Αλλά το πρόβλημα παραμένει και πρέπει όλοι να συμβάλλουν στη λύση του

Άμεση απάντηση από τον ΕΦΚΑ Μυτιλήνης

15/11/2021 - 18:01

Σε μια σπάνια επίδειξη ευαισθησίας για τα συνήθη δεδομένα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ο προϊστάμενος εσόδων του ΕΦΚΑ Μυτιλήνης κ. Μοιρασγεντής, έσπευσε σήμερα Δευτέρα το πρωί να απαντήσει σε σχόλιό μας που δημοσιεύθηκε στο «Εμπρός» του Σαββάτου και αναδημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα μας emprosnet.gr.

Θυμίζουμε ότι στο σχόλιο είχαμε μεταφέρει την αγωνία δεκάδων ή και εκατοντάδων επιχειρηματιών, που ενώ είχαν υποβάλλει δικαιολογητικά πληρωμής τους από το πρόγραμμα της Περιφέρειας για την ενίσχυση πληττόμενων επιχειρήσεων από τον covid από το Μάιο ακόμη, έχει φθάσει Νοέμβριος και δεν έχουν ακόμα πληρωθεί.

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ταλαίπωροι αυτοί συμπολίτες μας οφείλεται στις μεγάλες καθυστερήσεις έκδοσης βεβαιώσεων οφειλής από τον ΕΦΚΑ, με βάση τις οποίες, ο αρμόδιος φορέας πληρωμών για όλα τα Ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΦΕΠΑΕ) αφού πληρώσει για λογαριασμό του ενδιαφερομένου την όποια οφειλή του, του καταβάλει κατόπιν το υπόλοιπο ποσό της επιχορήγησης που δικαιούται.

Στο σχόλιό μας επισημαίναμε ότι η έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων καθυστερεί,  σύμφωνα με τα λεγόμενα των ενδιαφερομένων, λόγω ελλείψεων στο τοπικό κατάστημα του ΕΦΚΑ  σε προσωπικό, με αποτέλεσμα όταν αυτές τελικά εκδοθούν, δοθέντος ότι έχουν ισχύ μέσα στο μήνα που εκδόθηκαν, να λήγουν κατά κανόνα σύντομα και να μην γίνονται δεκτές από τον ΕΦΕΠΑΕ.  Αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι να ταλαιπωρούνται, να αναγκάζονται να εκδίδουν από μήνα σε μήνα ξανά και ξανά  τις ίδιες βεβαιώσεις και τελικά να μην μπορούν να πληρωθούν.

Ο κ. Μοιρασγεντής, στην  τηλεφωνική του επικοινωνία μαζί μας,  αναγνώρισε το πρόβλημα,  πλην όμως το απέδωσε στο γεγονός ότι λόγω της σχετικά πρόσφατης ενοποίησης των υπηρεσιών των διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων, δεν υπάρχει αυτοματοποιημένη διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης οφειλής, με αποτέλεσμα αυτές να εκδίδονται χειρόγραφα μετά από έλεγχο σε ένα προς ένα τα πιθανά κέντρα οφειλής ενός  εκάστου ασφαλισμένου. Η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα ( ο ίδιος  την εκτίμησε στη μισή ώρα με τρία τέταρτα για κάθε βεβαίωση) και έτσι, παρά το γεγονός ότι μας διαβεβαίωσε ότι με το αντικείμενο ασχολούνται πέντε(!)  υπάλληλοι (ΣΣ στο σχόλιό μας είχαμε γράψει ότι είναι ένας, πιθανότατα επειδή κάποιος υπάλληλος το είπε σε κάποιους διαμαρτυρόμενους καθ’ υπερβολή)  το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις παραμένει.

Σε κάθε περίπτωση, πάλι σύμφωνα με όσα μας είπε ο κ. Μοιρασγεντής, γίνεται προσπάθεια η οποία θα ενταθεί περαιτέρω, να εκδίδονται οι βεβαιώσεις οφειλής με σειρά προτεραιότητας στις αρχές κάθε μήνα, οπότε πιθανότατα στις αρχές Δεκεμβρίου και εφόσον το σχετικό αίτημα του κάθε ενδιαφερομένου  έχει υποβληθεί αρκετές μέρες πριν, η κατάσταση αναμένεται να εξομαλυνθεί.

Αυτό που θα θέλαμε να τονίσουμε από την πλευρά μας είναι ότι όχι απλώς πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ αλλά θα πρέπει να γίνουν τα αδύνατα δυνατά, διότι υπό τις παρούσες συνθήκες, η δυνατότητα πληρωμής από το συγκεκριμένο πρόγραμμα λήγει στο τέλος του 2021, οπότε αν περάσει άπρακτη και η προθεσμία του Δεκεμβρίου, κάποιοι θα χάσουν χρήματα με ότι αυτό σημαίνει τόσο για τους ίδιους όσο και για την τοπική μας οικονομία.

Από την άλλη και οι ίδιες οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας που έχουν την ιδιοκτησία  του προγράμματος θα πρέπει επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους  επικοινωνώντας με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες (ΕΛΑΝΕΤ, ΕΦΕΠΑΕ, ΕΦΚΑ, κατά τόπους ΔΟΥ κλπ) έτσι ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος συντονισμός και ευελιξία και να μην αφήνονται οι ωφελούμενοι να αντιμετωπίζουν το κίνδυνο απώλειας των χρημάτων τους, ενώ είναι τελικά οι μόνοι που δεν ευθύνονται για την όλη κατάσταση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey