Για τις ανάγκες της επίσημης φωτογράφισης η DCR-017 έλαβε ειδική άδεια από το Πολεμικό Ναυτικό για τη χρησιμοποίηση του ναυστάθμου, τονίζοντας την ελληνικότητά της Για τις ανάγκες της επίσημης φωτογράφισης η DCR-017 έλαβε ειδική άδεια από το Πολεμικό Ναυτικό για τη χρησιμοποίηση του ναυστάθμου, τονίζοντας την ελληνικότητά της

«Μοτοσικλέτα να... χάνεις το μυαλό σου!»

12/06/2018 - 15:00 Ενημερώθηκε 12/06/2018 - 20:38

Μια ελληνική εταιρεία, που κατατάσσεται στην κορυφή του είδους της, κατασκευάζοντας φίλτρα αέρος για μοτοσικλέτες όχι απλώς εφάμιλλα, αλλά καλύτερα από εκείνα γνωστών αμερικανικών και ευρωπαϊκών εταιρειών. Ο λόγος για την DNA, που σε περίοδο οικονομικής κρίσης, όχι απλώς παράγει, αλλά καταφέρνει να εξάγει σχεδόν το 95% της παραγωγής της στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.

Ιδρυτής της ο Ντίνος Νικολαΐδης, που μαζί με τον γιο του Μάριο βρέθηκαν στο νησί μας τις προηγούμενες ημέρες, στο πλαίσιο του TEDxLesvos. Οι δυο τους μίλησαν στο «Ε» για το τελευταίο και μεγαλύτερο τόλμημά τους επιχειρηματικά, τη σχεδίαση και κατασκευή μιας 100% ελληνικής μοτοσικλέτας, αξιοποιώντας αποκλειστικά τη δουλειά του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας τους.

 

Συνέντευξη στον ΒΑΓΓΕΛΗ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗ

 

Εκ πρώτης φαίνεται παράτολμο να μπει μια ελληνική εταιρεία σε μια τέτοια διαδικασία. Το πιστεύατε το πρότζεκτ εξαρχής;

Μ.Ν.: «Πολύ. Στους πέντε πρώτους μήνες όμως, φτάσαμε σε ένα σημείο καμπής. Είχαμε φουλάρει σε σκέψεις, πίεση και συναισθήματα. Ήταν εκείνο το σημείο που είπαμε ή τώρα ή ποτέ.»

Ν.Ν.: «Κάτι παρόμοιο με το decision speed στα αεροπλάνα, στο οποίο δεν υπάρχει πια περιθώριο φρεναρίσματος, παρά μόνο απογείωση.»

Μ.Ν.: «Αυτό για εμάς ήταν το πιο κρίσιμο και δύσκολο σημείο της διαδρομής. Έπρεπε να πάρουμε τις τελικές αποφάσεις. Από εκείνο το σημείο και μετά, το πρότζεκτ άρχισε να τρέχει μόνο του.»

 

Μέτρησε το γεγονός ότι διαθέτατε μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή φίλτρων αέρος, από τα καλύτερα στον κόσμο;

Ν.Ν.: «Κατ’ αρχήν είναι τα καλύτερα (γέλια). Φυσικά και μέτρησε. Το φίλτρο αέρος μπορεί να μην έχει κινούμενα μέρη, άξονες, γρανάζια κτλ, αλλά διαθέτει τόση τεχνολογία ενσωματωμένη που είναι απίστευτη. Μας βοήθησε λοιπόν η τεχνογνωσία μας για να πετύχουμε όσα ακριβώς θέλαμε.»

 

Υπήρξαν στιγμές απογοήτευσης;

Μ.Ν.: «Υπήρξαν, αλλά για εμάς ήταν στιγμές που μας έβαζαν στη διαδικασία να σκεφτούμε παραπάνω. Στιγμές, που μας άλλαζαν το πρότζεκτ. Δεν αρχίσαμε έτσι. Ούτε στα χρώματα, ούτε στο σχέδιο.» 

 

Πατέρας και γιος δεν είναι μίγμα εκρηκτικό;

Ν.Ν.: «Είναι σα να βάζεις δύο χημικά στοιχεία μαζί, να γίνεται μια τεράστια έκρηξη και μετά από τη λακκούβα που θα έχει σχηματιστεί, να βγαίνει πετρέλαιο. Και να λες, είμαι τυχερός. Κοίτα τι βγήκε.»

Μ.Ν.: «Είναι πάρα πολύ δύσκολο να δουλεύουμε μαζί. Αλλά αυτό που καταφέρνουμε, δεν μπορεί να γίνει με κανέναν άλλον τρόπο.»

Ν.Ν.: «Αν δουλέψει ο καθένας μόνος του, με εργαζόμενους που θα έχουν λόγο στο πρότζεκτ, το πιθανότερο είναι εκείνοι να μας λένε συνέχεια ναι. Εμείς μεταξύ μας, όμως, έχουμε δημιουργικές διαφωνίες.»

 

Τι καινοτομίες φέρνει η DCR-017;

Ν.Ν.: «Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα γύρω από ένα βραβευμένο φίλτρο με το Red Dot Design Award στη Γερμανία το 2012, το πρώτο στον κόσμο που απονέμεται σε εταιρεία φίλτρων. Ξεκινήσαμε από εκεί να χτίζουμε τη μοτοσικλέτα, επιλέγοντας το μοτέρ που ταίριαζε και κατ’ επέκταση όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Θέλαμε μια μοτοσικλέτα που θα έχει το στυλ και την εμφάνιση των δεκαετιών ’70 και ’80, τότε που είχαν ξεκινήσει τα Café Racers και ιδιώτες έφτιαχναν μόνοι τις μοτοσικλέτες τους.»

Μ.Ν.: «Ακολούθως θέλαμε να ενσωματώσουμε όλη την τεχνολογία που υπήρχε ως το 2017. Ένα σύγχρονο κινητήρα, τη δύναμη και όλα αυτά με τρόπο που αν χρειαζόταν, να μπορούσαμε να το ξανακάνουμε. Στις custom μοτοσικλέτες, το βασικό πρόβλημα είναι ότι αν συμβεί κάτι, δεν μπορούν να στις ξαναφτιάξουν. Εμείς έχουμε βιομηχανοποιήσει κάθε στάδιο παραγωγής. Φτιάξαμε μια μοτοσικλέτα, όπως θα φτιάχναμε ένα φίλτρο αέρος.»

 

Η διαδικασία παραγωγής γίνεται σε δική μας μονάδα;

Μ.Ν.: «Από το 2007 και μετά, που δημιουργήσαμε το δικό μας εργοστάσιο, όλα γίνονται στη δική μας μονάδα παραγωγής.»

Ν.Ν.: «Έχουμε αναπτύξει τεχνολογία που είναι μοναδική. Έτσι δεν μπορούμε να τη δώσουμε σε υποκατασκευστές.»

 

Η DCR-017 «φοράει» εξάτμιση Akrapovic. Πώς προέκυψε;

N.N.: «O Igor Akrapovic είναι προσωπικός μου φίλος. Συνεργαζόμαστε από το 1992, όταν και συναντηθήκαμε σε μία έκθεση στη Γερμανία, αγοράζοντας το πρώτο μας δυναμόμετρο. Γίναμε φίλοι και όταν αποφασίσαμε να φτιάξουμε την DCR-017 ήταν ο πρώτος που μας είπε να προχωρήσουμε με κλειστά μάτια. Φυσικά μας υποσχέθηκε ότι θα είναι δίπλα μας.»

Μ.Ν.: «Επί δύο χρόνια έλεγα στον πατέρα μου, ότι πρέπει να κάνουμε κάτι για να δείχνουμε στον κόσμο τη δουλειά μας. Το φίλτρο αέρος δεν είναι ένα κομμάτι που φαίνεται. Η δική μας μοτοσικλέτα όμως σχεδιάστηκε γύρω από το φίλτρο, το οποίο δεσπόζει στο πάνω μέρος της.»

 

Σε τι τιμή μπορεί κάποιος να προμηθευτεί τη DCR-017;

Ν.Ν.: «Στις 75.000€.»

Μ.Ν.: «Εκ των οποίων οι 58.000€ όμως είναι το κόστος σε πρώτες ύλες.»

 

Στοχεύετε σε κοινό κυρίως του εξωτερικού. Πώς σας αντιμετωπίζουν;

Ν.Ν.: «Με μεγάλο σεβασμό. Γιατί είμαστε οι κατασκευαστές. Αυτό τα λέει όλα.»

Μ.Ν.: «Καμία εταιρεία στον κόσμο που παράγει after market προϊόντα, δεν έχει φτιάξει η ίδια, μοτοσικλέτα. Οι πιο πολλοί το αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες. Θέλει πολλή τόλμη. Για εμάς ήταν εργαλείο μάρκετινγκ.»

 

Και πώς τα βγάζετε πέρα με το «επιχειρείν» στην Ελλάδα;

Μ.Ν.: «Μας αρέσει εδώ. Το χαιρόμαστε. Προτιμούμε να δίνουμε περισσότερα χρήματα στο κράτος, αλλά να είμαστε στη χώρα μας. Γιατί περνάμε καλά.»

Ν.Ν.: «Είχαμε προτάσεις να φύγουμε στο εξωτερικό. Αλλά είναι μια συνειδητή επιλογή να μείνουμε στην Ελλάδα. Συν τοις άλλοις τα καταφέρνουμε μια χαρά. Ο φετινός Μάιος ήταν ο καλύτερος μήνας σε έσοδα, λόγω της μοτοσικλέτας. Άνοιξαν πολλές πόρτες. Και πιστεύω ότι η DCR-018, που έχει ήδη ξεκινήσει, θα μας ανοίξει ακόμα περισσότερες.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey