Έτοιμη και η δεύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στην Κωνσταντινούπολη

14/10/2016 - 14:46

Το περασμένο Σάββατο, ο πρόεδρος Ερντογάν με τον πρωθυπουργό Γιλντιρίμ, πέρασαν την σήραγγα της Ευρασίας, η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει υποθαλάσσια σήραγγα που ενώνει τις δύο ακτές (ασιατική με ευρωπαϊκή) του Βοσπόρου. Ο Τούρκος πρόεδρος οδήγησε το υπηρεσιακό αυτοκίνητο της Προεδρίας της Δημοκρατίας με συνοδηγό τον Τούρκο πρωθυπουργό, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της σήραγγας, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 20 Δεκεμβρίου.

Το περασμένο Σάββατο, ο πρόεδρος Ερντογάν με τον πρωθυπουργό Γιλντιρίμ, πέρασαν την σήραγγα της Ευρασίας, η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει υποθαλάσσια σήραγγα που ενώνει τις δύο ακτές (ασιατική με ευρωπαϊκή) του Βοσπόρου. Ο Τούρκος πρόεδρος οδήγησε το υπηρεσιακό αυτοκίνητο της Προεδρίας της Δημοκρατίας με συνοδηγό τον Τούρκο πρωθυπουργό, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της σήραγγας, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 20 Δεκεμβρίου.

Πρόκειται για τη δεύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στην είσοδο του Βοσπόρου από την Προποντίδα. Η πρώτη, που ονομάζεται «Μαρμαράι» και είχε εγκαινιαστεί τον Οκτώβριο του 2013, κατασκευάστηκε για τη σιδηροδρομική σύνδεση της ασιατικής με την ευρωπαϊκή Κωνσταντινούπολη.

Το υποθαλάσσιο τμήμα της Ευρασιατικής Σήραγγας κατασκευάστηκε σε απόσταση 1,8 χιλιομέτρων νοτίως της Σήραγγας Μάρμαραϊ. Η Ευρασιατική Σήραγγα είναι έργο συνολικού μήκους 14,6 χιλιομέτρων και ενώνει τα σημεία Καζλίτσεσμε και Γκόζτεπε. Υπολογίζεται ότι το έργο θα μειώσει το χρόνο κάλυψης της απόστασης αυτής οδικώς, από 100 λεπτά σε 15.

Το υποθαλάσσιο τμήμα έχει απόσταση 3,4 χιλιομέτρων και ενώνει τα σημεία Σαράϊμπουρνου (ευρωπαϊκή ακτή) και Χάρεμ (ασιατική ακτή) στην είσοδο του Βοσπόρου. Αυτό θα συμβάλει θετικά στην οικονομία με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων καθώς και στο περιβάλλον με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της ανάθεσης κατασκευής - λειτουργίας και έχει τελικό κόστος γύρω στα $1,2 δις. Εκ των οποίων τα 960 εκατ. παρέχονται μέσω διεθνών δανείων, ενώ το υπόλοιπο ποσό χρηματοδοτείται από τους κατόχους του έργου, τις εταιρείες «Yapı Merkezi» και «SK E. & K.», που θα εκμεταλλευτούν τα διόδια για τα επόμενα 24 χρόνια.

Πρόκειται για διώροφη σήραγγα από όπου θα περνούν μόνο αυτοκίνητα. Μαζί με τις τρεις γέφυρες του Βοσπόρου, και τη Σήραγγα Μαρμαράι, η Ευρασιατική Σήραγγα θα είναι η πέμπτη μη θαλάσσια σύνδεση της ασιατικής Κωνσταντινούπολης με την ευρωπαϊκή.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey