
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με ενάμισι δρομολόγιο το Βόρειο Αιγαίο για Καβάλα
Έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές χθες το απόγευμα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δεν είχε εκδώσει απόφαση για την ανάθεση των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου.
Έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές χθες το απόγευμα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δεν είχε εκδώσει απόφαση για την ανάθεση των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου.
Ωστόσο οι προθέσεις του Υπουργείου είχαν φανεί μια μέρα νωρίτερα, όταν εκδόθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που απευθύνεται αποκλειστικά στις Hellenic Seaways και Blue Star Ferries, καθώς ρητώς αναφέρει πως δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν μόνο οι πλοιοκτήτες που έχουν δρομολογημένα πλοία στο βόρειο Αιγαίο.
Η ΝΕΛ είναι η τρίτη εταιρεία με δρομολογημένο πλοίο στο βόρειο Αιγαίο, αλλά δεν έχει τη δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό, μια και όταν κηρύχθηκε έκπτωτη, αποκλείστηκε από τους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών για ένα χρόνο.
Εντυπωσιακή αύξηση καταγράφεται στα μισθώματα που προσφέρει το Υπουργείο για τα συγκεκριμένα δρομολόγια, τα οποία είναι κατά πολύ υψηλότερα από τα μισθώματα που λάμβανε η ΝΕΛ.
Σύμφωνα με την πρόσκληση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου επιλέγει να αντικαταστήσει τα τρία δρομολόγια που συνέδεαν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη, με ενάμισι δρομολόγιο.
Η προσέγγιση στη Θεσσαλονίκη καταργείται οριστικά και για τους επόμενους τρεις μήνες θα πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, και ένα δρομολόγιο στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Το προσφερόμενο μίσθωμα για το πρώτο δρομολόγιο για πλοίο α΄ κατηγορίας είναι 54.135 ευρώ (Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα) και για το δεύτερο δρομολόγιο, 93.825 ευρώ (Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα).
Το πρώτο δρομολόγιο μπορούν να το διεκδικήσουν τα πλοία «Αριάδνη» τής Hellenic Seaways και «Blue Star Patmos» της Βlue Star Ferries. Τo δεύτερο δρομολόγιο μπορεί να το διεκδικήσει μόνο το «Νήσος Μύκονος».
Στην περίπτωση που στην άγονη μπει το «Αριάδνη», δε θα λάβει το υψηλότερο μίσθωμα, καθώς είναι πλοίο β΄ κατηγορίας, επειδή έχει ναυπηγηθεί το 1996. Βέβαια το 2007 στο πλοίο έγινε ριζική ανακαίνιση. Επίσης όποιο από τα «Blue Star Patmos» και «Αριάδνη» μπει στη γραμμή, θα πρέπει να μείνει έως τα Χριστούγεννα, οπόταν συμπληρώνονται οι τρεις μήνες διάρκειας της σύμβασης. Το «Αριάδνη» έχει ανακοινώσει δρομολόγια μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, κατά συνέπεια η πλάστιγγα κλίνει υπέρ του «Blue Star Patmos».
Τρεις μήνες θα πρέπει να μείνει στη γραμμή και το «Νήσος Μύκονος», που θα πάρει το δρομολόγιο από Βαθύ Σάμου μέχρι Καβάλα, ενώ αυτήν τη στιγμή εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Καρλόβασι - Βαθύ.
Οι αιτήσεις έπρεπε να κατατεθούν μέχρι χθες Τετάρτη στη 1:00 το μεσημέρι.
Η εναλλακτική λύση
Στην ίδια πρόσκληση, ως εναλλακτική λύση παρουσιάζεται η δυνατότητα να κατατεθούν προσφορές για δύο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή από Βαθύ Σάμου έως Καβάλα. Οι αιτήσεις για αυτό το τμήμα του διαγωνισμού πρέπει να κατατεθούν έως σήμερα Πέμπτη στις 12:00 το μεσημέρι.
Τα χαρακτηριστικά των πλοίων που γίνονται δεκτά κατ’ ελάχιστον, είναι τα εξής: α) μεταφορική ικανότητα 350 επιβατών το χειμώνα και 800 επιβατών το καλοκαίρι, β) 1.500 τ.μ. γκαράζ, από τα οποία τα 1.000 για τη μεταφορά φορτηγών, γ) ολικό μήκος 120 μέτρα, δ) 100 κλίνες επιβατών.
Στην πρόσκληση δεν αναφέρεται η ελάχιστη ταχύτητα που θα πρέπει να αναπτύσσουν τα πλοία κατά την εκτέλεση του δρομολογίου.