Δεύτερη εβδομάδα χωρίς πλοίο η άγονη του βορείου Αιγαίου

Ακτοπλοΐα… 2014!

16/09/2014 - 14:26

Για δεύτερη εβδομάδα χωρίς πλοίο θα μένει η άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου. Αυτό δείχνει ο ρυθμός με τον οποίο κινούνται οι διαδικασίες προσωρινής κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών.

Για δεύτερη εβδομάδα χωρίς πλοίο θα μένει η άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου. Αυτό δείχνει ο ρυθμός με τον οποίο κινούνται οι διαδικασίες προσωρινής κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών.

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Παρασκευή το βράδυ κατέληξε σε δύο προτάσεις και στην ουσία «πέταξε» την ευθύνη της επιλογής στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Χθες Δευτέρα, ο υπουργός παρέλαβε τις προτάσεις τού ΣΑΣ και σήμερα Τρίτη αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση με την οποία θα επιλεγεί μία από τις δύο προτεινόμενες λύσεις.

Η πρώτη πρόταση προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Μύρινα Λήμνου - Καβάλα δύο φορές την εβδομάδα. Η δεύτερη προβλέπει ένα δρομολόγιο στην παραπάνω γραμμή κι ένα στη γραμμή Πειραιάς - Ψαρά - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Κοινό στοιχείο και στα δύο εναλλακτικά σενάρια που υιοθέτησε το ΣΑΣ, είναι πως καταργείται το τρίτο δρομολόγιο.

Το μίσθωμα, σύμφωνα με το ΣΑΣ, θα ανέλθει στα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο γ΄ κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο β΄ κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο α΄ κατηγορίας. Τόσο το «Νήσος Μύκονος», όσο και το «Blue Star Patmos», που συζητιέται ότι θα δρομολογηθούν στις γραμμές, είναι πλοία α΄ κατηγορίας (δηλαδή κάτω των 10 ετών) και κατά συνέπεια το μίσθωμα θα διαμορφωθεί στα 175,5 ευρώ ανά ναυτικό μίλι.

Και πρόσκληση ενδιαφέροντος
Σήμερα αναμένεται να εκδοθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την οποία ο υπουργός θα καλεί τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να καταθέσουν τις προσφορές τους.

Στη συνέχεια, οι προσφορές θα αξιολογηθούν και θα γίνει απευθείας ανάθεση στην εταιρεία που θα έχει δώσει την ευνοϊκότερη προσφορά για το δημόσιο συμφέρον, όπως αναφέρουν κύκλοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η ανάδοχος εταιρεία θα χρειαστεί μία ή δύο ημέρες για να πραγματοποιήσει το πρώτο δρομολόγιο που θα επανασυνδέσει το λιμάνι της Καβάλας με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Γι’ αυτό εκτιμάμε πως η επανασύνδεση θα επιτευχθεί στα τέλη της εβδομάδας.
Παράλληλα το Υπουργείο θα προχωρήσει στη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Σε αυτό αναμένεται να αποτυπωθεί ο νέος σχεδιασμός των άγονων γραμμών, ο οποίος, όπως φάνηκε στη διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Αυγούστου στη Μυτιλήνη, θα προβλέπει τη σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Λήμνο και την Καβάλα.

Παρ’ ότι η λύση αυτή έχει υιοθετηθεί εδώ και ενάμιση χρόνο από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα: δεν καλύπτει τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Σάμου και της Ικαρίας.

 

Κι άλλες διευκρινίσεις από τη ΝΕΛ

Πρόσθετες διευκρινίσεις για τις επιπτώσεις που θα έχει στα οικονομικά μεγέθη της η απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να την κηρύξει έκπτωτη από τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, έδωσε η ΝΕΛ.

Συγκεκριμένα, απαντώντας στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η ΝΕΛ υποστηρίζει πως θα υποστεί μείωση τζίρου, όμως ταυτόχρονα ο ισολογισμός της θα βελτιωθεί καθώς θα καταγραφεί μείωση ζημιών. Παράλληλα αναφέρει πως προτίθεται να δρομολογήσει τα πλοία που απασχολούνταν στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, σε άλλες κερδοφόρες γραμμές.

Η ΝΕΛ υποστηρίζει πως το σύνολο των επιχορηγήσεων για τις γραμμές του βορείου Αιγαίου για το 2013 ανήλθε σε 3.860.301 ευρώ, που αντιστοιχούν στο 17,69% του συνόλου των επιχορηγήσεων που έλαβε ο Όμιλος ΝΕΛ για την αντίστοιχη περίοδο (21.823.770,72 ευρώ).

Τα έσοδα από εισιτήρια για τις γραμμές του βορείου Αιγαίου για το 2013 ανέρχονται σε 5.177.942 ευρώ, που αντιστοιχούν στο 24,33% του συνόλου των εσόδων από εισιτήρια εσωτερικού (21.281.284,60 ευρώ). Έναντι του συνολικού εσόδου εκ των δύο ανωτέρω κατηγοριών, ύψους 9.038.243 ευρώ, η αντίστοιχη δαπάνη για καύσιμα ανέρχεται σε 9.360.000, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα ανέρχεται περίπου σε ζημία 3,5 εκατ. ευρώ.

Στις συνολικές ζημίες έχουν υπολογιστεί και οι άλλες δαπάνες (τέλη ελλιμενισμού, αποδοχές ναυτικών, φόροι, κόστος επισκευών κ.λπ.).

Το σύνολο των επιχορηγήσεων για τις γραμμές τού Β. Αιγαίου για το πρώτο εξάμηνο του 2014 ανέρχεται σε 1.691.137 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 19,69% του συνόλου των επιχορηγήσεων που έλαβε ο όμιλος ΝΕΛ για την αντίστοιχη περίοδο, ύψους 8.588.733 ευρώ.

Τα έσοδα από εισιτήρια για τις γραμμές του βορείου Αιγαίου για το πρώτο εξάμηνο του 2014, ανέρχονται σε 1.691.176 ευρώ, που αντιστοιχούν στο 20,16% του συνόλου των εσόδων από εισιτήρια εσωτερικού, ύψους 8.389.409 ευρώ.

Έναντι του συνολικού εσόδου εκ των δύο ανωτέρω κατηγοριών, ύψους 3.382.313 ευρώ, η αντίστοιχη δαπάνη για καύσιμα ανέρχεται σε 4.680.000, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα ανέρχεται περίπου σε ζημία 1,5 εκατ. ευρώ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey