Και τώρα… ναυμαχία

Έρχεται στη γραμμή Μυτιλήνη - Χίος - Πειραιάς το «Blue Star Patmos», το νεώτερο καράβι του Αιγαίου

01/06/2012 - 15:37

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, στις 24 Μαΐου, γράφαμε ότι είναι πολύ πιθανό η Blue Star Ferries να ζητήσει τη δρομολόγηση του νεότευκτου (μόλις ήρθε από τα ναυπηγεία της Κορέας) «Blue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, στις 24 Μαΐου, γράφαμε ότι είναι πολύ πιθανό η Blue Star Ferries να ζητήσει τη δρομολόγηση του νεότευκτου (μόλις ήρθε από τα ναυπηγεία της Κορέας) «Blue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Διονύσης Θεοδωράτος, είχε αποφύγει να μας αποκαλύψει τους σχεδιασμούς της εταιρείας, όπως ήταν φυσικό. Ωστόσο στη ναυτιλιακή πιάτσα ήταν γνωστό από χρόνια το ενδιαφέρον της εταιρείας για τη γραμμή.

Τώρα πια το ενδιαφέρον της εταιρείας είναι επίσημο. Κατέθεσε αίτημα για δρομολόγηση του πλοίου. Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Ιουνίου, θα εξετάσει το αίτημα της εταιρείας. Η απόφασή του είναι εξαιρετικά κρίσιμη, όμως δε δεσμεύει τον υπουργό, καθώς έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα.

Παράγοντες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, πάντως, αναφέρουν ότι το αίτημα της Blue Star Ferries είναι εκπρόθεσμο και πάγια τακτική όταν κατατίθενται τέτοια αιτήματα, είναι να απορρίπτονται. Από την άλλη, όμως, είναι επίσης πάγια τακτική όταν έρχονται νεότευκτα πλοία στο Αιγαίο, να τους δίνονται αμέσως δρομολόγια.

Τεράστια ικανότητα…

Το «Blue Star Patmos» είναι ένα υπερσύγχρονο πλοίο, με τεράστια μεταφορική ικανότητα, που μπορεί να αλλάξει τα ακτοπλοϊκά δεδομένα εφόσον δρομολογηθεί στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου.

Η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας έχει να λύσει ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα, διότι η δρομολόγηση του «Blue Star Patmos», ειδικά αν γίνει τους καλοκαιρινούς μήνες, θα τινάξει στον αέρα τα ήδη εξαιρετικώς άσχημα οικονομικά τής ΝΕΛ. Μια κατάρρευση της ΝΕΛ θα έχει ως επακόλουθο να διακοπεί η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών που έχει πάρει η εταιρεία. Δηλαδή να παύσουν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και μεταξύ τους.

Αυτό το στοιχείο θα αποτελέσει ένα από τα επιχειρήματα που θα επικαλεστεί η ΝΕΛ στην προσπάθειά της να αποτρέψει τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Σε δύσκολη θέση θα βρεθεί και η Hellenic Seaways, η οποία αφού έβγαλε όλη την περίοδο χαμηλής κίνησης με το «Νήσος Χίος», ετοιμαζόταν να δει βελτίωση στα οικονομικά της και να ανασάνει λίγο.

Αντί αυτού, βλέπει να μπαίνει στη γραμμή ένας νέος ανταγωνιστής, με ένα σύγχρονο πλοίο, που μπορεί να δώσει πολύ περισσότερες λύσεις στη μεταφορά επιβατών.

Είναι βέβαιο ότι θα έχουμε μια εξαιρετικά σκληρή μάχη.

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey