Όνειρο θερινής νύκτας το μεταφορικό ισοδύναμο

Ώρα μηδέν για την ακτοπλοΐα

20/12/2012 - 15:19

Κατά 13,47% μειώθηκε η επιβατική κίνηση στις γραμμές εσωτερικού το 2012 σε σχέση με το 2011, οι μεταφορές Ι.Χ. αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,88% και φορτηγών κατά 8,59%. Σε όλη την περίοδο που η χώρα βρίσκεται σε οικονομική κρίση, δηλαδή από το 2009 έως το 2012, οι επιβάτες μειώθηκαν κατά 23,34%, οι μεταφορές Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 29,79% και κατά 24,87% τα φορτηγά.

Κατά 13,47% μειώθηκε η επιβατική κίνηση στις γραμμές εσωτερικού το 2012 σε σχέση με το 2011, οι μεταφορές Ι.Χ. αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,88% και φορτηγών κατά 8,59%. Σε όλη την περίοδο που η χώρα βρίσκεται σε οικονομική κρίση, δηλαδή από το 2009 έως το 2012, οι επιβάτες μειώθηκαν κατά 23,34%, οι μεταφορές Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 29,79% και κατά 24,87% τα φορτηγά.

Οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν από 11,75% έως 19,80% το τρέχον έτος, ενώ την περίοδο 2009 - 2012 οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ξεπέρασαν το 104%.

Λύση;
Τα παραπάνω στοιχεία στην ουσία δείχνουν ότι ο μόνος δρόμος για να επιβιώσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, είναι να μειωθούν τα δρομολόγιά τους και να αυξηθεί η πληρότητα των πλοίων σε οχήματα και επιβάτες.

Σε ένα εισιτήριο των 35 ευρώ που πληρώνει ένας επιβάτης, το 26,23% αφορά στις κρατήσεις υπέρ τρίτων, το Φ.Π.Α. και την προμήθεια που εισπράττουν οι πράκτορες. Στο ταμείο της εταιρείας, δηλαδή, μπαίνει το 73,77%.

Από τον καθαρό ναύλο που εισπράττει μια εταιρεία, το 58,60% πηγαίνει για να καλυφθεί το κόστος των καυσίμων και ένα 24,90% για να καλυφθούν οι αμοιβές του πληρώματος. Δηλαδή σχεδόν το 60% των εσόδων μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας δαπανάται για να καλυφθεί το κόστος των καυσίμων.

Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι η συσσώρευση τεράστιων ζημιών, από το σύνολο των εταιρειών του κλάδου. Σύμφωνα με τους ήδη δημοσιευμένους ισολογισμούς των ακτοπλοϊκών εταιρειών, την περίοδο 2009 - 2011 οι ζημίες των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιρειών ανήλθαν στα 562,87 εκατ. ευρώ. Το 2012 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατομμύρια οι ζημίες των εταιρειών του κλάδου. Στα 150 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι ζημίες των μη εισηγμένων εταιρειών.

Έτσι, ο κλάδος την τετραετία 2009 - 2012 καταγράφει ζημίες 912,87 εκατ. ευρώ. Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι είναι ζήτημα χρόνου να ξεκινήσει η κατάρρευση των εταιρειών, κι επειδή όλες βρίσκονται σε εξαιρετικά άσχημη κατάσταση, τα κενά που θα δημιουργηθούν στις γραμμές, θα είναι δύσκολο έως και αδύνατο να καλυφθούν από τις υπόλοιπες. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως είναι πολύ κοντά η εποχή που θα κάνουμε μέρες να δούμε καράβι στα λιμάνια των νησιών μας. Γι’ αυτό και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), Μιχάλης Σακέλλης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε προχθές στον Πειραιά, ζήτησε την παρέμβαση του πρωθυπουργού.

Μεταφορικό ισοδύναμο
Αναφερόμενος στο μεταφορικό ισοδύναμο, ο κ. Σακέλλης τόνισε πως στο βαθμό που μεταφράζεται σε μείωση του μεταφορικού κόστους, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συμφωνούν να εφαρμοστεί.

Ωστόσο, θεωρεί ότι είναι ουτοπία να πιστεύει κανείς πως θα εφαρμοστεί στις σημερινές συνθήκες, διότι η αναγκαία επιδότηση που προκύπτει από τη σύγκριση των πλήρως επιδοτούμενων χερσαίων μεταφορών με τις πλήρως επιβαρυμένες με υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας ακτοπλοϊκές μεταφορές, ακούμε ότι είναι 30% - 40%, ποσοστό που αντιπροσωπεύει την αναγκαία μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Αν η αναγκαία επιδότηση πρέπει να είναι 30% ,τότε πρέπει να βρεθούν πόροι για 175 εκατομμυρίων και εάν η έκπτωση είναι 40%, το ποσόν αυξάνεται στα 233 εκατομμύρια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey