Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ. Ναυτιλίας πληρώνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο του 5μήνου, από Οκτ. του ΄21 έως Φεβρ. του ΄22

Απαξιώνεται στην πράξη το Μ.Ι. με την πολύμηνη καθυστέρηση πληρωμής του!

27/08/2022 - 12:00

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Υπ. Ναυτιλίας και Ν.Π., που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη πληρώνεται άμεσα το μεταφορικό ισοδύναμο επιβατών έως και τον Φεβρουάριο 2022. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση «έπειτα από την έγκριση των σχετικών πιστώσεων χρηματοδότησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προωθείται άμεσα η πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου Επιβατών στους δικαιούχους, συνολικού ύψους 12,5 εκ. ευρώ. Οι εν λόγω πληρωμές αφορούν σε αιτήσεις για τη χρηματοδότηση μετακινήσεων επιβατών του ΔΤριμήνου του έτους 2021, καθώς και του ΑΔιμήνου του έτους 2022.» Δηλαδή μιλάμε για τις μετακινήσεις επιβατών της περιόδου Οκτωβρίου-Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους 2021 και των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2022, ενώ εκκρεμούν οι πληρωμές για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από Μάρτιο έως και Αύγουστο του 2022. Οι πληρωμές που ανακοίνωσε το υπουργείο ότι επιτέλους θα γίνουν για τις μετακινήσεις των επιβατών έρχονται με μια καθυστέρηση ενός περίπου χρόνου, γεγονός που έχει προκαλέσει τεράστια δυσαρέσκεια στους νησιώτες που έχουν κάνει χρήση του μέτρου αυτού και πολλές διαμαρτυρίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Γ.Γ. Αιγαίου και Ν.Π. που διαχειρίζεται αυτό το θέμα.

Οπως πληροφορούμαστε οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επεξεργάζονται ήδη τις λίστες για εκκαθάριση των πληρωμών και οριστικής καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στους δικαιούχους. Η πίστωση των λογαριασμών των δικαιούχων αναμένεται να εκκινήσει σταδιακά από τη Δευτέρα 29/08/2022.

«Έχει διασφαλιστεί η συνέχιση του μέτρου»

Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση, «η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη διασφαλίσει τη συνέχιση του μέτρου για τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης Υ.ΝΑ.Ν.Π. 2021-2025, με δεσμευμένο προϋπολογισμό, προβαίνοντας παράλληλα στις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση της ροής πληρωμών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.» Ενώ ως προς το σκέλος του Μεταφορικού Ισοδύναμου επιχειρήσεων και καυσίμων, διευκρινίζεται οι σχετικές Κ.Υ.Α. για το έτος 2022 βρίσκονται σε στάδιο υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία και δημοσίευσης σε Φ.Ε.Κ., ενώ παράλληλα γίνονται ενέργειες για την παροχή σχετικών πιστώσεων προς εξόφληση των δικαιούχων επιχειρήσεων και πολιτών».

Η καθυστέρηση προκαλεί εντάσεις και σχόλια

Η θεσμοθέτηση από την προηγούμενη κυβέρνηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ήταν πράγματι μια ενέργεια που βρήκε θετικά ανταπόκριση από τους νησιώτες, αν και στην αρχή ήταν σε πιλοτική μορφή. Ήταν ένα μέτρο στα πλαίσια των νησιωτικών πολιτικών προκειμένου να υπάρχει ένα αντιστάθμισμα σε σχέση με τις αντίστοιχες μετακινήσεις στην ηπειρωτική χώρα. Η επιδότηση αυτή επί των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων ήταν για την κάλυψη ενός μέρους του κόστους των μετακινήσεων των επιβατών , αλλά και για τα μεταφορικά των επιχειρήσεων από και προς τα νησιά μας. Και ήταν μια κάποια ανάσα επί του κόστους, γι αυτό και οι νησιώτες είδαν πολύ ευνοϊκά το συγκεκριμένο μέτρο γιατί είδαν άμεση μείωση στο κόστος των μετακινήσεων, αφού η σχετική επιδότηση κατατίθεντο στους λογαριασμούς τους πολύ σύντομα. Όταν όμως η επιδότηση αυτή άρχισε να καθυστερεί να πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων για μήνες, τότε η απαξίωση του μέτρου προκάλεσε εντάσεις και διαμαρτυρίες, μέχρι και ψιθύρους περί ακύρωσής του από την παρούσα κυβέρνηση, η οποία δεν φαίνεται να έχει «αγκαλιάσει» με την ίδια θέρμη το Μ.Ι. , ενδεχομένως γιατί θεσμοθετήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως το βέβαιο είναι ότι για να λειτουργήσει το μέτρο του Μ.Ι., που σημαίνει ότι ο νησιώτης που θα μετακινηθεί , ή η επιχείρηση που θα μεταφέρει προϊόντα και υλικά, θα πρέπει άμεσα να τύχει των ευεργετημάτων του μέτρου, για να έχει και νόημα. Αν είναι να περιμένει να περάσει ένας χρόνος για να πάρει αυτήν την επιδότηση, τότε επί της ουσίας αν δεν «ακυρώνεται», στην καλύτερη εκδοχή απαξιώνεται το ευργετικό για τους νησιώτες αυτό μέτρο, που πράγματι είναι μέτρο νησιωτικής πολιτικής, που αφορά και ενδιαφέρει πολίτες και επιχειρήσεις των νησιών μας. Γι αυτό και η πολιτική ηγεσία του Υπ. Ναυτιλίας και της Γ.Γ. Αιγαίου και Ν.Π. θα πρέπει να το δει ως προτεραιότητα και όχι ως ...πάρεργο, φροντίζοντας να εξασφαλίσει σταθερή ροή χρηματοδότησης και όχι να «επαιτεί» κάθε φορά που θα πρέπει να πληρώσει τις υποχρεώσεις της έναντι του μέτρου του Μ.Ι., εμφανιζόμενη αφερέγγυα και κακοπληρωτής, γεγονός που την εκθέτει στα μάτια της κοινής γνώμης των νησιών μας και μάλιστα σε μια περίοδο πολιτικών διεργασιών και αναμετρήσεων. Η υπόθεση Μεταφορικό Ισοδύναμο , κάπου ...χωλαίνει και θα πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί η ορθή λειτουργία του, γιατί είναι κρίμα αυτό, έστω το μικρό «ευργετικό» μέτρο, να «ακυρωθεί» στην πράξη!

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey