Με απόφαση του Θ. Δρίτσα

Σε καθεστώς εγκατάλειψης τα πληρώματα της ΝΕΛ

23/06/2015 - 15:29

Σε καθεστώς εγκατάλειψης πληρώματος κηρύχθηκαν 186 ναυτικοί των πλοίων της ΝΕΛ και της θυγατρικής της C Link. Η σχετική απόφαση εκδόθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής από τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Θοδωρή Δρίτσα.

Σε καθεστώς εγκατάλειψης πληρώματος κηρύχθηκαν 186 ναυτικοί των πλοίων της ΝΕΛ και της θυγατρικής της C Link. Η σχετική απόφαση εκδόθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής από τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Θοδωρή Δρίτσα.

Με την παραπάνω απόφαση το υπουργείο ουσιαστικά αποδέχθηκε αυτό που όλοι αντιλαμβάνονται, καθώς οι ναυτικοί των πλοίων των δύο εταιρειών είναι απλήρωτοι επί πολλούς μήνες και πολλοί από αυτούς βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε επίσχεση εργασίας. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις έχει σταματήσει η τροφοδοσία των πλοίων από την εταιρεία.

Ειδικότερα η απόφαση αφορά 20 ναυτικούς του πλοίου «Aqua Jewel», 33 ναυτικούς του «European Express», 43 ναυτικούς του «Μυτιλήνη», 37 ναυτικούς του «Θεόφιλος» και 53 ναυτικούς του «Ταξιάρχης».

Σύμφωνα με το νόμο (άρθρο 29 του νόμου 1220 του 1981 όπως τροποποιήθηκε το 2010), στους ναυτικούς που κηρύσσονται σε καθεστώς εγκατάλειψης πληρώματος πληρώνονται τρεις μισθοί από το ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, όπως αυτοί καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Η πληρωμή τους γίνεται με βάση κατάσταση, που περιλαμβάνει το πλήρωμα και τις αποδοχές του και έχει εγκριθεί από την ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) ή την αρμόδια Επιτροπή.

Μετά την επιταγή ...απελευθερώνονται
Με γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπή είναι δυνατόν οι αποδοχές και οι μισθοί που θα καταβληθούν στους ναυτικούς να είναι έξι κι όχι τρεις.

Η βεβαίωση του ΝΑΤ ότι έχει εκδοθεί για κάθε ναυτικό, που έχει εγκαταλειφθεί, η επιταγή πληρωμής των τριών μισθών, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη λύση της σύμβασης ναυτικής εργασίας και το κλείσιμο του ναυτολογίου. Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι οι ναυτικοί των πλοίων της ΝΕΛ που ήταν εγκλωβισμένοι, είτε στο Καρλόβασι της Σάμου (Μυτιλήνη), είτε στο Λαύριο (Ταξιάρχης), είτε σε άλλα λιμάνια μπορούν να επιστρέψουν στις οικογένειές τους.

Στην συνέχεια το ΝΑΤ θα διεκδικήσει να πάρει αυτά τα χρήματα από τη ΝΕΛ και την C Link Ferries, είτε δεσμεύοντας χρήματα που οφείλονται στην εταιρεία για τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, είτε δεσμεύοντας τα πλοία ή άλλα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.

Η ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου 1220 για τους ναυτικούς της ΝΕΛ ήταν αίτημα που είχαν θέσει τα σωματεία των ναυτικών εδώ και πολύ καιρό. Όμως το υπουργείο δεν ενεργοποιούσε τις διατάξεις αυτές με το επιχείρημα ότι δε συνέτρεχαν ως τώρα οι διατάξεις του νόμου.

Η πρώτη φορά που πλήρωμα πλοίου της ακτοπλοΐας κηρύχθηκε σε εγκατάλειψη ήταν το 2010 και ανήκε στον εφοπλιστή Μάκη Αγούδημο. Η εταιρεία του κ. Αγούδημου εκτελούσε δρομολόγια σε άγονες γραμμές και ουσιαστικά εκείνη την περίοδο ως μόνα έσοδα είχε αυτά που προέρχονταν από τα δρομολόγια των άγονων γραμμών.

Ο κ. Αγούδημος κατηγορούσε το Ελληνικό Δημόσιο ότι καθυστερεί να του καταβάλλει τα μισθώματα των άγονων γραμμών και γι’ αυτό δεν μπορεί να πληρώσει τους ναυτικούς. Η μόνη διαφορά με την περίπτωση της ΝΕΛ είναι πως η τελευταία μεταξύ άλλων κατηγορεί και την Τράπεζα Πειραιώς ότι την έχει οδηγήσει σε οικονομικό στραγγαλισμό.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey