FOLLOW US

Κοινωνία

  • Οι αστερίσκοι, τα ημίμετρα, το μη ξεκάθαρο σχέδιο, αλλά και η κάθετη άρνηση κάποιων, βάζουν ξανά στο μικροσκόπιο το μέτρο της «νυχτερινής πεζοδρόμησης» Πως η «ιστορική» περσινή απόφαση για μερική πεζοδρόμηση της Κουμιδιάς και των Λαδάδικων, αμφισβητείται φέτος σοβαρά
Εξαντλείται η καλή διάθεση στα Λαδάδικα…

Όταν η εφαρμογή ενός μέτρου, γίνεται με αμέτρητους αστερίσκους, με «αλά καρτ» ευαισθησία στην αποδοχή του, υπό ασαφή «νομιμότητα» και χωρίς εξασφαλισμένη εποπτεία της τήρησης των συμφωνημένων, καταντάει ημίμετρο. Και καταλήγει τελικά να προκαλεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται καλείται να λύσει. Οι παραπάνω διαπιστώσεις με ευθύνη τόσο των άμεσα «ενδιαφερόμενων» για το μέτρο αυτό, αλλά και της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης και κατ΄ επέκταση του δήμου, αποτελούν τα συμπεράσματα της ενδιαφέρουσας προχθεσινής σύσκεψης των συνοικιακών συμβουλίων της Κουλμπάρας, του Κέντρου της  πόλης και φυσικά του τοπικού συμβουλίου της Μυτιλήνης με αντικείμενο την περίφημη από πέρυσι «νυχτερινή πεζοδρόμηση» στα Λαδάδικα και την Κουμιδιά. Η οποία δεν μπόρεσε να καταλήξει κάπου συγκεκριμένα και μετατράπηκε ατυχώς σε μία αναπόφευκτη όμως σύγκρουση των περίοικων του ιστορικού κέντρου με τους επιχειρηματίες της περιοχής. Κάπως έτσι, τα κάστανα από τη φωτιά, καλείται να τα βγάλει πια ο ίδιος ο δήμαρχος Σπύρος Γαληνός και η επιτροπή Ποιότητας Ζωής που θα αξιολογήσει την υπό αίρεση πια, εισήγηση της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης για (επαν)εφαρμογή του μέτρου της περιστασιακής πεζοδρόμησης γύρω από τα Λαδάδικα και θα αποφασίσει οριστικά. Σε κάθε περίπτωση, επειδή η συζήτηση περί του τι μπορεί να γίνει προκειμένου το ιστορικό κέντρο να διασυνδεθεί (με λειτουργικό τρόπο) πραγματικά με τη ζωή της πόλης και να αποτελέσει αναφορά της φυσιογνωμίας της και στους επισκέπτες της, είναι ανεξάντλητη, ζητούμενο είναι η (κάθε) δημοτική αρχή να αποδείξει εν τοις πράγμασι το αν έχει εκτός από τη βούληση και συγκεκριμένο σχέδιο για να «σπάσει αυγά» και να προχωρήσει στις τομές που έχει ανάγκη συνολικά η πόλη. Γιατί από αποφάσεις, έχουμε δει πολλές. Η πιο χαρακτηριστική είναι η νομιμότατη πεζοδρόμηση της Ερμού, επάνω στην οποία γίνεται καθημερινά και ανεμπόδιστα κάθε πιθανή και απίθανη παρανομία…

Η περσινή εφαρμογή της νυχτερινής πεζοδρόμησης στην Κουμιδιά και στα Λαδάδικα, αποτέλεσε μία απόφαση σταθμός για τις διαχρονικά «φοβικές» δημοτικές αρχές, να εφαρμόσουν μέτρα υπέρ των… πολλών και εις βάρος της καθημερινής «βολής» κάποιων λίγων.

Το ιστορικό

Ειδικότερα, ο αποκλεισμός των τροχοφόρων εντός του ζωντανού τη νύχτα κομματιού του ιστορικού κέντρου, έστω και μόνο το καλοκαίρι, έδινε και στους επιχειρηματίες μία αναπτυξιακή προοπτική. Η οποία σε συνδυασμό με την πιθανότητα ανάπλασης της περιοχής (βλέπε πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης), μπορεί στο μέλλον να συμβάλλει πράγματι στο να γίνει το (ιστορικό) κέντρο της πόλης, κομμάτι της καθημερινότητας των  Μυτιληνιών αλλά και επισκεπτών για όλες τις ώρες αλλά και σημείο αναφοράς της φυσιογνωμίας της Μυτιλήνης. Κατά τον πρόεδρο της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης Πάνο Πίτσιο, που κατάφερε πέρυσι να συμπαρασύρει με τον ενθουσιασμό του τη δημοτική αρχή σε μία δύσκολη απόφαση, το μέτρο της νυχτερινής πεζοδρόμησης, κρίθηκε επιτυχημένο και για αυτό εισηγήθηκε την εκ νέου εφαρμογή του το φετινό καλοκαίρι. Και μάλιστα με επέκτασή του, στο «τρίγωνο» της πλατείας Σαπφούς, με μία σειρά επιπρόσθετων μέτρων που θα αποκαθιστούσε τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν, όπως για παράδειγμα μέσω των γραμμογραφήσεων επί του χώρου όπου θα δύνανται οι επιχειρηματίες της περιοχής να αναπτύξουν τα τραπεζοκαθίσματά τους.

Τα προβλήματα

Ωστόσο, τα προβλήματα της νυχτερινής πεζοδρόμησης, για εκείνους που βιώνουν άμεσα τις «αλλαγές» εντός της επίμαχης περιοχής, απεδείχθησαν πολύ πιο σοβαρά απ΄ όσο αρχικά εκτιμήθηκε από τους εισηγητές του μέτρου. Με την υπερκάλυψη εκ μέρους κάποιων επιχειρηματιών του «νυχτερινού πεζόδρομου» από τραπεζάκια, αλλά και τους σωρούς σκουπιδιών στα σοκάκια, σε συνδυασμό με την αρρυθμία στην καθημερινότητα των περίοικων από την μερική απαγόρευση πρόσβασης (με όχημα) στα σπίτια τους, να μετατρέπονται σε «αγκάθια» για την επανεφαρμογή του. Και μάλιστα σε «αγκάθια» που κεντρίζουν κατά πως φαίνεται από ένα σημείο και μετά, ως και τη νομιμότητα του μέτρου, εξαντλώντας συμπερασματικά την περσινή καλή διάθεση τόσο των επιχειρηματιών, όσο και των περίοικων να δώσουν μία ευκαιρία «δοκιμής» του (μερικώς) πεζοδρομημένου ιστορικού κέντρου. 

Η συνεδρίαση

Αυτό το κλίμα, αποτυπώθηκε εξάλλου στην προχθεσινή συνεδρίαση του τοπικού συμβουλίου της Μυτιλήνης, παρουσία των νεοσύστατων συνοικιακών συμβουλίων της Κουλμπάρας και του «Κέντρου Πόλης». Με τους επιχειρηματίες και τους περίοικους να έρχονται ως και σε ευθεία αντιπαράθεση μπροστά από το αμφιλεγόμενο μέτρο, αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία τους. Ενδεικτικό του αδιεξόδου που κάποια στιγμή ξεπρόβαλε στη συνάντηση, ήταν -εκτός από την απουσία της εγγυήτριας για την εφαρμογή των όσων συμφωνηθούν, Τροχαίας Μυτιλήνης- και η αποχώρηση του εκπροσώπου του ΕΚΑΒ. Κι αυτό γιατί η προσπάθεια της δημοτικής κοινότητας να «χωρέσει» όλες τις παραμέτρους και τα επί μέρους «αιτήματα» της πλευράς των καταστηματαρχών και των περίοικων, ξεχείλωσε ομολογουμένως το ίδιο το μέτρο, εκθέτοντάς το πια, μπροστά στον καθρέφτη της νομιμότητας. Εξάλλου, ήταν γνωστό πως η νυχτερινή πεζοδρόμηση, αποτέλεσε πέρυσι πρώτα απ΄ όλα μία «συμφωνία κυρίων» για να εφαρμοστεί, παρά «νόμος» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον ίδιο, αλλά και τις υποχρεώσεις που απορρέει. Με αποτέλεσμα οι δυσαρεστημένοι περίοικοι από την εφαρμογή χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες του μέτρου εκ μέρους του δήμου να εμφανίζονται δύσπιστοι απέναντι σε αυτό φέτος. Αντιπροτείνοντας την αποδέσμευση από το μέτρο, της πεζοδρόμησης των οδών Μητροπόλεως, Χίου και Βερναρδάκη, για λόγους ασφαλείας (ΕΚΑΒ κτλ) και όχι μόνο. Και να έρχονται αναπόφευκτα σε κόντρα, με τους επιχειρηματίες που χαρακτήρισαν αναχρονιστικές τις λογικές κάποιων κατοίκων, που λειτουργούν «ενάντια» στις επενδύσεις τους, αλλά και στην προσπάθεια να «ζωντανέψει» η περιοχή.

 

Στρατής Μπαλάσκας: «Και παράνομο και πρόχειρο το μέτρο…

«Στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας απεδείχθη το παράνομο αλλά και το πρόχειρο των όσων μέχρι τώρα έκανε ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Πάνος Πίτσιος, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια και τις ζωές εκατοντάδων κατοίκων της Κουλμπάρας αλλά και στο Κιόσκι καθώς και θαμώνων σε μαγαζιά στο ιστορικό κέντρο», είπε χαρακτηριστικά εκπροσωπώντας την άποψη των περίοικων, ο Στρατής Μπαλάσκας για το μέτρο αυτό, αντιπροτείνοντας: «Ένας τρόπος υπάρχει μόνο για να πεζοδρομηθεί επί 24 ώρες το 24ωρο επί 12 μήνες το χρόνο το ιστορικό κέντρο της πόλης. Να ανατεθεί μελέτη πεζοδρόμησης, να δημιουργηθούν χώροι παρκινγκ ιδιαίτερα για δίκυκλα, να υπάρξουν δεσμεύσεις από τους επιχειρηματίες και τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες για ηχορύπανση και ρύπανση, να υπάρξουν σχετικές εγκρίσεις όλων αυτών από τις δημοτικές υπηρεσίες, το ΕΚΑΒ, την πυροσβεστική και την Αστυνομία. Προπάντων η πεζοδρόμηση περνά μέσα από την διατήρηση ανοικτών των βασικών οδικών αρτηριών της περιοχής,  των οδών Χίου και Μητροπόλεως και Βερναρδάκη με άδεια στάθμευσης σε αυτές μόνο των μόνιμων κατοίκων και επιχειρηματιών της περιοχής και κανενός άλλου επισκέπτη ή εργαζομένου. Και επειδή δεν πρέπει να δημιουργηθεί πρόβλημα στους επιχειρηματίες της περιοχής και έως ότου έχει ολοκληρωθεί και νομιμοποιηθεί η μελέτη και ληφθούν όλες οι απαραίτητες προς τούτο αποφάσεις και να  νομιμοποιηθεί η πεζοδρόμηση μέσω της ΑΔΑ και της σχετικής δημοσίευσης στο ΦΕΚ ». Καταλήγοντας πως πρέπει να τελειώσουν οι παρανομίες και οι πειραματισμοί καθώς σε κάθε άλλη περίπτωση «η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μονόδρομος. Αφού κάθε άλλη παράνομη πρακτική υποθηκεύουν τη ζωή, την υγεία, την ασφάλεια και την περιουσία μας».

Πάνος Πίτσιος: «Προφάσεις εν αμαρτίαις…»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης Πάνος Πίτσιος, μιλώντας στο «Ε», υπεραμύνθηκε του μέτρου: «Το μέτρο, έτσι όπως λειτούργησε για το ιστορικό κέντρο πέρυσι, ήταν επιτυχημένο και αυτό το κρίνει η πλειοψηφία των πολιτών που το απόλαυσε. Υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων και ασφαλώς πρέπει να προβλεφθεί η διευθέτηση των προβλημάτων που παρατηρήθηκαν πέρυσι. Για αυτό γίνονται οι διαβουλεύσεις εξάλλου. Προσπαθούμε πάντα να εξετάσουμε κάθε παράμετρο για να ελαχιστοποιήσουμε τα προβλήματα. Όμως υπάρχουν και κάποιοι που είναι για δικούς τους λόγους κάθετα απέναντι στο μέτρο λέγοντας πράγματα, όπως το να κάνουμε μελέτη πεζοδρόμησης που για μένα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις». 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 12:38
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top