Σοβαρές ενδείξεις πως η «Fraport» πήρε… αέρα κοπανιστό πέραν του αεροδρομίου, με την Κτηματική να… επιφυλάσσεται να μας πει τι παραχωρήθηκε τελικά οσονούπω

Η… «οδομαχία» για τον δρόμο του αεροδρομίου

25/05/2017 - 15:05 Ενημερώθηκε 25/05/2017 - 18:31

Ποιος είναι πραγματικά αυτός που χαρακτηρίζουν οι παροικούντες (και επισκέπτες) του αεροδρομίου Μυτιλήνης ως «χώρος του αεροδρομίου»; Περιλαμβάνεται πράγματι στις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης του «Οδυσσέας Ελύτης» στη «Fraport», ο δρόμος μπροστά από το αεροδρόμιο; Κι, αλήθεια, ποιος είναι τελικά αυτός ο «δρόμος»; Δύναται να απαλλοτριωθεί αιγιαλός από το ελληνικό Δημόσιο; Η Τροχαία Μυτιλήνης γνωρίζει το πού, πώς και αν μπορεί να παρέμβει για να διευθετήσει καθαρά… τροχονομικά τα όσα συμβαίνουν έξω από τον αερολιμένα; Το «Ε» με αφορμή και τη νέα παρέμβαση του επικεφαλής του «Άλλου Δρόμου», Στράτου Γεωργούλα, για το αδιευκρίνιστο του (νέου) καθεστώτος που ισχύει στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, το οποίο λειτουργεί υπ’ ευθύνη της «Fraport», επιχειρεί να μπει στα… άδυτα της περιβόητης συμφωνίας παραχώρησης και να ρίξει φως σε σημεία όπως τα παραπάνω, που παραμένουν σκοτεινά και ο καθένας τα αξιολογεί κατά πώς νομίζει.
Χωρίς να παίρνει -αρμοδίως- σε πρώτη φάση, τις απαντήσεις που ενδιαφέρουν για πολλούς λόγους, οδηγείται -εν αναμονή πάντως των επίσημων αποφά(ν)σεων- σε μία, όπως όλα δείχνουν, ακόμα μίζερη εξήγηση, που παραπέμπει στο διαχρονικό «ελληνικό» ζήτημα, που επιλέγει να μη λύνει προβλήματα, αλλά να τα κρύβει κάτω από το χαλί και είναι τελικά ίσως και πιο ενοχλητικό από καθετί «γερμανικό», που το πληγωμένο θυμοειδές του Έλληνα πολίτη στην εποχή των μνημονίων, αποστρέφεται. Και αυτό γιατί το ρεπορτάζ αποδεικνύει πως επί του παρόντος ούτε η Κτηματική, ούτε η ΥΠΑ και κατ’ επέκταση και η «Fraport» είναι σε θέση (ή θέλουν) να πουν για το τι ακριβώς παραχωρήθηκε μαζί με το αεροδρόμιο.

Γεωργούλας, η επιστροφή!
Ο επικεφαλής της παράταξης του «Άλλου Δρόμου», Στράτος Γεωργούλας, μετά την προχθεσινή του παρέμβαση για το καθεστώς που ισχύει στον δρόμο μπροστά από το αεροδρόμιο, που συνοδεύτηκε με την καταγγελία του στην Τροχαία «για κατάληψη χώρου και αντιποίηση της αρχής» από πλευράς «Fraport», επανήλθε χθες δημοσιοποιώντας απόσπασμα από το πολεοδομικό σχέδιο Μυτιλήνης, που συνηγορεί στον δημόσιο χαρακτήρα του δρόμου έξω από το αεροδρόμιο, ανοίγοντας αυτόματα μια συζήτηση που έχει πολλά προηγούμενα στο νησί, και αφορά και τα περίφημα… «μπαζώματα» προς τη θάλασσα, τα οποία δημιούργησαν σε αρκετές περιοχές «νέα γη», η οποία, αφού τελούσε για δεκαετίες υπό «αδιευκρίνιστη ιδιοκτησία», στην καλύτερη (τρόπος του λέγειν), κατέληξε στο αδηφάγο ΤΑΙΠΕΔ. Στη χειρότερη, δεν νομιμοποιήθηκε ποτέ! Και ίσως τελικά αυτή η γενικότητα -θα πει κάποιος διαβάζοντας αυτές τις γραμμές- να εξηγεί πάντως πολλά απ’ όσα αμφισβητούνται έντονα σήμερα με αφορμή τη μίσθωση του αεροδρομίου από τη «Fraport» και έχουν να κάνουν με την κυριότητα του χώρου μπροστά απ’ αυτό.

«Μπερδεμένη ιστορία»
Το «Ε», επιχειρώντας να λάβει εξηγήσεις από τους καθ’ ύλην αρμόδιους για ένα θέμα που έχει αναδειχθεί από τις πρώτες ημέρες που έγινε η παραχώρηση του «Οδυσσέας Ελύτης» στη γερμανική εταιρεία, επικοινώνησε με την αρμοδιότερη όλων, Κτηματική Υπηρεσία και το γραφείο της στη Λέσβο. Η μόνη (αν)επίσημη πάντως εξήγηση που πήρε στο εύλογο ερώτημα σε ποιον ανήκει τελικά ο επίμαχος χώρος, ήταν ότι η υπόθεση «είναι μπερδεμένη». Κι αφού ο υπογράφων πέρασε από τρεις εσωτερικές γραμμές για να καταφέρει να αντλήσει κάποιο χρήσιμο στοιχείο για το επίμαχο ζήτημα, παραπέμφθηκε τελικά για περαιτέρω εξηγήσεις την ερχόμενη Παρασκευή, σε κατ’ ιδίαν συνάντηση για να πληροφορηθεί διά ζώσης (και όχι τηλεφωνικώς) για το θέμα, το οποίο παρουσιάζεται πάντως ως… «λυμένο», αν κρίνει κανείς και από το ότι η «Fraport» έχει αναλάβει πλήρως τη διαχείριση και του «χώρου του αεροδρομίου».

Τι (κι αν) παραχωρήθηκε;
Κατόπιν τούτου, το «Ε» επιχείρησε να μιλήσει και με στελέχη της ΥΠΑ, τα οποία αφού διευκρίνισαν πως δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν το ακριβές περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου (και των χώρων του), παρέπεμψαν στις επόμενες ημέρες για… εξελίξεις. Εξάλλου πληροφορίες αναφέρουν πως ο αερολιμενάρχης Μυτιλήνης, Μανώλης Φράγκος, επεδίωξε χθες να συναντηθεί με τους υπαλλήλους της Κτηματικής Υπηρεσίας (σ.σ. προφανώς για αυτό το ζήτημα), αλλά λόγω του ότι αυτές τις ημέρες παρευρίσκεται για επιθεώρηση, ο προϊστάμενος εξ Αθηνών της Υπηρεσίας, μετατέθηκε το ραντεβού τους για τις επόμενες ημέρες. Με όλα αυτά να δείχνουν αν μη τι άλλο, πως η υπόθεση δεν είναι όσο απλή παρουσιάζεται. Και ειδικότερα, να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μπορεί να αμφισβητείται μέχρι τώρα γενικά και αόριστα το αν η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου στη «Fraport», περιλάμβανε πράγματι και τον χώρο μπροστά από αυτό, αλλά στην πραγματικότητα, εκείνο που πιθανά να αμφισβητείται εν τοις πράγμασι, είναι το αν εκείνο που παραχωρήθηκε, ήταν ποτέ δυνατό να παραχωρηθεί… Αφού ο δρόμος του αεροδρομίου (όποιος κι αν θεωρείται ως «ο δρόμος», στη σύμβαση) έχει προφανώς την δική του… ιστορία, την οποία ενδεχομένως να μην έχουν προλάβει να καταγράψουν τα κρατικά κατάστιχα, πριν προχωρήσουν στις παραχωρήσεις.

Τι λέει (και κάνει) η «Fraport»
Στον αντίποδα, η «Fraport» ισχυρίζεται πως ο χώρος μπροστά από το αεροδρόμιο, έχει περάσει κανονικά στην ευθύνη της, όπως συνέβαινε και επί εποχής ΥΠΑ. Μάλιστα η γερμανική εταιρία έχει υπογράψει και συμβόλαια παραχώρησης με δύο εταιρίες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, τμήματος του χώρου που τής ανήκει μπροστά από τον αερολιμένα. Η τακτική τώρα τού να απαγορεύεται ακόμα και η προσωρινή στάση μπροστά από το αεροδρόμιο, από ανθρώπους της εταιρίας και δη εκείνων της Security, θεωρείται ως βασική υπευθυνότητά τους. Καθώς γίνεται κατά κόρον σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας. «Η στάση δεν επιτρέπεται πουθενά, ούτε στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, ούτε στο “Μακεδονία”». Ενώ εντός του αερολιμένα, έχει ήδη και αρκετούς υποστηρικτές, τόσο εκ των ταξιδιωτών, όσο και εκ των επαγγελματιών, που ισχυρίζονται πως η «Fraport» κατάφερε να οργανώσει καλά τον επίμαχο χώρο, βάζοντας τέλος και στο χάος που επικρατούσε πολλές φορές στο παρελθόν.
Μέσα σε όλα αυτά, ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει και το πώς θα κινηθεί στο εξής η Τροχαία Μυτιλήνης, που έχει ήδη στα χέρια της καταγγελία από την παράταξη του «Άλλου Δρόμου», «για κατάληψη του χώρου» από την «Fraport». Και οι δικές της ενέργειες, θα συμβάλλουν, όπως εκτιμάται από τον επικεφαλής της παράταξης, ως καθοριστικές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Που δεν αποκλείεται να φτάσει και ως τον εισαγγελέα…

Ο «Άλλος Δρόμος» ξαναχτυπά με απόσπασμα από το πολεοδομικό σχέδιο Μυτιλήνης

«Δημόσιος δρόμος ο κόμβος αεροδρομίου με αποδείξεις»

Την ώρα που το θέμα του… δρόμου του αεροδρομίου, παίρνει… φωτιά, ο «Άλλος Δρόμος» και ο επικεφαλής του, Στράτος Γεωργούλας, επανέρχονται με νέα παρέμβαση. Επισυνάπτοντας αυτή τη φορά απόσπασμα από το πολεοδομικό σχέδιο Μυτιλήνης (ΦΕΚ 328/30 Ιουλίου 2007).
«Η δημοτική μας παράταξη έχει ξεκινήσει έναν αγώνα υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος ενάντια στην αποικιοκρατική λειτουργία της “Fraport” στο αεροδρόμιο του νησιού μας. Στο πλαίσιο αυτό επισυνάπτουμε απόσπασμα από το πολεοδομικό σχέδιο Μυτιλήνης που αποδεικνύει το δημόσιο χαρακτήρα του δρόμου έξω από το αεροδρόμιο (ΦΕΚ 328/30 Ιουλίου 2007), εύκολα προσβάσιμο από όλους καθώς είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Δήμου. Ο αγώνας αυτός εκτός από νομικό χαρακτήρα έχει κινηματική διάσταση απευθύνοντας κάλεσμα στην αδρανή δημοτική αρχή, συλλογικότητες και του πολίτες του νησιού μας να προβούν σε έμπρακτη ανυπακοή». Με την ανακοίνωση της παράταξης να δίνει -εκτός από πολιτική- και κομματική διάσταση, μπλέκοντας και στελέχη της ΝΔ που τοποθετήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν υπέρ της παραχώρησης του αεροδρομίου στην «Fraport»: «Η απόδειξη αυτή όμως έρχεται και ως απάντηση σε όσους έσπευσαν να στηρίξουν τα συμφέροντα της γερμανικής εταιρίας αμφισβητώντας το δημόσιο χαρακτήρα του δρόμου, όπως πρώην πρόεδρος της τοπικής ΝΟΔΕ και πρώην κομματικός περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου της ΝΔ, ο οποίος είναι εκ των ιδρυτών της “Πατριωτικής” Κίνησης Μυτιλήνης. Φαίνεται ότι ο πατριωτισμός τους εξαντλείται όταν ακουμπά τα συμφέροντα γερμανικών αποικιοκρατικών εταιριών…».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey