Στο «Διαύγεια» από προχτές η απόφαση «υποκατάστασης» της κοινοπραξίας Καλογρίτσα στο έργο, με τις λεπτομέρειες αυτής

Και τυπικά η «ΑΚΤΩΡ» στο δρόμο Καλλονής-Σιγρίου

18/05/2018 - 13:49 Ενημερώθηκε 18/05/2018 - 13:51

Με απόφαση που δημοσιοποιήθηκε με ημερομηνία 16/5/2018 στη «Διαύγεια», επισημοποιήθηκε η υποκατάσταση ουσιαστικά της κοινοπραξίας συμφερόντων Καλογρίτσα, από την εταιρία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.» , δίνοντας και τυπικά «ζωή» στο σταματημένο για πάνω από ένα μήνα, πολύπαθο έργο κατασκευής του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου. Η απόφαση ελήφθη από το Υπουργείο Υποδομών και παρά τον προβληματισμό που επικρατεί σε γενικό επίπεδο από την απειλή καταγγελίας εκ μέρους της Τράπεζας Αττικής συμβάσεων ύψους 100 εκ. ευρώ του ομίλου Καλογρίτσα, το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Λέσβου, φαίνεται ότι… διασώζεται από τον κυκεώνα προβλημάτων που απορρέουν από τα οικονομικά προβλήματα του ομίλου, που έχει αναλάβει μεγάλα κατασκευαστικά έργα σε όλη τη χώρα. Κι αυτό γιατί θεωρείται, σύμφωνα και με δημοσιεύματα εφημερίδων της Αθήνας που επικαλούνται πηγές από το περιβάλλον της Τράπεζας Αττικής και του ομίλου «ΕΛΛΑΚΤΩΡ» (σε αυτόν ανήκει η «ΑΚΤΩΡ»), ότι το συγκεκριμένο έργο, από τις τέσσερις μεγάλες εργολαβίες που έχει αναλάβει ο όμιλος Καλογρίτσα, είναι το μόνο που ίσως προσφέρει κάποια περιθώρια κέρδους στη… νέα ανάδοχο. Ικανά να αντισταθμίσουν δηλαδή τυχόν ζημιές για την «ΑΚΤΩΡ» από την ενασχόλησή της και με τις άλλες προβληματικές εργολαβίες.

 Το δια ταύτα τώρα της απόφασης αυτής αναφορικά με την εξέλιξη του έργου, επί του παρόντος παραμένει άγνωστο: τόσο σε ότι αφορά το πότε και πως θα ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες, όσο και με το πώς θα πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, οι ευρισκόμενοι ακόμα και σήμερα σε επίσχεση εργασίας, εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης».

Με αίτηση της αναδόχου κοινοπραξίας «ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. - ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Α.Ε» από τις 2 του Μάη, δηλαδή μία ημέρα πριν την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Μυτιλήνη, που ζητούσε  την υποκατάσταση των εταιρειών «ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε» και «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Α.Ε.» από την εταιρία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», ξεκίνησε -βάσει της προχθεσινής σχετικής απόφασης στη «Διαύγεια»- η διαδικασία που «αλλάζει» χέρια στο έργο.

Η αιτιολογία της «υποκατάστασης»

Σύμφωνα με την απόφαση, θεωρήθηκε ότι η «υποκατάσταση» αυτή, είναι προς το συμφέρον του έργου, καθόσον η ανάδοχος κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, κατά δήλωσή της, αδυνατεί να περατώσει το έργο. Κι αυτό όπως επί λέξει αναφέρει η αιτιολογία της απόφασης «λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών και των προβλημάτων χρηματοδοτήσεων ορισμένων έργων από τους φορείς, τα capital controls, καθώς επίσης και το γεγονός ότι οι εταιρίες «Τοξότης» και Ελληνική Υδροκατασκευή», (μέλη της αναδόχου της κοινοπραξίας που υποκαθίστανται από την «ΑΚΤΩΡ»), έχουν διάφορα θέματα λόγω των ανωτέρω και καθεμία εξ αυτών επιθυμεί να συγκεντρωθεί σε ορισμένα εκ των έργων που έχει αναλάβει προκειμένου να τα ολοκληρώσουν επιτυχώς».

Τι και πως αναλαμβάνει η «ΑΚΤΩΡ»

Η εταιρία «ΑΚΤΩΡ» τώρα που αποδέχτηκε το αίτημα υποκατάστασης της αναδόχου κοινοπραξίας, σύμφωνα με την απόφαση, αποδέχεται επίσης ότι η κατασκευή του υπολειπόμενου έργου από την κοινοπραξία στην οποία θα συμμετέχει η Εταιρία συνεπεία της εν λόγω υποκατάστασης και η εν γένει εκτέλεση της σύμβασης θα γίνει σύμφωνα με τους όρους και της προϋποθέσεις της από 10-9-2012 Εργολαβικής Σύμβασης και των συμβατικών τευχών που τη συνοδεύουν. Και ειδικότερα, σε ότι αφορά στο πως θα προχωρήσουν οι πληρωμές του έργου, σύμφωνα πάντα με την απόφαση, η απελθούσα κοινοπραξία δηλώνει ότι με την έγκριση της υποκατάστασης, η «ΑΚΤΩΡ» θα πιστοποιήσει και θα εισπράξει οποιαδήποτε ποσά από τον 19ο Λογαριασμό της αρχικής Σύμβασης και από τον 2ο Λογαριασμό της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης και εφεξής. Θυμίζουμε εξάλλου ότι ενόσω το έργο τινάχτηκε στον αέρα από την παύση των εργασιών, πιστώθηκαν στα ταμεία της «Τοξότης» ο 17ος και 18ος Λογαριασμός του έργου, ύψους περίπου 800.000 ευρώ.

Τέλος η εταιρία «ΑΚΤΩΡ» με την ανάληψη του έργου, δηλώνει ότι με την έγκριση της υποκατάστασης από την Προϊσταμένη Αρχή, θα αντικαταστήσει το μέρος των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης του έργου, τόσο της αρχικής Σύμβασης όσο και της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης όπως αυτές διαμορφώνονται σήμερα από τις υπολειπόμενες εργασίες του έργου, και για τα δύο μέλη που υποκαθιστά, σύμφωνα με την σύμβαση και την κείμενη νομοθεσία.

Με το Υπουργείο στην απόφασή του, να προσδιορίζει τον 19ο λογαριασμό του έργου και τον 2ο λογαριασμό της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης, ως εκείνους με τους οποίους όλες οι εφεξής πληρωμές θα διενεργούνται απευθείας στην κοινοπραξία με τη νέα σύσταση. Ενώ υπογραμμίζεται ότι το αναπόσβεστο μέρος της προκαταβολής θα συνεχίσει να αποσβένεται με συμψηφισμό, από τον 19ο της Αρχικής Σύμβασης και μετά λογαριασμούς που θα υποβάλλει με την πρόοδο του έργου η κοινοπραξία με τη νέα σύσταση.

Ο… ευεργετικός «καημός» της Τράπεζας Αττικής

Το ότι το όλο θέμα των εργολαβιών που ανέλαβε η κοινοπραξία «Καλογρίτσα», έχει και πολιτικές προεκτάσεις, που εκθέτουν την κυβέρνηση, είναι γνωστό και έχει χαρακτηριστεί ως «σκάνδαλο» από την αντιπολίτευση τα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο στην περίπτωση της Λέσβου, η εν λόγω κοινοπραξία, μειοδότησε στο έργο του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου από το 2012 και η ιστορία της είναι λίγο διαφορετική. Όμως ανήκει και αυτή, στις περιπτώσεις που διεσώθησαν από τις χρονοβόρες εξελίξεις που θα σηματοδοτούσε η κήρυξη της εταιρίας ως «έκπτωτης» από το έργο, χάρη στο σημερινό… πρόβλημα της Τράπεζας Αττικής από τον δανεισμό του ομίλου Καλογρίτσα σε όλα τα έργα που ανέλαβε επί της σημερινής κυβέρνησης. Αφού το πρώτιστο μέλημα της Τράπεζας, ήταν και είναι να διασφαλιστεί η συνέχεια των έργων και να μην καταπέσουν οι εγγυητικές, η αξία τρων οποίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται στο 40% του δανεισμού του ομίλου Καλογρίτσα προς την Τράπεζα Αττικής, δηλαδή πάνω από 40 εκ. ευρώ.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey