FOLLOW US

Κοινωνία

  • Ο σκηνοθέτης του CNN, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σ. Ντούσιας μοιράζεται στο «Ε» τον δικό του οδηγό επιβίωσης στην αγορά εργασίας
Τα πρώτα βήματα μετά το πτυχίο, από τον Σεραφείμ που τα κατάφερε!

Σκηνοθέτης και Digital Producer του CNN στην Ελλάδα, έχει συμμετάσχει σε κορυφαίες παραγωγές και έχει δουλέψει με πολύ σημαντικούς ανθρώπους. Ο Σεραφείμ Ντούσιας επιστρέφει αυτή την Τετάρτη στη Μυτιλήνη, εδώ όπου έκανε τα πρώτα του βήματα ως φοιτητής της Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ως απόφοιτος και «μέσα στα πράγματα» πλέον, θα μιλήσει στους σημερινούς φοιτητές της Σχολής του, στο πλαίσιο των μαθημάτων του Γιάννη Σκοπετέα στο Κτήριο Γεωγραφίας (αίθουσα Δ, στις 5μμ). Το θέμα της ομιλίας είναι η «τηλεοπτική παραγωγή και η ένταξη στην αγορά εργασίας». Ένα ζήτημα που «καίει» τόσο τα Μέσα Ενημέρωσης, όσο και εκείνους που θέλουν να κάνουν το τολμηρό βήμα και να εμπλακούν με αυτά.

Κι επειδή ο ίδιος τα κατάφερε σε αυτή τη δύσκολη πορεία, ζητήσαμε να μοιραστεί μαζί μας το δικό του οδηγό επιβίωσης. Ο Σεραφείμ Ντούσιας ασχολείται με την παραγωγή και επιμέλεια video content για το CNN Greece. Προηγουμένως ήταν Post Production Supervisor στην εταιρεία παραγωγής Movielab του ομίλου JWT, ενώ ως παραγωγός είχε συνεργαστεί με την Fresh One Productions του Jamie Oliver με έδρα το Λονδίνο. Στις συνεργασίες του συμπεριλαμβάνονται και αυτές με τα βρετανικά τηλεοπτικά δίκτυα ITV, Channel 5 και Warner Bros TV. Είναι κάτοχος των μεταπτυχιακών «Παραγωγή και Σκηνοθεσία Τηλεοπτικής Ψυχαγωγίας» από το NFTS του Royal College of Arts της Μ. Βρετανίας και «Filmmaking» του London Film School.

Το προπτυχιακό του, πάνω στις ψηφιακές οπτικοακουστικές τέχνες, είναι από το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Παράλληλα έχει τρεις δικές του στήλες στο CNN με τίτλους «Director's Cut», «Culture Voices» & «The Frame». Οι δύο πρώτες έχουν να κάνουν με πορτρέτα μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών με αφηγηματική ροή, ενώ η τελευταία αφορά mini observational documentaries που διηγούνται ιστορίες που αξίζει να διαδοθούν. Τo 2011 παρακολούθησε το πρώτο του μεταπτυχιακό στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Αγγλίας (London Film School) πάνω στο film - making. Μετά από ένα χρόνο του δόθηκε μια θέση από το παγκοσμίως γνωστό National Film and Television School του Βασιλικού Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών της Αγγλίας, όπου και παρακολούθησε το μεταπτυχιακό Παραγωγή και Σκηνοθεσία Τηλεοπτικής Ψυχαγωγίας. Το 2013 ο Σεραφείμ Ντούσιας κέρδισε το βραβείο του πιο υποσχόμενου καλλιτέχνη της χρονιάς. Έχει συνεργαστεί με πληθώρα καλλιτεχνών και εταιριών, όπως ο Λάκης Λαζόπουλος, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, ο Πέτρος Λαγούτης, η Κάτια Δανδουλάκη, Heaven Music, Parasol TV, Cinepos κά.

Πίσω απ’ όπου ξεκινήσατε λοιπόν!

«Είναι μεγάλη μου χαρά όταν έρχομαι στη Μυτιλήνη τόσο γιατί πέρασα αξέχαστα φοιτητικά χρόνια, όσο και γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω με τους τελειόφοιτους του τμήματός μου. Αυτή τη φορά θα συζητήσουμε τόσο για την τηλεοπτική παραγωγή, όσο και για τα πρώτα μετα-πανεπιστημιακά τους βήματα. Η διάλεξη θα γίνει στον Πανεπιστημιακό Λόφο Ξενία στο πλαίσιο των μαθημάτων του καθηγητή Ιωάννη Σκοπετέα και ειλικρινά θα χαρώ πολύ να δω τους μελλοντικούς μου συναδέλφους».

Κύριε Ντούσια θα συμβουλεύατε τους αποφοίτους να μείνουν στην Ελλάδα ή να φύγουν στο εξωτερικό;

«Είμαι Έλληνας που σπούδασε και εργάστηκε στο εξωτερικό και ναι… θα πήγαινα ξανά διότι το επαγγελματικό μου πεδίο είναι τέτοιο που «απαιτεί» τα συχνά ταξίδια στο εξωτερικό και τις συνεργασίες με ξένες εταιρείες παραγωγής. Δυστυχώς, η τηλεοπτική παραγωγή στη χώρα μας αντιμετωπίζει βασικά προβλήματα, πόσο μάλλον την τελευταία δεκαετία με την οικονομική κρίση και την μείωση των προϋπολογισμών, αλλά πέραν αυτού έχουν σημασία οι ποιοτικοί στόχοι που βάζεις ως επαγγελματίας και κατά πόσο αυτοί σε γεμίζουν… δημιουργικά!

Ακούγεται πολύ συχνά, ότι δεν μπορεί κανείς να συμβουλεύσει τους νέους να μείνουν στην Ελλάδα, εργαζόμενοι για ένα παιδικό χαρτζιλίκι που δεν φτάνει καν για να πληρώσουν το ενοίκιό τους, αδυνατώντας να αξιοποιήσουν τις δεξιότητές τους, χάνοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους και την όρεξη για εξέλιξη. Θεωρώ ότι η αισιοδοξία πρέπει να είναι οδηγός όλων μας -μικρών, μεγάλων- τουλάχιστον έτσι πορεύομαι εγώ. Θυμάμαι σε ένα γύρισμα η Λιάνα Κανέλλη μου είχε πει «…φυσικά και οι νέοι πρέπει να μείνουν στη χώρα τους και να παλέψουν για αυτή. Ποιος θα τη βγάλει από το βούρκο που έχει βουλιάξει; Να μείνουν και να διαδηλώσουν». Όχι. Δεν είναι τα πανό και τα πλακάτ αυτά που θα με ταΐσουν. Αντιθέτως, η σωστή εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο που θέλω να δουλέψω, η προϋπηρεσία και το networking είναι αυτά που θα μου πληρώσουν το ενοίκιο. Εκπαίδευση πάνω στην τηλεοπτική παραγωγή, με την ποιότητα που τη θέλω, δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Προϋπηρεσία σε κάποια εταιρεία δύσκολα θα αποκτήσει ένας νέος… γιατί πολύ απλά όλες οι εταιρείες ζητάνε προϋπηρεσία (…ίσως θα έπρεπε να γεννιόμαστε κατευθείαν στα 30 μας). Όσο για το networking… θα χρησιμοποιήσω τη συμβουλή που μου είχε δώσει ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης «…μείνε έξω. Η Ελλάδα είναι μια τεράστια κλίκα που δύσκολα θα σε αφήσει να μπεις».

Συνοψίζοντας λοιπόν, θα πρότεινα σε κάθε απόφοιτο πριν πάρει την όποια απόφαση να ψάξει τι είναι αυτό που τον γεμίζει. Τι είναι αυτό που τον βοηθάει να ονειρεύεται κάνοντάς το πράξη καθημερινά. Τότε ναι… να πάει στο εξωτερικό, να παλέψει να μπει στην καλύτερη σχολή που μπορεί, να γεμίσει γνώσεις και εφόδια και μετά να επιλέξει ο ίδιος αν θέλει να γυρίσει να παλέψει για τη χώρα του. Εγώ το έκανα. Γύρισα στην Ελλάδα, βρήκα δουλειά, διότι δεν υπήρξε μέρα που να σταμάτησα να ψάχνω και δεν το μετανιώνω».

Ποια είναι τα βασικά σημεία ενός οδηγού επιβίωσης ενός αποφοίτου;

«Καλή ερώτηση. Αισιοδοξία, πείσμα και δουλειά. Αυτά πιστεύω είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να δώσει έμφαση ένας νέος. Την αισιοδοξία τη χρειάζεται τόσο για την προσωπική, όσο και για την επαγγελματική του πορεία. Το πείσμα είναι απαραίτητο τόσο για έναν νέο που ψάχνει την πρώτη του επαγγελματική στέγη, όσο και για έναν μεγαλύτερο άνθρωπο που θέλει να βελτιώνεται συνεχώς. Το όχι μιας εταιρείας στο βιογραφικό του, είναι το ναι μιας επόμενης.

Τέλος, η δουλειά είναι τα παν. Ακόμη και φοιτητής / μεταπτυχιακός όταν είναι πρέπει να δουλεύει ασταμάτητα. Φυσικά όταν λέω δουλειά, εννοώ να κάνει πράξη τις γνώσεις του, την εκπαίδευσή του. Να εξασκεί έστω και ερασιτεχνικά αυτό που θέλει να εξασκεί αύριο επαγγελματικά. Θυμάμαι όταν σπούδαζα στο τμήμα της Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας στη Μυτιλήνη… γυρνούσα συνεχώς βίντεο! Πειραματιζόμουν με προγράμματα μοντάζ, έκανα διαρκώς ερωτήσεις τους καθηγητές μου, έφτιαχνα αφίσες για μαγαζιά, βοηθούσα συμφοιτητές μου στις εργασίες τους μόνο και μόνο για να αποκτήσω μεγαλύτερη άνεση. Ακόμη και τότε χτυπούσα πόρτες για δουλειά έχοντας δεδομένη την απόρριψη. Η επικοινωνία όμως και μόνο με μια εταιρεία είναι άκρως σημαντική».

Μπορείτε να γνωρίσετε καλύτερα τον κ. Ντούσια από τη σελίδα του www.serafeimntousias.com.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top