Σενάριο για νέο πλοίο εν μέσω κρίσης

Θα πιάσει Μυτιλήνη η Blue Star;

24/05/2012 - 14:40

Εδώ και δύο χρόνια κυκλοφορούν σενάρια που θέλουν την εταιρεία Blue Star Ferries να δρομολογεί πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Οι φήμες έχουν βάση, καθώς πηγές από τη ΝΕΛ θεωρούν ότι το ενδιαφέρον τής Blue Star να μπει στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, είναι πραγματικό κι όχι εικονικό.

Εδώ και δύο χρόνια κυκλοφορούν σενάρια που θέλουν την εταιρεία Blue Star Ferries να δρομολογεί πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Οι φήμες έχουν βάση, καθώς πηγές από τη ΝΕΛ θεωρούν ότι το ενδιαφέρον τής Blue Star να μπει στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, είναι πραγματικό κι όχι εικονικό. Μάλιστα, πιστεύουν ότι πολλές από τις πιέσεις που δέχεται η ΝΕΛ, εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό, που στόχο έχει οι μεγάλοι όμιλοι του κλάδου να μοιραστούν τις γραμμές που σήμερα εκμεταλλεύεται η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.

Το τελευταίο διάστημα πολλά δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου θέλουν την Blue Star να δρομολογεί στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου το νέο πλοίο της, το «Blue Star Patmos». Πρόκειται για ένα σύγχρονο πλοίο, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε φέτος στα ναυπηγεία DSME της Νότιας Κορέας.

Χθες επικοινωνήσαμε με τον εμπορικό διευθυντή τής Blue Star Ferries, Διονύση Θεοδωράτο, και τον ρωτήσαμε αν πράγματι ενδιαφέρεται η εταιρεία να βάλει πλοίο στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου. Εκείνος μάς απάντησε: «Η κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα είναι τέτοια, που υποχρεώνει όλες τις εταιρείες να εξετάζουν τις δυνατότητες δραστηριοποίησης σε όλες τις γραμμές.» Όμως, όπως πρόσθεσε, «αυτή την περίοδο, ακόμη και οι γραμμές της Κρήτης έχουν καταστεί ζημιογόνες».

Οικονομικό το ζήτημα…
Δηλαδή, όσο κι αν θέλει η εταιρεία να έρθει στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, αυτό που θα κρίνει την απόφασή της είναι τα οικονομικά δεδομένα της γραμμής. Κι αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που δε θα μπορεί να αποκομίσει κέρδη, δεν έχει κανένα λόγο να βάλει ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Επίσης ο κ. Θεοδωράτος σημείωσε: «Δεν έχει υποβληθεί αίτημα από την εταιρεία να βάλει πλοίο της στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Κι αν γίνει κάτι τέτοιο, θα το μάθετε έγκαιρα.» Όσο αφορά στα σενάρια για τη δρομολόγηση του «Blue Star Patmos» στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, τα αποδίδει στη συνήθη τακτική να αναζητούνται οι γραμμές που θα καλύψει ένα πλοίο όταν έρχεται στη χώρα μας.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται πως το πλοίο θα αξιοποιηθεί στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Δεδομένου του μεγέθους του και της μεγάλης μεταφορικής ικανότητάς του, είναι βέβαιο ότι θα μπει σε γραμμές του Αιγαίου. Επειδή οι γραμμές της Κρήτης και των Κυκλάδων θεωρούνται πλήρεις, υπάρχουν σενάρια που θέλουν το πλοίο να μπαίνει είτε στις γραμμές των Δωδεκανήσων, είτε στο βόρειο Αιγαίο. Οι γραμμές του βορείου Αιγαίου όπου θα μπορούσε να αξιοποιηθεί, είναι δύο, η Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος με ενδιάμεσο σταθμό στις Κυκλάδες (π.χ. Σύρος) και η Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Η δεύτερη έχει σαφώς μεγαλύτερο τζίρο από την πρώτη, ωστόσο ήδη δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η ΝΕΛ και η Hellenic Seaways.

Μια πιθανή δρομολόγηση του «Blue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θα εκτοπίσει μία από τις δύο εταιρείες από τη γραμμή και θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στην άλλη. Eπειδή όμως οι δύο υπάρχουσες ναυτιλιακές ήδη υφίστανται ζημίες, το ερώτημα είναι αν αντέχει η Blue Star τέτοια οικονομική αιμορραγία αυτή την εποχή.

Ποιο είναι το «Blue Star Patmos»
To «Blue Star Patmos» είναι αδελφό πλοίο τού «Blue Star Delos» και τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι σχεδόν ίδια. Δηλαδή έχει μήκος 145 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητα 26 μιλίων. Η μεταφορική του ικανότητα δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά θα είναι ανάλογη του αδελφού «Delos», το οποίο μπορεί να μεταφέρει 2.400 επιβάτες και 427 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 60 φορτηγά και 145 επιβατηγά.

Το πλοίο θα πρέπει να έχει πληρότητα 50% σε κάθε ταξίδι του για να καλύπτει τα λειτουργικά του κόστη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν, θα κάνει τρία ταξίδια την εβδομάδα από Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey