FOLLOW US

Ναυτιλιακά

  • Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από αγοραστή
Άγονος ο πλειστηριασμός του «Αίολος Κεντέρης Ι»

 

Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από κανέναν αγοραστή την περασμένη Τετάρτη στον πλειστηριασμό για την απόκτηση του ταχύπλοου «Αίολος Κεντέρης Ι», της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ), στην οποία ανήκε το ταχύπλοο. Η τιμή εκκίνησης ήταν στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με συνήγορο της ΝΕΛ, δεν υπήρξε καμία προσφορά ή εγγυητική επιστολή από κάποιον ενδιαφερόμενο, ενώ άγνωστο παραμένει πότε θα βγει το πλοίο σε νέο πλειστηριασμό. Αναφορικά με την τιμή της προσφοράς για την απόκτηση του «Αίολος Κέντερης Ι», υπάρχει πιθανότητα να μειωθεί εάν προκηρυχθεί ξανά νέος πλειστηριασμός και χαρακτηρισθεί άγονος. Όμως, εκείνο που έχει σημασία είναι ότι μπορεί μεν να υπάρξουν ενδιαφερόμενοι πλειοδότες, υπάρχουν ωστόσο υποχρεώσεις και αιτιάσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι οποίες σε κάθε περίπτωση βαρύνουν το νέο υπερθεματιστή.

Το «Αίολος Κέντερης Ι» είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα Πειραιώς έναντι απαιτήσεων της τάξης των 75 εκατομμυρίων ευρώ. Είχε ναυπηγηθεί μόλις το 2000, αλλά την τελευταία επταετία βρίσκεται παροπλισμένο και καμία από τις τέσσερις μηχανές του δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τεχνικούς εμπειρογνώμονες, για να επαναλειτουργήσει το συγκεκριμένο υπολογίζεται πως απαιτείται ένα ποσό της τάξης των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή της τάξης των 3 εκ. ευρώ και για τις τέσσερις μηχανές, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνται και για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, όπως και για το δεξαμενισμό του για εργασίες συντήρησης και βαφής του κύτους.

Σημειώνεται ότι η αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού, αρχικά είχε οριστεί στις 6 Δεκεμβρίου, όμως άλλαξε για την προχθεσινή Τετάρτη, 10 του μήνα, λόγω των ασφαλιστικών μέτρων της ΝΕΛ. Μαζί διαφοροποιήθηκε και η αξία του πλοίου, από τα 4,5 εκ. ευρώ στα 6,5 εκ. ευρώ. Η κατασχετήρια έκθεση, με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς, επιβλήθηκε στο χώρο του ναυπηγείου «Salamis Shipyards S.A.» στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, όπου βρισκόταν αγκυροβολημένο το πλοίο.

 

Γαλλία, Αιγαίο και… αζήτητα

Το πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο «Cantier Nanavl Alstom» το 2000. Οι τέσσερις μηχανές του έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400KW, το μήκος του είναι 105 μέτρα και το πλάτος του 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής είναι χάλυβας και αλουμίνιο. Αξιοποιήθηκε σε γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας και στη συνέχεια στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία. Κατά την επιθεώρησή του στις 27 Οκτωβρίου 2016, διαπιστώθηκε ότι τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα είχαν λήξει δεδομένου του μεγάλου χρόνου παροπλισμού του, χρειαζόταν ειδική επιθεώρηση (Special Survey) στο πλαίσιο δεξαμενισμού του, και ότι γίνονταν μόνο οι απαραίτητες ετήσιες επιθεωρήσεις από το νηογνώμονα Bureau Veritas για πλοία που βρίσκονται σε παροπλισμό.

 

Στα 15 εκ. ευρώ το κοστολογεί η ΝΕΛ

Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του ανωτέρω πλοίου τον Οκτώβριο του 2017, ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ. Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων, και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.

Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν. Πρόσθεσε δε, ότι το κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί για 10-11 εκατ. ευρώ. Αυτά όμως είναι νούμερα που κατατίθενται από τις δυο πλευρές, προφανώς γιατί η κάθε πλευρά επιδιώκει να έχει το μεγαλύτερο όφελος από την πώληση του ταχύπλοου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top