Επιστρέφει το «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης

Η μάχη συνεχίζεται και το χειμώνα

12/09/2012 - 16:09

Συνήθως ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών σταματά ή μειώνεται τους χειμερινούς μήνες, μια και ο τζίρος περιορίζεται δραματικά. Αυτή η πεπατημένη δε θα συνεχιστεί το φετινό χειμώνα, αυτό δείχνουν οι πρώτες ενδείξεις.

Συνήθως ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών σταματά ή μειώνεται τους χειμερινούς μήνες, μια και ο τζίρος περιορίζεται δραματικά. Αυτή η πεπατημένη δε θα συνεχιστεί το φετινό χειμώνα, αυτό δείχνουν οι πρώτες ενδείξεις.

Η ΝΕΛ, μετά το τέλος των έκτακτων δρομολογήσεων του «Μυτιλήνη», θα το επαναφέρει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη από το Νοέμβριο, κι έτσι θα έχει πλήρη κάλυψη της γραμμής. Οι άλλες δύο εταιρείες με τα μέχρι στιγμής δεδομένα θα συνεχίσουν να εκτελούν τρία δρομολόγια την εβδομάδα με τα πλοία «Blue Star Patmos» και «Νήσος Χίος».

Τα παραπάνω ισχύουν μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου, κι αυτό μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Διότι η επιβατική κίνηση μειώνεται δραματικά, όπως και οι μεταφορές οχημάτων. Τα έσοδα των εταιρειών συρρικνώνονται και το κόστος των καυσίμων δεν υποχωρεί ώστε να πάρουν ανάσα. Σε αυτό το πλαίσιο, το φαινόμενο του «ξαφνικού θανάτου» είναι ορατό και κανείς δε γνωρίζει ποιον θα πλήξει πρώτο. Από αυτήν τη σκοπιά, έχει δίκιο ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, που σε πρόσφατη συνέντευξή του αποκάλεσε το 2012 ως την «11η Σεπτεμβρίου της ακτοπλοΐας».

Το αίτημα για τη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» δε θα γίνει από τη ΝΕΛ, αλλά από άλλη εταιρεία του ομίλου, πιθανότατα τη C-Link, στην οποία είναι ναυλωμένο.

Με την κίνηση αυτή, επιδιώκει να στριμώξει τις δύο ανταγωνίστριες εταιρείες, την Blue Star Ferries και την Hellenic Seaways, ώστε η μία από τις δύο να προχωρήσει σε αποδρομολόγηση του πλοίου της.

Η σκέψη που κυριαρχεί στο επιτελείο τής ΝΕΛ, είναι πως τα πλοία της μπορούν να προσφέρουν πιο ελκυστικές τιμές στις μεταφορικές εταιρείες για τα φορτηγά τους. Αυτό το τμήμα του μεταφορικού έργου είναι το «χειμερινό φιλέτο» της γραμμής τους, διότι η επιβατική κίνηση μειώνεται δραματικά.

Μάχη για επιβάτες καμπίνας
Σε ό,τι αφορά στους επιβάτες, η ΝΕΛ κυρίως στοχεύει να κερδίσει τους επιβάτες καμπίνας. Παράγοντες της εταιρείας λένε: «Εμείς έχουμε άνετες καμπίνες και γι’ αυτό μας προτιμούν οι επιβάτες. Τι νόημα έχει να ταξιδεύεις με ένα νεότευκτο πλοίο όταν οι καμπίνες του είναι στενάχωρες;»

Αυτό σημαίνει πως η ΝΕΛ επενδύει κατά κύριο λόγο στους επιβάτες που έχουν προορισμό τη Μυτιλήνη. Οι επιβάτες που έχουν προορισμό τη Χίο, σε ελάχιστες περιπτώσεις παίρνουν καμπίνα.

Από τις κινήσεις τής Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, είναι φανερό ότι το φετινό χειμώνα κερδισμένη θα είναι όποια εταιρεία έχει μεγαλύτερη αντοχή. Δηλαδή όποια μπορεί να μειώσει δραστικά τις ζημίες και όποια βρίσκεται σε καλύτερη χρηματοοικονομική κατάσταση.

Παράλληλα, η ΝΕΛ θα συνεχίσει τη σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τον Πειραιά και τα άλλα νησιά του Αιγαίου δύο φορές την εβδομάδα, με τερματικά λιμάνια τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα εναλλάξ. Σε αυτήν τη γραμμή, η ΝΕΛ δίνει προνομιακές τιμές για τα φορτηγά που έχουν προορισμό τη Λέσβο, τη Λήμνο και τη Χίο.

Στη γραμμή αυτή, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, σύμφωνα με το περιοδικό «Εφοπλιστής», τα καλύτερα αποτελέσματα είχε το «Ιεράπετρα». Το «Νήσος Μύκονος» έμεινε πίσω του, ενώ τα πλοία τής ΝΕΛ δούλεψαν κυρίως με την κίνηση μεταξύ των νησιών και με τους επιβάτες από βόρειο Ελλάδα.

 

Νέα φθινοπωρινά ακτοπλοϊκά δρομολόγια για τη Λήμνο
Εκτός το πλοίο «Μυτιλήνη»

Νέα δρομολόγια ισχύουν από χθες Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά. Από τα καλοκαιρινά δρομολόγια αποσύρεται το πλοίο «Μυτιλήνη», παραμένει ως έχει με τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα η σύνδεση της Λήμνου με το Λαύριο, ενώ τροποποιούνται και τα δρομολόγια του πλοίου «Θεόφιλος», που συνδέει τη Λήμνο με τη βόρεια Ελλάδα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.

Συγκεκριμένα τα δρομολόγια διαμορφώνονται ως εξής:

Με το πλοίο «Ταξιάρχης», από Λήμνο για Λαύριο κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 9 το βράδυ, Σάββατο στις 9 το πρωί και Κυριακή στις 11:30 το βράδυ. Από Λαύριο για Λήμνο κάθε Δευτέρα και Τετάρτη στις 8 το βράδυ, Παρασκευή στις 9 το πρωί και Σάββατο στις 11:30 το βράδυ.

Με το πλοίο «Θεόφιλος», από Λήμνο για Θεσσαλονίκη κάθε Τετάρτη στις 2:10 το πρωί και από Θεσσαλονίκη για Λήμνο, κάθε Τετάρτη στις 2 το μεσημέρι. Από Λήμνο για Καβάλα με το πλοίο «Ταξιάρχης», κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 8 το πρωί και Κυριακή στις 9:30 το πρωί, με το «European Express» κάθε Παρασκευή στις 3:10 το απόγευμα και Σάββατο στις 11:10 το βράδυ με το «Θεόφιλος».

Από Καβάλα για Λήμνο, με το πλοίο «Ταξιάρχης» κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 3 το μεσημέρι, Παρασκευή στις 11 το βράδυ, Σάββατο στις 11:10 το βράδυ και Κυριακή στις 5:30 το απόγευμα και κάθε Κυριακή στις 9:30 το πρωί με το «Θεόφιλος».

Από Λήμνο για Πειραιά, με το πλοίο «Θεόφιλος» κάθε Τετάρτη στις 11:20 το βράδυ και Κυριακή στις 12:40 το μεσημέρι και κάθε Σάββατο στις 4 το πρωί με το «European Express». Από Πειραιά για Λήμνο, με το πλοίο «Θεόφιλος» κάθε Τρίτη στις 2:30 το μεσημέρι και κάθε Σάββατο στις 4:30 το απόγευμα και με το «European Express»,κάθε Παρασκευή στις 9 το πρωί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι από τις ελάχιστες περιόδους που οι φορείς της Λήμνου δηλώνουν ικανοποιημένοι από τα δρομολόγια, τόσο από πλευράς συχνότητας όσο και ωρών προσέγγισης των πλοίων στα λιμάνια. Με τα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα και αν δεν υπάρξει αλλαγή στο σχεδιασμό της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, για πρώτη φορά η χειμερινή περίοδος θα κυλήσει με ικανοποιητική ακτοπλοϊκή σύνδεση και χωρίς προβλήματα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey