Άρθρο του ειδικού Συμβούλου του Πρωθυπουργού Ιάσονα Πιπίνη

O ειδικός σύμβουλος του Πρωθυπουργού, Ιάσονας Πιπίνης O ειδικός σύμβουλος του Πρωθυπουργού, Ιάσονας Πιπίνης Φωτογραφία Αρχείου: Ελένη Γαλάνη

«Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για την ανάπτυξη του τουρισμού, χρειάζεται σχέδιο»

01/08/2022 - 14:00

Με άρθρο του ο Ειδικός Σύμβουλος του Πρωθυπουργού,  κ. Ιάσων Πιπίνης, παρεμβαίνει στη δημόσια συζήτηση για την κακή εικόνα του τουρισμού φέτος στη Λέσβο. Ο στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού υποστηρίζει με νόημα πως «δεν υπάρχει μαγικό ραβδί που θα μεταμορφώσει τη Λέσβο σε μια νύχτα σε νούμερο ένα τουριστικό προορισμό» και επισημαίνει πως ακόμη και τα αναπτυξιακά έργα που, όπως λέει, έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση στο νησί, δεν αρκούν για να αλλάξει η εικόνα, εάν δεν υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο και αλλαγή νοοτροπίας, από όλους, «για την ανάπτυξη του τουρισμού σε βάθος πενταετίας». Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Πιπίνη:

«Μαγικό ραβδί» που θα μεταμορφώσει τη Λέσβο, σε μια νύχτα, σε νούμερο ένα τουριστικό προορισμό, δυστυχώς, δεν υπάρχει. Το τουριστικό προϊόν της Λέσβου έχει πληγεί, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της μεταναστευτικής κρίσης και του «κολαστηρίου της Μόριας» που μας κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη πέτυχε την αποσυμφόρηση του νησιού, υλοποίησε σημαντικά έργα, όπως είναι το λιμάνι του Σιγρίου, ενώ επιδότησε την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, για την οποία και εγώ προσωπικά είχα εισηγηθεί εδώ και καιρό, τόσο στο αρμόδιο Υπουργείο, όσο και στο Μέγαρο Μαξίμου.

Δεν αρκούν τα έργα

Όμως, όλα αυτά, όσο σημαντικά και αν είναι, δεν αρκούν για να «αναστήσουν» το τουριστικό προϊόν της Λέσβου. Είναι τουλάχιστον αφελές ορισμένοι να αναρωτιούνται γιατί η Λέσβος φέτος δεν «βούλιαξε» από τουρίστες. Είναι επίσης εξαιρετικά μίζερο ορισμένοι να πιστεύουν ότι για την κακή φετινή τουριστική εικόνα ευθύνεται η δομή μεταναστών (που ακόμη δεν έχει χτιστεί!) ή η κυβέρνηση για τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Φθάνει όμως πια με τις διαπιστώσεις του προβλήματος και τη μιζέρια. Τι μπορεί να γίνει τώρα;

Χρειάζεται σχέδιο

Για να αναπτυχθεί τουριστικά το νησί μας χρειάζονται τέσσερα πράγματα που μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν: Σχέδιο, εξωστρέφεια, επενδύσεις αλλά και χρόνος.

Χρειάζεται ένα συγκεκριμένο, κοινό σχέδιο «έκτακτης ανάγκης» για την ανάπτυξη του τουρισμού, με κοινή καμπάνια και ένα σλόγκαν, που θα «τρέξουν» κορυφαίοι επαγγελματίες μάνατζερ, και όχι υπάλληλοι γραφείου. Δεν χρειάζεται ούτε νέος φορέας, ούτε επιτροπές, ούτε περισσότερα χρήματα. Χρειάζεται συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων, της Περιφέρειας, των Δήμων, των φορέων τουρισμού, αλλά και του ΕΟΤ, που θα συμφωνήσουν να κοιτάξουν προς την ίδια κατεύθυνση, σε ένα κοινό σχέδιο, το οποίο θα μπορεί να αποδώσει σε βάθος πενταετίας. 

Χρειάζεται εξωστρέφεια

Χρειάζεται εξωστρέφεια. Άνοιγμα σε νέες αγορές, επαφές με ξένους παράγοντες, συναντήσεις με στελέχη από μεγάλα τουριστικά πρακτορεία, να προσκληθούν στη Λέσβο άνθρωποι με μεγάλη επιρροή διεθνώς. Μιλώντας για εξωστρέφεια, έχω αντιληφθεί πως ορισμένοι στο νησί μας, όταν αναφέρομαι στο άνοιγμα (του τουρισμού και του εμπορίου) που επιχειρεί η κυβέρνηση στη Λατινική Αμερική, και στην ένταξη σε αυτό το σχέδιο και της Λέσβου, τους ξενίζει τόσο πολύ που νομίζουν ότι αναφέρομαι στην άφιξη… εξωγήινων.

Κάπως έτσι πιθανώς, αρμόδιος παράγοντας της Λέσβου όταν ερωτήθη από μεγάλη τοπική εφημερίδα για τις προοπτικές εξαγωγής στη Λατινική Αμερική λεσβιακού ελαιολάδου, δήλωσε πως αυτό δεν μπορεί να γίνει, καθώς οι Λατινοαμερικάνοι, δήθεν, παράγουν δικό τους ελαιόλαδο, άρα τι να το κάνουν το λεσβιακό... Είναι προφανές ότι αυτός ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς οι περισσότερες λατινοαμερικάνικες χώρες δεν παράγουν καλής ποιότητας ελαιόλαδο, και για αυτόν τον λόγο άλλωστε εισάγουν εκατοντάδες χιλιάδες τόνους από την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Παράγουν και εξάγουν καλό σογιέλαιο και κρασί, αλλά όχι ελαιόλαδο. Άλλωστε ήδη ελληνικές εταιρείες, από την Καλαμάτα και αλλού, που έχουν διερευνήσει αυτά τα δεδομένα, εξάγουν στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, των 600 εκατομμυρίων κατοίκων, ελληνικό ελαιόλαδο. Γιατί όχι και η Λέσβος;

Χρειάζονται υποδομές και χρόνος

Χρειάζεται να βελτιωθούν οι ξενοδοχειακές υποδομές και τα τουριστικά καταλύματα στο νησί και να γίνουν νέες επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα. Είναι απαραίτητο να χτιστεί τουλάχιστον ένα μεγάλο ξενοδοχείο διεθνών προδιαγραφών στο νησί τα επόμενα χρόνια. Για να γίνει αυτό θα πρέπει πρώτα κάποιοι να σταματήσουν να κυνηγάνε συνεχώς την ουρά τους και να αντιδρούν σε ό,τι νέο κατασκευάζεται.

Χρειάζεται χρόνος. Όσα αναπτυξιακά έργα και αν υλοποιήσει η κυβέρνηση, ακόμη και αν οι συναρμόδιοι φορείς συμφωνήσουν σε ένα κοινό σχέδιο και μια κοινή στόχευση για τον τουρισμό, χρειάζεται χρόνος για να καταφέρουμε να επανασυστήσουμε τη Λέσβο τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Για να γίνει το rebranding της Λέσβου χρειάζεται επίμονη και συστηματική δουλειά, που εκτιμώ ότι μπορεί να αρχίσει να αποδίδει σοβαρά σε βάθος πενταετίας. Θεωρώ πως κάποιοι, δυστυχώς, ενώ είχαν θεσμικό ρόλο και τη δυνατότητα να βοηθήσουν, δεν έκαναν αυτά που έπρεπε τα τελευταία χρόνια. Είναι προφανές ότι χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας. Ακόμη υπάρχει χρόνος για να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος.

Όλοι θα ωφεληθούν

Είμαι πεπεισμένος πως η ανάπτυξη του τουρισμού μπορεί να γίνει ο βασικός πυλώνας της αναμόρφωσης της Λέσβου. Δεν θα ωφεληθούν μόνο οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, αλλά και όσοι εργάζονται στην εστίαση, στην κτηνοτροφία, στην αλιεία και σε άλλους τομείς. Με την ανάπτυξη του τουρισμού θα μπορέσουμε να ανακόψουμε την πληθυσμιακή συρρίκνωση στο νησί μας. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει πως στηρίζει με έργα την αναπτυξιακή πορεία της Λέσβου και είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσει να το κάνει. Μένει να φανεί αν και όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης στο νησί μπορούν να συμφωνήσουν τώρα για την ανάπτυξη του τουρισμού ή αν θα συνεχίσουν, με την ίδια μίζερη αντίληψη, να μιλάνε για τους… μετανάστες και να διαπιστώνουν το πρόβλημα και τα επόμενα χρόνια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey