Αναμένει το δάνειο η «Fraport» για την καταβολή των 1,23 δις

Μάρτη ή Οκτώβρη η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων

06/02/2017 - 14:19

Το 2014, όταν αναδείχθηκε πλειοδότης στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας η κοινοπραξία «Fraport - Slentel», στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έλεγαν ότι «οι Γερμανοί δεν έχουν δεκάρα για να πάρουν τα αεροδρόμια». Πίστευαν πως η ιδιωτικοποίηση θα ματαιωθεί, επειδή η κοινοπραξία δεν μπορεί να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται για να καταβάλει το τίμημα των περίπου 1,23 δις ευρώ. Από τις ίδιες πηγές ακούμε ξανά και ξανά το ίδιο επιχείρημα κι όλα δείχνουν πως δεν αποκλείεται και να έχει βάση.

Το 2014, όταν αναδείχθηκε πλειοδότης στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας η κοινοπραξία «Fraport - Slentel», στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έλεγαν ότι «οι Γερμανοί δεν έχουν δεκάρα για να πάρουν τα αεροδρόμια». Πίστευαν πως η ιδιωτικοποίηση θα ματαιωθεί, επειδή η κοινοπραξία δεν μπορεί να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται για να καταβάλει το τίμημα των περίπου 1,23 δις ευρώ. Από τις ίδιες πηγές ακούμε ξανά και ξανά το ίδιο επιχείρημα κι όλα δείχνουν πως δεν αποκλείεται και να έχει βάση.

Φυσικά τα δισεκατομμύρια δεν είναι στραγάλια για να τα έχει μια εταιρεία στο ταμείο της. Το ζήτημα είναι αν μπορεί να εξασφαλίσει τον αναγκαίο τραπεζικό δανεισμό. Μέχρι τώρα το δάνειο δεν έχει εγκριθεί, γι’ αυτό και η παραλαβή των αεροδρομίων καθυστερεί. Η τελευταία καταληκτική ημερομηνία ήταν η 1η Φεβρουαρίου. Τώρα γίνεται λόγος για παραλαβή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το Μάρτιο, ακόμη και τον Οκτώβριο. Ένα άλλο σενάριο θέλει η παραλαβή να γίνεται σταδιακά κι όχι ταυτόχρονα για όλα τα αεροδρόμια. Αν συμβεί αυτό, σημαίνει πως τμηματική θα είναι και η καταβολή των 1,23 δις ευρώ.

 

Εν αναμονή του δανείου

Όλα αυτά είναι σενάρια και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί από τη στιγμή που το κοινοπρακτικό δάνειο που θα λάβει η «Fraport» δεν έχει εγκριθεί. Δάνειο θα χορηγηθεί από την «Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων» (ΕΙΒ), το «International Finance Corporation» (IFC) του «World Bank Group», τη «European Bank for Reconstruction and Development» (EBRD) και την «Alpha Bank». Φαίνεται ότι τα πράγματα είναι τόσο δύσκολα που εξετάζεται το σενάριο το ελληνικό δημόσιο που πουλάει τα αεροδρόμια να είναι εγγυητής των δανείων που θα λάβει η «Fraport». Το σκηνικό αρχίζει να θυμίζει την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είχαν πουληθεί σε γερμανική εταιρεία. Όμως η εταιρεία δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ και τελικά παράτησε τα ναυπηγεία στην τύχη τους.

 

Σχετίζεται και με την αξιολόγηση

Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων δεν είναι άσχετη με τη δεύτερη αξιολόγηση από τους δανειστές. Η είσπραξη του τιμήματος των 1,23 δις ευρώ θα μειώσει την πίεση που ασκείται στην κυβέρνηση ενόψει της υποχρέωσης τον Ιούνιο να καταβάλει περί τα 7,5 δις ευρώ. Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος τα πιστωτικά ιδρύματα, που ελέγχονται από τους δανειστές, να χρηματοδοτήσουν την ελληνική κυβέρνηση με 1,23 δις ευρώ μέσω της «Fraport».

Παρά την αβεβαιότητα που δημιουργούν όλα όσα προαναφέραμε, η «Fraport» έχει ήδη προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού, το οποίο την 1η Φεβρουαρίου πληρώθηκε κανονικά. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ετοιμάζεται νέος γύρος προσλήψεων. Επίσης, η εταιρεία έχει γνωστοποιηθεί ότι είναι έτοιμος ο σχεδιασμός των αλλαγών που θα γίνουν σε κάθε αεροδρόμιο ώστε να εκσυγχρονιστούν και να φθάσουν στο επίπεδο που θα δώσουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να εισπράττει κέρδη. Επίσης, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με εταιρείες που θα αναλάβουν τμήματα της λειτουργίας των αεροδρομίων (ασφάλεια κ.λπ.).

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey