Η απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στους κατοίκους των νησιών για την εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica

Ενημερώνοντας υπεύθυνα τους Αιγαιοπελαγίτες

28/06/2018 - 14:09

Τη δική της απάντηση στις ανησυχίες των κατοίκων του Βορειοανατολικού Αιγαίου, αναφορικά με την έγκριση της εξαγοράς της Hellenic Seaways από την Attica Group, έδωσε  η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε ανακοίνωση που εξέδωσε με στόχο «την υπεύθυνη ενημέρωση των κατοίκων και επισκεπτών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου», όπως επισημαίνει.

Αντικείμενο σχολιασμού ήταν οι ανησυχίες που διατυπώθηκαν από το 13ο Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με αφορμή την αποδοχή, από μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεσμεύσεων για την έγκριση της εξαγοράς της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways από τον Όμιλο Attica Group. Όπως επισημαίνεται, «η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρίας Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica Group».

Αναφορικά με τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν, στόχος μεταξύ άλλων είναι η διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα τόσο της συχνότητας των δρομολογίων, όσο και του ύψους των ναύλων. Έτσι, σε ότι αφορά στη διασύνδεση της Χίου και της Μυτιλήνης με την Πειραιά, η Attica Group έχει δεσμευθεί «για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018 και επιπρόσθετα για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει ούτε τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου». Κάτι που αφήνει ανοικτό «παράθυρο» σε περίπτωση που τα καύσιμα αυξηθούν δραματικά, να παρασύρουν ανοδικά τις τιμές και στα ναύλα.

Περί ανταγωνιστών

Όπως επισημαίνεται, τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν, επίσης, στην απελευθέρωση «ζήτησης/χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων, στα οποία κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση η Attica Group με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Στο πλαίσιο αυτό η Attica Group «ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττική-Χίος, Μυτιλήνη-Χίος και Μυτιλήνη-Αττική, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού περιγράφει αναλυτικά τη διαδικασία μείωσης των προσεγγίσεων στην απόφαση της, περιλαμβάνοντας την αξιολόγηση από την ίδια των χαρακτηριστικών του τρίτου ανταγωνιστή, το βαθμό αντιστοιχίας της δήλωσης δρομολόγησής του με τη σύνδεση στην οποία επιθυμεί να εισέλθει και κατά πόσο η είσοδος αυτή και η αποχώρηση της Attica Group σχεδιάζεται με τρόπο συνεπή προς τις δεσμεύσεις και εκπληρώνει τους σκοπούς τους.

Διευκρινήσεις για Σάμο, Ρόδο και Κω

Τέλος, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διευκρινίζει πως η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και η διασύνδεση Πειραιάς-Σάμος, δεν αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε διότι δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρείες (Attica Group και HSW), είτε διότι η μία εξ’ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Ως εκ τούτου, «οι αναφερόμενες στο δελτίο Τύπου του Οικονομικού Επιμελητηρίου αλλαγές δρομολογίων είναι αποτέλεσμα επιχειρηματικών αποφάσεων των δύο εταιριών».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey