια της χώρας (π.χ. Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Χανίων, Κέρκυρας). Πρόκειται για αεροδρόμια που εξυπηρετούν μεγάλα αστικά κέντρα ή σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Κατά συνέπεια στην ανάπτυξη αυτών θα δώσει προτεραιότητα η εταιρεία και όχι σε αεροδρόμια όπως αυτό της Μυτιλήνης. Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός της «Fraport» προβλέπει να δημιουργηθεί νέος αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ως το 2020, σχεδιασμοί για την προσέλκυση πτήσεων αναμένεται να ενεργοποιηθούν μετά από την ολοκλήρωση αυτού του έργου. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey