Από 20% έως 40% η κάμψη του τζίρου σε μέσα επίπεδα

Μικρή η πτώση τζίρου στη Μυτιλήνη

02/03/2016 - 15:41

Μικρή κάμψη στο τζίρο τους κατέγραψαν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Μυτιλήνης κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Αυτό προκύπτει από την έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ). Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της έρευνας ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης δήλωσε κάμψη του τζίρου κατά 5% και είναι μια από τις πιο συγκρατημένες εκτιμήσεις που έγιναν. Υπάρχουν και σύλλογοι που δηλώσαν κάμψη τζίρου 50%  (Αργοστόλι, Θήβα).

Μικρή κάμψη στο τζίρο τους κατέγραψαν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Μυτιλήνης κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Αυτό προκύπτει από την έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ). Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της έρευνας ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης δήλωσε κάμψη του τζίρου κατά 5% και είναι μια από τις πιο συγκρατημένες εκτιμήσεις που έγιναν. Υπάρχουν και σύλλογοι που δηλώσαν κάμψη τζίρου 50%  (Αργοστόλι, Θήβα).

Σε μέσα επίπεδα η πτώση του τζίρου κινείται από 20% στο σύνολο της χώρας.
Όσον αφορά την εξέλιξη των πωλήσεων, διαπιστώθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο ότι σε σύγκριση με το 2015 μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου. Το ποσοστό αυτό είναι αρκετά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, ενώ το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο είναι εξαιρετικά μικρό (2%).

Οι μεταβολές του ποσοστού της μείωσης των πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κινείται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου μεγαλύτερη του 40%, μία στις δέκα 31% με 40% και μία στις πέντε 21% με 30%.

Δεν επηρέασε η Κυριακή
Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 17 Ιανουαρίου παρατηρείται ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 87%, πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε το συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις το 13% δηλώνει ότι επηρέασε θετικά το συνολικό ύψος των πωλήσεων, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ.

Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ότι στην ερώτηση με ποιον τρόπο καλύπτουν οι επιχειρηματίες την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού, μόλις το 3% δηλώνει ότι έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο. Είναι φανερό ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης. Η πλειονότητα σε ποσοστό 78% έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης και το υπόλοιπο 19% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων.

Τα capital controls δεν έριξαν τις τιμές
Μετά τις εξελίξεις του καλοκαιριού (επιβολή ελέγχου στην κίνηση κεφαλαίων), καταγράφηκε επιβράδυνση του ρυθμού υποχώρησης των τιμών, παρά την αυξημένη αβεβαιότητα και τις εκτιμήσεις για περαιτέρω καθοδικές πιέσεις στη ζήτηση.

Το παράδοξο αυτό φαινόμενο οφείλεται: α) σε  ανατιμήσεις εξαιτίας αλλαγών στο καθεστώς ΦΠΑ σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών από το καλοκαίρι του 2015 και έπειτα,  β) στην υψηλή προσέλευση τουριστών, η οποία λειτούργησε ενισχυτικά προς την κατανάλωση (+7,0% το ταξιδιωτικό ισοζύγιο)  και γ) στη διατήρηση/ομαλοποίηση της καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών από χρηματικά κεφάλαια (καταθέσεις) που είχαν αποσυρθεί πριν από την επιβολή των capital controls (+1,2% το τρίτο τρίμηνο του 2015).

Η επιμονή των αποπληθωριστικών πιέσεων -εκτιμά η ΕΣΕΕ- είναι δυνατόν να διαμορφώσει αρνητικές προσδοκίες νοικοκυριών και επιχειρήσεων, με την οικονομία να εγκλωβίζεται σε ατέρμονα κύκλο (αποπληθωριστικό σπιράλ) αλλεπάλληλων μειώσεων τιμών και μισθών.

Η τρύπα στον τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων εκτιμάται σε κάτι λιγότερο από ένα δις ευρώ, δημιουργώντας μεγάλο κενό στην ελληνική αγορά.
Το ελληνικό εμπόριο συνεχίζει τη μεγάλη προσπάθεια για ανάκαμψη, ενώ ο κλάδος του λιανεμπορίου συνεχίζει τις προσφορές μειωμένων τιμών στους καταναλωτές.

Η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή συνεχίζει να έχει μηδενική επίδραση στον τζίρο, την επισκεψιμότητα και την αύξηση της απασχόλησης. Τέλος, υπογραμμίζεται η επιδείνωση του λόγου χρέους/ΑΕΠ (σε τρέχουσες τιμές) εξαιτίας της μείωσης της ονομαστικής αξίας του προϊόντος.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey