Αντιπαράθεση μεταξύ των Σωματείων Ταξί - Αγοραίων για την εφαρμογή ή όχι του νέου νόμου για συνένωση των εδρών στον καλλικράτειο Δήμο Λέσβου

Η... έδρα φέρνει κόντρες

21/04/2012 - 19:56

Αλαλούμ έχει προκαλέσει σε τοπικό επίπεδο η ψήφιση νόμου που αφορά στα ταξί, σύμφωνα με τον οποίο καλείται το περιφερειακό συμβούλιο να κάνει συνενώσεις εδρών ταξί όπου αυτό απαιτείται μέσα στο δήμο.

Αλαλούμ έχει προκαλέσει σε τοπικό επίπεδο η ψήφιση νόμου που αφορά στα ταξί, σύμφωνα με τον οποίο καλείται το περιφερειακό συμβούλιο να κάνει συνενώσεις εδρών ταξί όπου αυτό απαιτείται μέσα στο δήμο. Όσον αφορά στη Λέσβο, όπως προβλέπεται με το νέο πλαίσιο, μέχρι τα τέλη Μαΐου θα πρέπει το Περιφερειακό Συμβούλιο να πιάσει την «καυτή πατάτα» και να εφαρμόσει τις καινούργιες διατάξεις στον ενιαίο καλλικράτειο Δήμο, που ως γνωστόν εκτείνεται σ' όλο το νησί. Πώς, όμως, σε αυτά τα δεδομένα να καθοριστούν έδρες; Ήδη τα πρώτα σύννεφα κόντρας ανάμεσα στους Ιδιοκτήτες Ταξί Μυτιλήνης και στους Ιδιοκτήτες Περιφερειακών Ταξί (αγοραία) έχουν ενσκήψει, όπως και οι διαφωνίες για το αν πρέπει ή όχι να δημιουργηθεί μία μόνο έδρα - ενιαία στη Λέσβο.

Η διοίκηση του Συλλόγου των Ιδιοκτητών Περιφερειακών Ταξί, μαζί με το δικηγόρο του φορέα, Κώστα Κορδώνη, σε συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Νάσο Γιακαλή, την Πέμπτη, εξέφρασαν την άποψη πως «ο νόμος πρέπει να λειτουργήσει στη Λέσβο γιατί έτσι θα αποβεί υπέρ του κοινωνικού συνόλου». Σύμφωνα με τον κ. Κορδώνη, ο περιφερειάρχης σημείωσε πως μετά τις εκλογές, θα υπάρξει ξεκάθαρη τοποθέτηση και θα παρθεί απόφαση από το Περιφερειακό συμβούλιο όπου και θα συζητηθεί το θέμα.

Ζητείται χρυσή τομή

«Σε αντίθετη περίπτωση, μη λειτουργίας του νόμου δηλαδή, υπάρχει και ο κίνδυνος να δούμε νέες άδειες ταξί, κάτι που δε συμφέρει τα περιφερειακά ταξί, αφού ούτως ή άλλως έχει μειωθεί η επιβατική κίνηση. Φαντασθείτε να προστεθούν και νέες άδειες, το πρόβλημα θα γίνει πολύ μεγαλύτερο», υπογράμμισε ο κ. Κορδώνης, λέγοντας πως τα Περιφερειακά Ταξί «ζητούν το αυτονόητο, να εφαρμοστεί ο νόμος που θα εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο, με την έννοια ότι θα υπάρχει και η μονή ταρίφα αντί της διπλής, γιατί θα δημιουργηθεί μία έδρα».

Αν συμβεί αυτό, όπως συνέχισε ο δικηγόρος, θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση ώστε να δεσμεύεται εκείνος που είχε ως έδρα, την Άντισσα για παράδειγμα, να διανυκτερεύει εκεί, προκειμένου σε έκτακτη ανάγκη ο πολίτης να μπορεί να βρει ταξί. «Η γνώμη μας είναι ότι πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση ανάμεσα στους οδηγούς και προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Μάλιστα, ζητήσαμε από τον περιφερειάρχη, ο οποίος ήταν θετικός, να κληθούν σε συζήτηση τα διοικητικά συμβούλια των δύο Σωματείων, ώστε να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων μήπως και βρεθεί η χρυσή τομή», ανέφερε ο κ. Κορδώνης. Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Ανδρέας Αξής, ανέφερε πως αύριο Κυριακή θα πραγματοποιηθεί συνέλευση προκειμένου να αποφασιστούν οι περαιτέρω ενέργειες του κλάδου.

Όχι συνένωση εδρών

Απολύτως αντίθετη θέση στην ύπαρξη μίας έδρας σε όλο το νησί παίρνει ο Σύλλογος Ιδιοκτητών ταξί Μυτιλήνης, που θα αντιταχθεί στη συνένωση των εδρών προβάλλοντας μια σειρά από επιχειρήματα. «Μελετήσαμε το νομοσχέδιο και θεωρούμε ότι είναι διάτρητο σε πολλά σημεία. Η γνώμη μας είναι, και σαν Περιφερειακό Συμβούλιο Ταξί Αγοραίων Βορείου Αιγαίου, αλλά και σαν Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης, κατά πλειοψηφία, ότι δε θέλουμε να γίνει καμμία συνένωση εδρών. Πιστεύουμε, μάλιστα, πως η συνένωση των εδρών δεν έχει να κάνει με το αν θα βγουν ή όχι νέες άδειες. Δεύτερος λόγος είναι το ότι δε θέλουμε κανένα από τα χωριά - που από παλιά μέχρι και σήμερα οι άδειες δόθηκαν για τα συγκεκριμένα χωριά - να αποξενωθεί και να μην έχει μέσο μεταφοράς. Όσον αφορά αυτά που ακούγονται, ότι αν γίνει η συνένωση των εδρών θα είμαστε στη μονή ταρίφα, όποτε για τον πελάτη θα είναι πιο φτηνό το ταξί, έχουμε να πούμε ότι ταυτόχρονα για το ταξί θα είναι καταστροφικό, αφού η επιχείρηση δε θα είναι βιώσιμη λόγω του ότι υπάρχει μια συνεχής αύξηση σε καύσιμα, ανταλλακτικά κ.λπ.», τόνισε μιλώντας στο «Ε» ο κ. Παναγιώτης Σπανός, πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Αγοραίων και πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης.

Βιώσιμα ταξί

Ο κ. Σπανός, συνεχίζοντας, ανέφερε πως από το 2007 μέχρι και σήμερα «στήριξαν και στηρίζουν πρόταση που έχουν καταθέσει για να υπάρξει διαφοροποίηση του τιμολογίου ανά περιφέρεια, ούτως ώστε τα τοπικά σωματεία μαζί με τον περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο να συνδιαλέγονται και να βγάζουν ένα κοινό τιμολόγιο, φτηνό για τον πολίτη, που ταυτόχρονα όμως θα εξασφαλίζει και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης».

Ο κ. Γιακαλής προσανατολίζεται να συνεχίσει τις επαφές με όλες τις πλευρές και στη συνέχεια να ζητήσει από τις παρατάξεις, αλλά και την αρμόδια υπηρεσία, τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, να καταθέσουν τις προτάσεις τους πριν το θέμα φτάσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τη λήψη απόφασης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey