«Νήσος Χίος», «Διαγόρας», «Αίολος Κεντέρης» είναι ορισμένα από τα πλοία που ξενιτεύτηκαν πρόσφατα

Όλα πάνε στη δυτική Μεσόγειο

14/06/2016 - 14:33

Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στις αρχές του μήνα, η μεταφορά του «Αίολος Κεντέρης» στην Ιταλία για επισκευή και δρομολόγηση στη γραμμή Αγκούστα (Σικελίας) - Βαλέτα ( Μάλτας). Το ξάφνιασμα είχε να κάνει με το ότι η κίνηση αυτή αποτελεί μια τροχιοδεικτική βολή για την κατεύθυνση στην οποία κινείται η ΝΕΛ προκειμένου να αξιοποιήσει τα έξι ιδιόκτητα πλοία της, τρία συμβατικά και τρία ταχύπλοα. Ορισμένοι πίστεψαν πως το πλοίο θα πάει στη δυτική Μεσόγειο. Ίσως γιατί πολλά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας είτε ήδη έχουν μεταφερθεί εκεί, είτε πρόκειται να μεταφερθούν το επόμενο διάστημα.

Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στις αρχές του μήνα, η μεταφορά του «Αίολος Κεντέρης» στην Ιταλία για επισκευή και δρομολόγηση στη γραμμή Αγκούστα (Σικελίας) - Βαλέτα ( Μάλτας). Το ξάφνιασμα είχε να κάνει με το ότι η κίνηση αυτή αποτελεί μια τροχιοδεικτική βολή για την κατεύθυνση στην οποία κινείται η ΝΕΛ προκειμένου να αξιοποιήσει τα έξι ιδιόκτητα πλοία της, τρία συμβατικά και τρία ταχύπλοα. Ορισμένοι πίστεψαν πως το πλοίο θα πάει στη δυτική Μεσόγειο. Ίσως γιατί πολλά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας είτε ήδη έχουν μεταφερθεί εκεί, είτε πρόκειται να μεταφερθούν το επόμενο διάστημα.

Είναι θλιβερό για την ελληνική ακτοπλοΐα, όμως πολλά σημαντικά πλοία μεταφέρονται στη δυτική Μεσόγειο επειδή εκεί υπάρχει περισσότερο μεταφορικό έργο από ό,τι στο Αιγαίο. Αυτό σημαίνει ότι η εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των νησιών του Αιγαίου θα γίνεται με λιγότερα πλοία, με συνέπεια οι εταιρείες να προχωρούν σε συγχωνεύσεις δρομολογίων (κυρίως τη χειμερινή περίοδο) ή σε εξυπηρέτηση δρομολογίων σε ώρες που δεν εξυπηρετούν τους επιβάτες. Φέτος το χειμώνα, χωρίς το προσφυγικό ρεύμα να συντηρεί τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας, θα ζήσουμε ξανά καταστάσεις όπου ένα πλοίο θα ξεκινάει από τον Πειραιά και θα καταλήγει στην Καβάλα για να «εξυπηρετήσει» όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Πέρα από το «Αίολος Κεντέρης», η ΝΕΛ σχεδιάζει να στείλει στο εξωτερικό όχι μόνο τα ταχύπλοα αλλά και τα συμβατικά πλοία της («Θεόφιλος», «Μυτιλήνη», «Ταξιάρχης»). Αυτό δηλώνει σε κάθε ευκαιρία ο κ. Αβραντίνης εδώ και πολλούς μήνες.
Το δρόμο της «ξενιτιάς» και συγκεκριμένα στη δυτική Μεσόγειο έχουν ήδη μεταφερθεί πλοία γνωστά στους κατοίκους της Λέσβου, όπως είναι το «Νήσος Χίος» της «Hellenic Seaways», το οποίο τώρα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Βαλέντσια (Ισπανία) - Μοσταγκάνεμ (Αλγερία). Στο Μαρόκο βρίσκεται το «Διαγόρας» της «Blue Star Ferries» και έχει ως αφετηρία το λιμάνι Ταγκέρι. Πριν φύγει από την Ελλάδα, το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια στις γραμμές των Δωδεκανήσων. Ένα ακόμη πλοίο που προορίζεται για τη δυτική Μεσόγειο είναι το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που πέρυσι το καλοκαίρι και το φθινόπωρο είχε ξελασπώσει πολλές δύσκολες καταστάσεις στα νησιά, μεταφέροντας χιλιάδες πρόσφυγες προς την ηπειρωτική Ελλάδα. Το λιμάνι της Μυτιλήνης είχε φιλοξενήσει για μεγάλο διάστημα το εντυπωσιακό πλοίο της ΑΝΕΚ. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» χθες το απόγευμα βρισκόταν στο λιμάνι του Περάματος (Πειραιάς), και αναμενόταν να έρθει η στιγμή που θα φύγει για τα ξένα κι αυτό.

Ο Όμιλος «Attica» έχει έρθει σε συμφωνία με τις αρχές του Μαρόκου για τη δρομολόγηση των πλοίων στις γραμμές που συνδέουν το λιμάνι της χώρας με την Ευρώπη. Η δρομολόγηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε αυτές τις γραμμές εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας με την ΑΝΕΚ μέσω της κοινοπραξίας που έχουν συστήσει.
Με τις ενέργειες αυτές, οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες επιδιώκουν να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του στόλου τους, ώστε να αυξήσουν τα έσοδα τους και να βελτιωθεί η κερδοφορία τους. Οι γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής για τις οποίες είχαν κατασκευαστεί τα περισσότερα πλοία, παρουσιάζουν πολύ μεγάλη μείωση μεταφορικού έργου, επομένως η αναζήτηση γραμμών στο εξωτερικό, αποτελεί τη μόνη εφικτή λύση.

Τα πλοία της ακτοπλοΐας ακολουθούν το δρόμο που άνοιξαν τα πλοία τις κρουαζιέρας πριν από μερικούς μήνες. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, ο πόλεμος στην Συρία, η όλο και μεγαλύτερη ένταση στην Τουρκία, διώχνουν τους τουρίστες και την εμπορική κίνηση από τη λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου. Έτσι όλο και περισσότερα πλοία μεταφέρονται στις ακτές της δυτικής Μεσογείου, εκεί όπου οι συνθήκες είναι σαφώς καλύτερες για την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα αυτή την περίοδο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey