ΣΤΑ ΠΑΝΩ οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

01/07/2012 - 05:56
Τα τοπικά καταστήματα στην αγορά της Μυτιλήνης φαίνεται ότι απορρόφησαν την αύξηση. Αντιθέτως, δύο από τις τρεις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που λειτουργούν στο κέντρο της πόλης ανέβασαν τις τιμές τους


Απορρόφησαν την αύξηση του Φ.Π.Α. τα τοπικά καταστήματα

Τα τοπικά καταστήματα στην αγορά της Μυτιλήνης φαίνεται ότι απορρόφησαν την αύξηση του Φ.Π.Α. και δεν ανέβασαν τις τιμές των τροφίμων. Αντιθέτως, δύο από τις τρεις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που λειτουργούν στο κέντρο της πόλης ανέβασαν τις τιμές τους, παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα.


Η Διεύθυνση Εμπορίου της νομαρχίας Λέσβου έκανε τιμοληψίες τόσο πριν την αύξηση του Φ.Π.Α. στα νησιά μας όσο και μετά την εφαρμογή των νέων αυξημένων συντελεστών. Ήταν μια αναλυτική καταγραφή από τα σούπερ μάρκετ που λειτουργούν στο κέντρο της πόλης, από τα κρεοπωλεία, τα οπωροπωλεία και τα ιχθυοπωλεία. Συγκεκριμένα, έγιναν τιμοληψίες σε 42 είδη αλιευμάτων, 37 είδη φρούτων και λαχανικών, 13 είδη κρέατος, 30 είδη σούπερ μάρκετ, ενώ συνολικά λήφθηκαν τιμές για 122 είδη (στα είδη των σούπερ μάρκετ έχουν ληφθεί περισσότερες από μία τιμές, ωστόσο για λόγους έλλειψης χώρου επιλέξαμε να δημοσιεύσουμε στον πίνακα που ακολουθεί τις τιμές μόνο ενός εμπορικού σήματος με μεγάλη κατανάλωση).

Αυξήσεις και μειώσεις
Τα στοιχεία της Διεύθυνσης Εμπορίου, που εξασφάλισε το «Ε», δείχνουν ότι στα ψάρια έχουμε αυξήσεις αλλά και μειώσεις τιμών. Ωστόσο δεν παρατηρείται μια γενική τάση ανόδου των τιμών ανάλογη με την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α..
Μια τάση ανόδου των τιμών ανάλογη του Φ.Π.Α. δεν μπορεί να δικαιολογήσει μειώσεις στις τιμές που φθάνουν μέχρι και στο 67,85%. Οι μεγάλες αυξομειώσεις στις τιμές των ψαριών είναι συνηθισμένο φαινόμενο και οφείλεται στις μεγάλες μεταβολές που παρουσιάζουν τα αλιεύματα που προσφέρονται από μέρα σε μέρα. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι παρ’ όλο που βρισκόμαστε σε περίοδο νηστείας, παρατηρείται πτώση ή σταθεροποιητικές τάσεις στις τιμές φθηνών ψαριών που απευθύνονται στα λαϊκά στρώματα των καταναλωτών, όπως είναι τα σαυρίδια, οι τσιπούρες ιχθυοτροφείου, τα σκουμπριά κ.λπ..
Στα οπωροκηπευτικά παρατηρούμε αυξήσεις στις μέσες τιμές ορισμένων προϊόντων τα οποία είναι εκτός εποχής ή έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση αυτήν την περίοδο. Τέτοια προϊόντα είναι τα πορτοκάλια, τα αχλάδια, τα αγγούρια, οι φράουλες και οι ντομάτες. Δε λείπουν και οι αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές ορισμένων προϊόντων, όπως είναι το κουνουπίδι, οι στρογγυλές πιπεριές και τα ξερά κρεμμύδια. Εδώ παρατηρούμε ότι οι τιμές στις στρογγυλές πιπεριές είναι πολύ υψηλές. Αδικαιολόγητα υψηλή είναι και η μέση τιμή για τις πατάτες Αιγύπτου που έχουν φθάσει στο σημείο να πωλούνται οριακά πιο πάνω από την τιμή της εγχώριας πατάτας, παρά το ότι οι εγχώριες πατάτες είναι πολύ πιο ακριβές.
Στα μοσχαρίσια κρέατα οι τιμές έχουν μείνει αμετάβλητες, το αρνίσιο και το κατσικίσιο κρέας πωλούνται σε τιμές αυξημένες κατά 2% έως 3% υψηλότερα, γεγονός που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση της περιόδου.
Στα χοιρινά κρέατα οι τιμές είτε παραμένουν στάσιμες είτε καταγράφουν οριακή κάμψη.
Ο τρόπος που αντιμετώπισαν τα καταστήματα της Μυτιλήνης την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α., σε αυτήν τη φάση, επιβεβαιώνει τις δηλώσεις που είχαν γίνει τόσο από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου όσο και από στελέχη του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης. Σε αυτές υποστήριζαν ότι οι επιχειρήσεις θα απορροφήσουν τις αυξήσεις του Φ.Π.Α., αλλά όταν θα αρχίσουν να έρχονται νέα εμπορεύματα από τις επιχειρήσεις που παράγονται στην ηπειρωτική Ελλάδα, οι τιμές θα αυξηθούν γιατί θα τις ανεβάσουν οι επιχειρήσεις που τα παράγουν.

Δείτε τον πίνακα τιμών στα αλιεύματα, οπωροκηπευτικά και κρέατα
και τα σούπερ μάρκετ


Τα σούπερ μάρκετ
Σε αντίθεση με τις τιμές στα υπόλοιπα καταστήματα, οι τιμές στα προϊόντα που πουλάνε τα σούπερ μάρκετ είδη παντοπωλείου παρουσιάζουν αύξηση από 1% ως 3%. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που έχουμε μεγαλύτερες ανόδους ή μειώσεις τιμών και στις περισσότερες από αυτές τα σούπερ μάρκετ αξιοποίησαν την ευκαιρία ανεβάζοντας τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα.
Η γενική εικόνα που είχε δημιουργηθεί από τις δηλώσεις στελεχών μεγάλων αλυσίδων, ότι η αυξήσεις στους συντελεστές του Φ.Π.Α. δε θα επηρεάσουν τις τιμές τους, δεν αποδείχθηκε στην πράξη. Καθώς μόλις ένα από τα τρία μεγάλα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται στο κέντρο της Μυτιλήνης κράτησε σταθερές τις τιμές του, όπως δείχνει και ο σχετικός πίνακας.
Αξίζει δε να σημειωθεί πως τα σούπερ μάρκετ που είναι ενταγμένα σε μεγάλους ομίλους λιανικού εμπορίου δουλεύουν με μεγάλα περιθώρια κέρδους και θα μπορούσαν με πολύ μεγάλη άνεση να απορροφήσουν την αύξηση του Φ.Π.Α..
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey