Πολύωρη συζήτηση και αναβολή απόφασης στο ΣΑΣ για το «Blue Star Patmos»

Κόντρες για τη δρομολόγηση

12/06/2012 - 16:09

Αποφασισμένη να δώσει μέχρι τέλους τη μάχη για τη διατήρηση της γραμμής Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι η ΝΕΛ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Ιωάννης Αβραντίνης, στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Αποφασισμένη να δώσει μέχρι τέλους τη μάχη για τη διατήρηση της γραμμής Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι η ΝΕΛ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Ιωάννης Αβραντίνης, στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Μάλιστα, προειδοποίησε την Blue Star ότι θα την «πατήσει» όπως η ΑΝΕΚ, που πίστευε ότι μπορεί να πάρει τη γραμμή από τη ΝΕΛ, και το μόνο που θα καταφέρει είναι να γράψει μεγάλες ζημίες.

Η ΝΕΛ θεωρεί ότι η γραμμή έχει επαρκή εξυπηρέτηση αυτή την εποχή, με βάση τα δεδομένα της επιβατικής κίνησης και του μεταφορικού έργου που υπάρχει για αυτοκίνητα και φορτηγά. Αλλά και με βάση τα πλοία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή, δύο επιβατηγά/οχηματαγωγά, το «Νήσος Χίος» και το «European Express», και το οχηματαγωγό «Πελαγίτης».

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΣΑΣ, η ΝΕΛ υποστήριξε ότι η σύνθεση του Συμβουλίου είναι παράνομη, ότι το «Blue Star Patmos» δεν έχει όλα τα απαραίτητα έγραφα για να ξεκινήσει δρομολόγια, ότι το πλοίο θα κινείται με μικρότερη ταχύτητα και έχει τις μισές καμπίνες από όσες το «European Express». Επιπλέον ειπώθηκε πως στη γραμμή πρόκειται να δρομολογηθεί και το «Αίολος Κεντέρης», για να καλύψει τις ανάγκες περιόδου υψηλής κίνησης.

Κατά την εκτίμηση του κ. Αβραντίνη, λέει πολλά το ότι η Hellenic Seaways, που διαθέτει πλοίο στη γραμμή, δεν εξέφρασε καν γνώμη για το αίτημα της Blue Star Ferries. Κι αυτό, τη στιγμή που από τη δρομολόγηση του «Νήσος Χίος» στη γραμμή, η εταιρεία έγραψε ζημίες 8,5 εκατ. ευρώ.

«40 χρόνια μαζί…»
Η ΝΕΛ θεωρεί ότι η είσοδος στη γραμμή ενός νεότευκτου πλοίου, το μόνο που θα φέρει είναι μεγαλύτερες ζημίες για όλες τις εταιρείες. Ωστόσο, δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τη γραμμή, γιατί οι σχέσεις της με το επιβατικό κοινό των νησιών διαρκεί εδώ και 40 χρόνια και δεν πρόκειται να διαρραγεί όσα πλοία και αν δρομολογηθούν.

Επίσης ο κ. Αβραντίνης υποστήριξε ότι η ΝΕΛ είναι η μόνη εταιρεία που ζητάει την εφαρμογή του ελεύθερου ανταγωνισμού σε όλες τις γραμμές, θέλοντας να καταδείξει ότι δε συμβαίνει το ίδιο με την Blue Star και αφήνοντας αιχμές για τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Επίσης άφησε αιχμές κατά υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης που οφείλουν στη ΝΕΛ περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ για άγονες γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί η εταιρεία. Μάλιστα, προσέθεσε ότι τα έσοδα που έχει η εταιρεία από τις συγκεκριμένες άγονες γραμμές, το μόνο που κάνουν είναι να καλύπτουν το κόστος των καυσίμων.

Επίσης η ΝΕΛ υποστήριξε πως σειρά αιτημάτων για δρομολόγηση πλοίων της δεν εγκρίθηκαν από το ΣΑΣ το προηγούμενο διάστημα, με αποτέλεσμα να συνεχιστούν οι μονοπωλιακές καταστάσεις σε πολλές γραμμές. Στη συνέχεια ζήτησε να μην εγκριθεί η δρομολόγηση του «Blue Star Patmos» για τους ίδιους λόγους που δεν εγκρίθηκε η δρομολόγηση του «Olympia Express» στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά.

Περί συμφωνίας
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, Νίκος Λίτινας, κατά τη συζήτηση του θέματος προσπάθησε να δει αν υπάρχουν δυνατότητες να συμφωνήσουν οι δύο εταιρείες σε ένα πλαίσιο που η μία δε θα θίγει τα συμφέροντα της άλλης, χωρίς να αποκλειστεί καμμία από τη γραμμή. Ωστόσο, έγινε σαφές πως τέτοια προοπτική δεν υπάρχει.

Η Blue Star, από την πλευρά της, προσπάθησε να καταρρίψει τα επιχειρήματα της ΝΕΛ για τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα και για δυσμενή μεταχείρισή της από τις αρμόδιες κρατικές αρχές. Υποστήριξε δε, ότι δεν μπορούσε να καταθέσει νωρίτερα το αίτημα για τη δρομολόγηση του πλοίου, καθώς είχαν εμφανιστεί τεχνικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Τα προβλήματα αυτά ξεπεράστηκαν πριν από ένα μήνα και γι’ αυτό το αίτημα κατατέθηκε τώρα.

Από την πλευρά τής Blue Star Ferries έως χθες το απόγευμα δεν υπήρξε καμμία επίσημη αντίδραση στα όσα υποστηρίζει η ΝΕΛ.

Το ΣΑΣ απέφυγε να πάρει θέση για το θέμα και μετέθεσε τη συζήτηση για τις 22 Ιουνίου. Ίσως γιατί φοβήθηκε πως όποια κι αν ήταν η απόφασή του, θα μπορούσε να προσβληθεί είτε από τη μία είτε από την άλλη εταιρεία, λόγω μη σύννομης σύνθεσης του συμβουλίου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey