FOLLOW US

Ναυτιλιακά

  • Κακά μαντάτα για τους νησιώτες
«Βαριανασαίνουν» οι ακτοπλοϊκές

Οι δύο από τις τρεις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, ανακοίνωσαν χθες τα οικονομικά αποτελέσματα τους για το πρώτο τρίμηνο του 2017. Σήμερα αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και από την ΑΝΕΚ. Η «Hellenic Seaways» ως μη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, δεν έχει την υποχρέωση να ανακοινώνει αποτελέσματα κάθε τρίμηνο. Ωστόσο τα στοιχεία που έδωσαν οι «Μινωικές Γραμμές» και η «Attica Group», είναι επαρκή για να αποτυπωθούν οι εξελίξεις στον κλάδο.

Τα λειτουργικά και τα καθαρά κέρδη των δύο μεγάλων της ελληνικής ακτοπλοΐας, δέχθηκαν μεγάλη πίεση από την αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Οι εταιρείες κάνουν λόγο για διπλασιασμό του κόστους των καυσίμων, που οδήγησε σε πτώση τα λειτουργικά και τα καθαρά τους κέρδη.

Η εποχικότητα που τονίζουν οι δύο εταιρείες στον κύκλο εργασιών τους, δεν είναι νέο στοιχείο, είναι γνωστό ότι το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους ο τζίρος των ακτοπλοϊκών εταιρειών βρίσκεται στο ναδίρ. Η αύξηση του τζίρου που ανακοίνωσε η «Attica Group», είναι οριακή, κι ως ένα βαθμό αποτυπώνει την τάση που διαμορφώνεται στον κλάδο. Όμως σαφή εικόνα για τον τζίρο του 2017, δεν μπορεί να διαμορφωθεί πριν από το τρίτο τρίμηνο του έτους, διότι τότε πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς επιβατών και οχημάτων από τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ακόμη όμως κι αν καταγραφεί αύξηση στην επιβατική κίνηση και στην μεταφορά εμπορευμάτων, σε καμία περίπτωση δεν θα είναι τόσο μεγάλη, που να αντισταθμιστούν οι απώλειες από την αύξηση του κόστους των καυσίμων.

 

Θα δεχθούν μεγάλη πίεση

Δεδομένου ότι η κερδοφορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών το 2016, ήταν οριακή, σημαίνει ότι το 2017 θα δεχθούν μεγάλη πίεση. Για να βελτιώσουν την λειτουργική κερδοφορία τους, θα οδηγηθούν σε μείωση των δρομολογίων, σε συνδυασμό δρομολογίων, ίσως και σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων, όπου αυτό είναι εφικτό.

Οι «Μινωικές Γραμμές» που βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από τις άλλες εταιρείες, είναι πιθανό να καθυστερήσουν τέτοιες κινήσεις. Άλλωστε είχαν προνοήσει και βγήκαν έγκαιρα από την αγορά της Αδριατικής, αφήνοντας όλο το τζίρο στην μητρική «Grimaldi».

Ισχυρές πιέσεις θα δεχθούν τους επόμενους μήνες η «Hellenic Seaways», η «Attica Group» και η ΑΝΕΚ. Πρόκειται για τις τρεις εταιρείες στις οποίες η Τράπεζα Πειραιώς ελέγχει υψηλά ποσοστά μετοχών με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Η Τράπεζα πιέζεται από τους δανειστές και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να αποδεσμευτεί από αυτές τις συμμετοχές. Όμως η διαδικασία πώλησης ούτε εύκολη είναι, ούτε μπορεί να γίνει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως απέδειξε η περίπτωση της «Hellenic Seaways». Άλλωστε πίσω από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, που για κανένα λόγο δεν θέλουν να αλλάξουν οι ισορροπίες δυνάμεων στον κλάδο.

Οι επιπτώσεις για το επιβατικό κοινό, αναμένεται να εμφανιστούν από τα μέσα του φθινόπωρου με την μείωση των δρομολογίων ή την αύξηση του χρόνου του ταξιδιού. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται ορισμένες κινήσεις που ήδη κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, π.χ. το δρομολόγιο Πειραιάς - Σάμος - Χίος - Μυτιλήνη.

 

«Μινωικές Γραμμές»: 

Στα 0,2 εκατ. ευρώ τα κέρδη 

Στα 0,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη μετά φόρων των «Μινωικών Γραμμών» το α΄ τρίμηνο του 2017, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ήταν 4 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου επηρεάστηκαν σημαντικά από τη μεγάλη αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων που διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 και -όπως εκτιμούμε- θα επιδράσουν αρνητικά στο ετήσιο αποτέλεσμα του 2017.

  

Αύξηση τζίρου για την «Attica»

 

Στα 44,83 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι ενοποιημένες πωλήσεις της «Attica Group» το πρώτο τρίμηνο του 2017 έναντι 43,85 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο 2016, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 2,2%.

Επίσης, τα αποτελέσματα προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2017 στα 4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 5,74 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η απόκλιση στο EBITDA μεταξύ των δύο τριμήνων οφείλεται στον διπλασιασμό περίπου του κόστους καυσίμων και λιπαντικών λόγω της σημαντικής αύξησης στην τιμή των καυσίμων.

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2017 διακινήθηκαν με τα πλοία του ομίλου συνολικά 535 χιλ. επιβάτες έναντι 533 χιλ. το α΄ τρίμηνο 2016, 79 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 71 χιλ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο και 68 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 65 χιλ. το α΄ τρίμηνο 2016. Εκτελέστηκαν, επίσης, συνολικά 6,1% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με το α΄ τρίμηνο 2016. Η αύξηση των δρομολογίων προέρχεται από την αγορά της ελληνικής ακτοπλοΐας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top