FOLLOW US

Γενικές Πολιτική

 Ζητούνται 150 εκατ. ευρώ για τους οδικούς άξονες

Σειρά οδικών έργων έχει ανάγκη η Λέσβος προκειμένου το δίκτυο του νησιού να φθάσει σε επίπεδα τέτοια που θα καλύπτει τα σύγχρονα στάνταρ ασφαλείας. Πέρα από το δρόμο Καλλονή - Σίγρι, που καρκινοβατεί στον αέρα, στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το έργο του δρόμου Καλλονή - Πέτρα, παρότι είναι έτοιμη η μελέτη του. Έτοιμες μελέτες υπάρχουν και για αρκετά άλλα σημαντικά οδικά έργα της Λέσβου. Ωστόσο, δεν υπάρχουν οι πόροι για να χρηματοδοτηθούν. Το ουσιαστικό πάγωμα των δημοσίων επενδύσεων από το 2010 και μετά και οι πολύχρονες διαμάχες για τη χάραξη κάθε δρόμου έχουν ως αποτέλεσμα έργα που είτε ανακοινώθηκαν είτε μελετήθηκαν σε προηγούμενες δεκαετίες ως σήμερα να μην έχουν κατασκευαστεί, παρότι όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητά τους.
Τα έργα που αναφέρουμε παρακάτω, με έτοιμες ή σχεδόν έτοιμες μελέτες, απαιτούν 60 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστούν. Αν σε αυτά προστεθούν και τα έργα για τα οποία εκπονούνται μελέτες, τα κονδύλια που απαιτούνται για την αναβάθμιση των βασικών οδικών αξόνων της Λέσβου ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.

Σειρά οδικών έργων έχει ανάγκη η Λέσβος προκειμένου το δίκτυο του νησιού να φθάσει σε επίπεδα τέτοια που θα καλύπτει τα σύγχρονα στάνταρ ασφαλείας. Πέρα από το δρόμο Καλλονή - Σίγρι, που καρκινοβατεί στον αέρα, στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το έργο του δρόμου Καλλονή - Πέτρα, παρότι είναι έτοιμη η μελέτη του. Έτοιμες μελέτες υπάρχουν και για αρκετά άλλα σημαντικά οδικά έργα της Λέσβου. Ωστόσο, δεν υπάρχουν οι πόροι για να χρηματοδοτηθούν. Το ουσιαστικό πάγωμα των δημοσίων επενδύσεων από το 2010 και μετά και οι πολύχρονες διαμάχες για τη χάραξη κάθε δρόμου έχουν ως αποτέλεσμα έργα που είτε ανακοινώθηκαν είτε μελετήθηκαν σε προηγούμενες δεκαετίες ως σήμερα να μην έχουν κατασκευαστεί, παρότι όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητά τους.
Τα έργα που αναφέρουμε παρακάτω, με έτοιμες ή σχεδόν έτοιμες μελέτες, απαιτούν 60 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστούν. Αν σε αυτά προστεθούν και τα έργα για τα οποία εκπονούνται μελέτες, τα κονδύλια που απαιτούνται για την αναβάθμιση των βασικών οδικών αξόνων της Λέσβου ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Ίσως το μόνο ευχάριστο στοιχείο είναι πως αυτήν τη φορά οι φορείς της αυτοδιοίκησης (Περιφέρεια και Δήμος) μπορούν να ισχυριστούν πως υπάρχουν έτοιμες μελέτες για τα οδικά έργα του νησιού κι αυτό που λείπει είναι οι πόροι για την κατασκευή των έργων.

Καλλονή - Πέτρα
Αυτήν τη στιγμή υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για την πρώτη φάση του δρόμου Καλλονής - Πέτρας, για την κατασκευή του οποίου θα απαιτηθούν περί τα 25 εκατ. ευρώ. Η μελέτη της δεύτερης φάσης του έργου βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης της οριστικής μελέτης και εκτιμάται ότι για την κατασκευή της δεύτερης φάσης του έργου θα απαιτηθούν άλλα 10 με 15 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη φάση αφορά την κατασκευή σήραγγας στην περιοχή της Στύψης. Ο δρόμος αυτός θα βελτιώσει τη σύνδεση των κύριων τουριστικών περιοχών της Λέσβου με την Καλλονή και τη Μυτιλήνη. Ο σημερινός δρόμος Καλλονής - Πέτρας είναι στενός και σε πολλά σημεία είναι επικίνδυνος.
Παρότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει ζητήσει τρεις φορές να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών), όπως ανέφερε στο «Ε» ο αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης. Υπάρχει η ελπίδα ότι με την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ, που αναμένεται να γίνει φέτος, θα βρεθούν πόροι για να χρηματοδοτηθεί το έργο. Ωστόσο, αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση γι’ αυτό.
Το συγκεκριμένο έργο πέρασε «από σαράντα κύματα» μέχρι να οριστικοποιηθεί η χάραξή του. Οι παλιότεροι σίγουρα θυμούνται τις αντιδράσεις που υπήρξαν από την περιοχή της Καλλονής όταν έγινε γνωστό ότι ο νέος δρόμος θα περνούσε αρκετά μακριά από τον οικισμό της κωμόπολης.

Παπάδος - Πλωμάρι
Έτοιμη μελέτη διαθέτει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για το δρόμο Παπάδος - Πλωμάρι. Η μελέτη προβλέπει να γίνουν παρεμβάσεις σε σημεία του δρόμου ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες οδήγησης και ασφάλειας για τα διερχόμενα οχήματα. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ. Η Περιφέρεια επιδιώκει να εξασφαλίσει πόρους από το Περιφερειακό Πρόγραμμα για να το χρηματοδοτήσει.
Με αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί σειρά παρεμβάσεων που έχουν γίνει στον οδικό άξονα που οδηγεί από τη Μυτιλήνη στα χωριά της Γέρας και στο Πλωμάρι, με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος του ταξιδιού από το Πλωμάρι ως τη Μυτιλήνη.

Αμπελικό - Σταυρός
Ένα ακόμη σημαντικό έργο για τη νότια Λέσβο είναι ο δρόμος Αμπελικό - Σταυρός, που ουσιαστικά θα ενώσει την περιοχή του Πλωμαρίου με την περιοχή του Πολιχνίτου. Για την κατασκευή του έργου αυτού θα απαιτηθούν περί τα 10 εκατ. ευρώ. Αυτό έχει δείξει η μελέτη που έχει εκπονηθεί. Σήμερα οι μελετητές κάνουν τις τελευταίες διορθώσεις μετά από τις υποδείξεις που τους έγιναν από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Μυτιλήνη - Λουτρά - Κουντουρουδιά
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η εκπόνηση της μελέτης για το δρόμο Μυτιλήνη - Λουτρά - Κουντουρουδιά. Ήδη έχει παραδοθεί το πρώτο στάδιο της μελέτης. Η ανακατασκευή του δρόμου είναι πάγιο αίτημα των κατοίκων των Λουτρών εδώ και δύο δεκαετίες. Ο δρόμος αυτός θα συνδέεται με τη νότια παράκαμψη της πόλης της Μυτιλήνης και πρόκειται για ένα ακόμη έργο που καρκινοβατεί επί δεκαετίες. Είναι συνεπώς πολύ σημαντικό να εξευρεθούν πόροι για να ολοκληρωθούν οι μελέτες του.

Θερμή - Μανταμάδος
Υπό δημοπράτηση είναι η μελέτη του δρόμου Θερμή - Μανταμάδος. Το κόστος της θα ανέλθει στα 550.000 ευρώ. Η μελέτη θα καλύψει το τμήμα από τη διασταύρωση του Αγίου Ραφαήλ ως το Μανταμάδο. Σκόπιμα εξαιρέθηκε το κομμάτι του δρόμου που θα παρακάμπτει τη Θερμή και τους Πύργους Θερμής, διότι υπάρχουν πολλά προβλήματα στο συγκεκριμένο τμήμα. Η άποψη που επικράτησε είναι πως δεν μπορεί να καθυστερεί άλλο η ανακατασκευή ενός τόσο σημαντικού έργου όπως είναι ο ανατολικός οδικός άξονας της Λέσβου λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν σε ένα μικρό τμήμα. Έτσι, αποφασίσθηκε να προχωρήσει η μελέτη που αφορά το παραλιακό τμήμα του δρόμου.

Προχωρά η παράκαμψη Λαγκάδας στο Πλωμάρι

Ως το καλοκαίρι αναμένει να ολοκληρωθούν οι εργασίες στην παράκαμψη Λαγκάδας στην περιοχή του Πλωμαρίου ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Θεόδωρος Βαλσαμίδης. Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο οδικό έργο της Λέσβου που υλοποιείται από τον κατασκευαστικό όμιλο Καλογρίτσα. Το περασμένο καλοκαίρι οι εργασίες του προχωρούσαν απελπιστικά αργά.
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έθεσε το έργο υπό στενή παρακολούθηση με μια διαδικασία που είναι ένα βήμα πριν από την κήρυξη της εργολήπτριας εταιρείας ως έκπτωτης. Έτσι από το φθινόπωρο η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας εκδίδει έναν κατάλογο εργασιών που θα πρέπει να γίνουν από την εργολήπτρια εταιρεία (συμφερόντων του ομίλου Καλογρίτσα). Παράλληλα, τίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο θα πρέπει να εκτελεστούν οι εργασίες αυτές.
Με τη διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στο παλαιό τμήμα του δρόμου το Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, έχουν φθάσει μέχρι το επίπεδο της ασφαλτόστρωσης του δρόμου και της τοποθέτησης προστατευτικών στηθαίων. Μένει μόνο να γίνει η δεύτερη τοποθέτηση του ασφαλτοτάπητα.
Τώρα οι εργασίες συνεχίζονται στο τμήμα της παράκαμψης, ακόμη μάλιστα και τις μέρες που επικρατούν εξαιρετικά άσχημες καιρικές συνθήκες. Τις εργασίες παρακολουθεί καθημερινά ο προϊστάμενος του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων Φώτης Κρητικόπουλος.
Ο κ. Βαλσαμίδης εκτιμά πως είναι πολύ πιθανή η ολοκλήρωση των εργασιών ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία και η παράκαμψη.

FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top