Αντέχουν τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Αύξηση πωλήσεων για φέτα, λάδι, ούζο

31/10/2012 - 15:16

Οι συνολικές εξαγωγές της χώρας μας προς τη Γερμανία το 2011 παρουσίασαν κάμψη κατά 2% σε σχέση με το 2010. Το ευχάριστο είναι ότι τα βασικά προϊόντα που παράγει και εξάγει ο Νομός μας, όπως είναι η φέτα, το λάδι, το ούζο, τα κρασιά και τα αλιεύματα, έχουν καλή πορεία και στην πλειοψηφία τους συνεχίζουν να κερδίζουν τους Γερμανούς καταναλωτές.

Οι συνολικές εξαγωγές της χώρας μας προς τη Γερμανία το 2011 παρουσίασαν κάμψη κατά 2% σε σχέση με το 2010. Η αξία τους ανήλθε στο 1,76 δισ. ευρώ. Η Γερμανία ως αγορά υποδοχής των ελληνικών προϊόντων εκτοπίστηκε στη δεύτερη θέση, παραχωρώντας την πρώτη θέση στην Ιταλία, προς την οποία οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 2,12 δισ. ευρώ, καθώς σημείωσαν μια αύξηση κατά 20% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Ακολουθούν στην τρίτη και τέταρτη θέση, αντίστοιχα, η Τουρκία με 1,75 δισ. ευρώ και η Κύπρος με 1,36 δισ. ευρώ.

Οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 9,1% το 2011 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα ανήλθαν το 2011 σε αξία σε 4,6 δισ. ευρώ, σε σχέση με 5,06 δισ. ευρώ το 2010.

Λεσβιακά προϊόντα
Το ευχάριστο είναι ότι τα βασικά προϊόντα που παράγει και εξάγει ο Νομός μας, όπως είναι η φέτα, το λάδι, το ούζο, τα κρασιά και τα αλιεύματα, έχουν καλή πορεία και στην πλειοψηφία τους συνεχίζουν να κερδίζουν τους Γερμανούς καταναλωτές.

Η ετήσια έκθεση των Ελληνογερμανικών Εμπορικών και Οικονομικών Σχέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο, που συντάχθηκε από το συμπατριώτη μας διπλωμάτη Γιάννη Σαλαβόπουλο, περιέχει εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τις τοπικές επιχειρήσεις που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό. Το βασικό στοιχείο που δείχνει αυτή, είναι πως τα επώνυμα και ποιοτικά ελληνικά προϊόντα κατά την οικονομική κρίση, κερδίζουν τη μάχη του ανταγωνισμού. Σίγουρα τα αποτελέσματα θα μπορούν να είναι πολύ καλύτερα αν οι παραγωγικές επιχειρήσεις δεν αντιμετώπιζαν τόσο μεγάλα προβλήματα χρηματοδότησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ποτοποιίες της Λέσβου, που αντιπροσωπεύουν το 50% της εγχώριας παραγωγής ούζου και οι οποίες είναι με την πλάτη στον τοίχο επειδή είναι υποχρεωμένες κάθε μήνα να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, την ώρα που το Δημόσιο καθυστερεί επί χρόνια να τους καταβάλει τις επιστροφές φόρου που οφείλει.

Στα 61,05 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι εξαγωγές φέτας στη Γερμανία το 2011 και είναι αυξημένες κατά 3,2% σε σχέση με το 2010, οπότε οι εξαγωγές φέτας είχαν ανέλθει στα 59,14 εκατ. ευρώ. Το 2007 οι εξαγωγές στη Γερμανία ήταν 40,02 εκατ. ευρώ.

Πολύ καλή πορεία έχουν και οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου στη Γερμανία, παρά το ότι υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός από τα ιταλικά και ισπανικά σήματα. Ειδικότερα, οι εξαγωγές όλων των τύπων ελαιολάδου κατέγραψαν άνοδο 2,2% το 2011 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στα μειονεκτικά ελαιόλαδα είχαμε μείωση των εξαγωγών κατά 46,2% (από το 1,9 εκατ. ευρώ στο 1,02 εκατ. ευρώ) το 2011. Στα παρθένα ελαιόλαδα καταγράφηκε αύξηση εξαγωγών κατά 7,7% και στην κατηγορία «άλλα ελαιόλαδα» κατά 3,0%.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι τα παρθένα και τα έξτρα παρθένα ελληνικά λάδια κερδίζουν τα ανταγωνιστικά προϊόντα παρά το χαμηλότερο κόστος που επιτυγχάνουν τα ιταλικά και τα ισπανικά σήματα. Αυτό δείχνει σε ποια κατεύθυνση πρέπει να στραφούν οι τοπικές τυποποιητικές επιχειρήσεις του κλάδου. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Πρεσβεία στο Βερολίνο, το 2007 οι εξαγωγές παρθένων ελαιολάδων ανέρχονταν στα 5,95 εκατ. ευρώ και το 2011 έφθασαν στα 16,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή μέσα σε μια πενταετία η αξία τους υπερτριπλασιάστηκε.

Εντυπωσιακή είναι η αύξηση (20,2%) που επιτυγχάνουν οι εξαγωγές βρώσιμων ελιών στη Γερμανία. Συγκεκριμένα η αξία των εξαγωγών το 2010 ανήλθε σε 25,55 εκατ. ευρώ, όταν το 2010 ακουμπούσε τα 21,25 εκατομμύρια. Οι εξαγωγές μελιού κατέγραψαν αύξηση κατά 10,4% το 2011 και ανήλθαν στο 1,64 εκατ. ευρώ. από το 1,49 εκατ. ευρώ. Οριακή ανάκαμψη παρουσίασαν οι εξαγωγές ψαριών και μαλακόστρακων στη Γερμανία, μόλις 0,4%.

Ωστόσο, επί μέρους, οι εξαγωγές λαβρακιού αυξήθηκαν κατά 15,2%, στα 4,6 εκατ. ευρώ από τα 4,01 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές τσιπούρας αυξήθηκαν κατά 3,4% και ανήλθαν στα 10,37 εκατ. ευρώ, από τα 10,02 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010.

 

Στα πάνω ούζο και κρασιά

Σταθερά ανοδική είναι η πορεία των εξαγωγών ούζου στη Γερμανία. Το 2011 οι εξαγωγές ανήλθαν στα 15,12 εκατ. ευρώ, το 2010 στα 14,61 εκατ. ευρώ, το 2009 στα 13,53 εκατ. ευρώ, το 2008 στα 13,83 εκατ. ευρώ και το 2007 στα 12,87 εκατ. ευρώ. Η ποσοστιαία αύξηση των εξαγωγών για το 2011 ανήλθε στο 3,4%.

Οι εξαγωγές κρασιών παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις από κατηγορία σε κατηγορία.

Συγκεκριμένα οι εξαγωγές λευκών κρασιών ΠΟΠ, συσκευασμένων σε δοχεία μικρότερα των δύο λίτρων, ανήλθαν στο 1,19 εκατ. ευρώ το 2011, από το 1,45 εκατ. ευρώ το 2010, δηλαδή καταγράφηκε πτώση κατά 18,1%. Οι εξαγωγές ΠΟΠ κόκκινων και ροζέ κρασιών κατέγραψαν άνοδο 13,6% και ανήλθαν στα 5,6 εκατ. ευρώ από τα 4,93 εκατ. ευρώ.

Στα ΠΓΕ λευκά κρασιά καταγράφηκε πτώση των εξαγωγών κατά 21,6% το 2011 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε απόλυτους αριθμούς η αξία των εξαγωγών ανήλθε στα 2,57 εκατ. ευρώ από τα 3,27 εκατ. ευρώ. Στα κόκκινα και τα ροζέ κρασιά της ίδιας κατηγορίας, οι εξαγωγές τού 2011 καταγράφουν μια αύξηση κατά 2,4%, με την αξία των εξαγωγών να ανέρχεται στα 3,54 εκατ. ευρώ, από τα 3,46 εκατ. ευρώ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey