Αναφορικά με τη συμφωνία «Hellenic Seaways» - «Attica»

Προσφυγή Γκριμάλντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση

05/09/2017 - 18:38

Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για επαπειλούμενες συνθήκες συγκέντρωσης στην ελληνική ακτοπλοΐα, προετοιμάζει ο ιταλικός όμιλος «Γκριμάλντι», σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου, Εμανουέλε Γκριμάλντι, ότι η εταιρεία του συγκεντρώνει στοιχεία, τα οποία θα καταδεικνύουν πως η εξαγορά του 50,3% της «Hellenic Seaways», την οποία ελέγχει η Τράπεζα Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων, από την «Attica Group», λειτουργό των «Blue Star» και «Super Fast Ferries», δεν συνάδει με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Η «Attica» ανακοίνωσε την κατ’ αρχήν συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους στις αρχές Αυγούστου. Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, διά των «Μινωικών Γραμμών», τις οποίες ελέγχει σε ποσοστό 95%, από τις αρχές του 2016 έως σήμερα, ξόδεψε περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ για να αυξήσει τη συμμετοχή του στην «Hellenic Seaways» από 33% στο 48,53%.

Υπενθυμίζεται ότι οι «Μινωικές Γραμμές», όπως και η «Eagle Mind», είχαν καταθέσει δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την εξαγορά του 40,5% της Πειραιώς νωρίτερα φέτος, αλλά τελικά η σχετική διαδικασία δεν καρποφόρησε. Ο Ιταλός επιχειρηματίας κάνει λόγο για εθνικό προστατευτισμό, ισχυριζόμενος πως η πρόταση του ήταν υψηλότερη, αλλά τα ακριβή τιμήματα δεν έχουν ανακοινωθεί και η τράπεζα δεν έχει προβεί σε επίσημη ανακοίνωση. Αντιθέτως, η «Attica Group» έχει γνωστοποιήσει πως θα καταβάλει 30,61 εκατ. ευρώ σε μετρητά στο πλαίσιο της συμφωνίας.

 

Τα μερίδια αγοράς

Σημειώνεται ότι οι δύο εταιρείες, «HSW» και «Attica Group», ελέγχουν 20 και 12 πλοία αντιστοίχως. Συνολικά, οι τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, δηλαδή οι «Μινωικές Γραμμές», η ΑΝΕΚ, η «Hellenic Seaways» και η «Attica Group», ελέγχουν και εκμεταλλεύονται 45 πλοία.

Στην ελληνική αγορά, ο όμιλος «Attica» δραστηριοποιείται στις γραμμές Πειραιάς - Κυκλάδες, Πειραιάς - Δωδεκάνησα, Πειραιάς - Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς - Βόρειο Αιγαίο. Παράλληλα, λειτουργεί κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ και στην Αδριατική. Επιπλέον, σε συνεργασία με την τράπεζα «BMCE - Bank Of Africa Group» του Μαρόκου, έχει ξεκινήσει τακτικά δρομολόγια και στις γραμμές μεταξύ Μαρόκου και ηπειρωτικής Ευρώπης μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας «Africa Morocco Links» (AML).

Η «Hellenic Seaways» από την πλευρά της, κατάφερε τα τελευταία λίγα έτη να αυξήσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς της στις γραμμές των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου μέσω νέων δρομολογήσεων, μεταφέροντας συνολικά 5,3% λιγότερους επιβάτες από το 2015, αυξάνοντας ωστόσο τη μεταφορά οχημάτων κατά 14,7%, με οριακή μείωση κατά 1,1% στη μεταφορά φορτηγών.

 

Τι θα ισχύσει στα νησιά μας

Σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου, τόσο με τον Πειραιά, όσο και με τη Βόρειο Ελλάδα μέσω Καβάλας, αυτές γίνονται με πλοία της «HSW» και της «Blue Star», γεγονός που αν ισχύσει τελικά και προχωρήσει η εξαγορά της πρώτης από τη δεύτερη, δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις και δεν υφίσταται ανταγωνισμός με ό,τι αυτό σημαίνει για τους καταναλωτές - επιβάτες των νησιών μας.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey