FOLLOW US

Οικονομία

  • Ζητά η Δημοκρατική Συμπαράταξη
Άμεση χρηματοδότηση για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας

Αντικείμενο ερώτησης στη Βουλή έγινε το πολύπαθο έργο του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Πέτρας από τους βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, Θεόδωρο Παπαθεοδώρου και Γιάννη Μανιάτη. Πρόκειται για έργο που είχε προγραμματισθεί να κατασκευαστεί από τους πόρους του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007 - 2013 και εκπόνηση των μελετών του, είχε ξεκινήσει πριν από δύο δεκαετίες. 

Αντικείμενο ερώτησης στη Βουλή έγινε το πολύπαθο έργο του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Πέτρας από τους βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, Θεόδωρο Παπαθεοδώρου και Γιάννη Μανιάτη. Πρόκειται για έργο που είχε προγραμματισθεί να κατασκευαστεί από τους πόρους του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007 - 2013 και εκπόνηση των μελετών του, είχε ξεκινήσει πριν από δύο δεκαετίες. Όμως επειδή καθυστέρησαν να ολοκληρωθούν οι μελέτες του έργου, δεν χρηματοδοτήθηκε. Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μελετών οφείλεται στην έντονη αντιπαράθεση που είχε ξεσπάσει την προηγούμενη δεκαετία για την περιοχή από την οποία θα έπρεπε να περάσει ο δρόμος. Επίσης απαιτήθηκε να γίνουν τροποποιήσεις της μελέτης ώστε να μειωθεί το κόστος του έργου προκειμένου να μπορεί να χρηματοδοτηθεί.

 Όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της ιστορίας του έργου. Σήμερα το κρίσιμο ζήτημα, που θα πρέπει να απαντήσει η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, είναι αν θα δεσμευτούν οι πόροι που απαιτούνται για να χρηματοδοτηθεί το έργο από το νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών. 

Από την στιγμή που υπάρχουν όλες οι αναγκαίες μελέτες, δηλαδή πρόκειται για ώριμο έργο, το μόνο που απαιτείται είναι η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί το έργο.
Στην ερώτηση τους, οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σημειώνουν, μεταξύ άλλων, πως η δημιουργία ήδη Πύλης Σένγκεν στο λιμάνι της Πέτρας, η τουριστική κίνηση της περιοχής και η κακή κατάσταση του υφιστάμενου οδικού άξονα, επιβάλουν την κατασκευή του έργου. Από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών ζητούν να απαντήσει αν το έργο έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και ποιες είναι οι ενέργειες της κυβέρνησης ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ΕΤΠΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

 

 

Σε ανακοίνωση του για το θέμα, ο πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου και αναπληρωτής γραμματέας Τομέα Πολιτικής Νησιωτικών Χώρων του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Καπετανάς, σημειώνει: «Επιβάλλεται άμεσα η επιλογή της κατασκευής του ήδη “ώριμου” αυτού έργου, ακόμη κι ως ανταποδοτική παροχή στην οικονομική καθίζηση της περιοχής. Και δεδομένου δε ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ δρομολόγησε την υλοποίηση του έργου απ’ το 2011 και έχει αναγνωρίσει ότι πλέον πρόκειται για ένα “ώριμο έργο”, καθώς και ότι άλλαξαν για την περιοχή τα μεγέθη “της πολυκριτηριακής ανάλυσης, που χρησιμοποιήθηκε για την επιλογή των έργων το 2013”, με τη λειτουργία Πύλης Σέγκεν στην Πέτρα και με τη διαμόρφωση νέων οικονομικών συνθηκών στην περιοχή λόγω της πίεσης της προσφυγικής κρίσης, πληρούνται κατά την εκτίμησή μου, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και μπορεί να γίνει ένταξη του έργου στην προγραμματική περίοδο 2014-2025 του ΥΠΟΜΕΔΙ».

 

 

 

Τι συμβαίνει με το έργο αυτό
Ο πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου, κ. Καπετανάς, γνωρίζει πολύ καλά την πορεία του έργου, καθώς ήταν από τους ανθρώπους που εργάστηκαν συστηματικά για την ολοκλήρωση των αναγκαίων μελετών. Ο ίδιος στις 18 Μαρτίου του 2014, έγραφε στο «Ε»: «Το τεχνικό δελτίο για ένταξη του έργου ώστε να ξεκινήσει η δημοπράτηση του Οδικού Άξονα Καλλονής - Πέτρας βρίσκεται προς υπογραφή εδώ και ένα μήνα στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκη».
Η παρέμβαση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με την ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή, είναι μια πίεση προς την κυβέρνηση.


Σήμερα οι ελπίδες για τη χρηματοδότηση του έργου είναι περιορισμένες, διότι: 1) πρόκειται για έργο υψηλού κόστους (στα 20 εκατ. ευρώ υπολογιζόταν το 2013), 2) το κυκλοφοριακό φορτίο που θα εξυπηρετήσει είναι μεγάλο για το νησί της Λέσβου, αλλά πολύ μικρό αν συγκριθεί με το κυκλοφοριακό φορτίο ενός οδικού άξονα της ηπειρωτικής Ελλάδας, 3) δεν περιλαμβάνεται σε κάποιον από τους μεγάλους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες που χρηματοδοτούν κατά απόλυτη προτεραιότητα τα ευρωπαϊκά προγράμματα, 4) οι πόροι για έργα υποδομής την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είναι περιορισμένοι, 5) η Λέσβος διεκδικεί ταυτόχρονα τη χρηματοδότηση του λιμανιού του Σιγρίου και την ολοκλήρωση της κατασκευής του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου.
Για όλους τους παραπάνω λόγους αν δεν υπάρξει ουσιαστική πολιτική πίεση, δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί το έργο.

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top