Εκφράζει τη δυσαρέσκειά του και απαντά

12/01/2018 - 16:43

Ο Εμπορικός Σύλλογος με αφορμή σχόλιο, για την «κακή εξυπηρέτηση»

 

 

Σε σχέση με το χτεσινό μας σχόλιο στη στήλη «Δηκτικά» που αναφέρονταν στην κακή εξυπηρέτηση νεαρών προσφύγων, σύμφωνα με καταγγελία που λάβαμε ότι «τους δόθηκαν κινητά χωρίς την αραβική γλώσσα», ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης, εξεπλάγη δυσάρεστα, όπως αναφέρει. 

Και διευκρινίζει: «Είναι σε όλους γνωστό ότι οι συσκευές που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν είναι υποχρεωτικό να έχουν άλλες γλώσσες στο menu τους, εκτός από την Ελληνική, στην Ελλάδα, και κάποιες ευρωπαϊκές. Ακόμα και αν ο υπάλληλος δεν γνώριζε για να ενημερώσει τους πελάτες έπρεπε εκείνοι να ρωτήσουν, και να το αναζητήσουν.

Επειδή λοιπόν βρήκαμε το κατάστημα για να πάρουμε σαφή και δίκαιη εικόνα, σας ενημερώνουμε ότι οι πελάτες-πρόσφυγες δεν γνώριζαν ούτε καν στοιχειώδη Αγγλικά, απλά επέλεξαν μόνοι τους τα τηλέφωνα, πλήρωσαν και έφυγαν, η δε “Μυτιληνιά” κυρία που προσφέρθηκε να βοηθήσει το έκανε τηλεφωνικά και μετέφερε στον καταστηματάρχη την απαίτηση των πελατών τα τηλέφωνα να έχουν την διάλεκτο φαρσί.

Τώρα που έχουν εκφραστεί και οι δύο πλευρές μπορούν οι αναγνώστες να  βγάλουν συμπεράσματα για τον εμπορικό κόσμο, που τόσο υποφέρει από τις κλοπές, τις διαρρήξεις και ένα σωρό άλλα προβλήματα ανασφάλειας που δημιουργούνται, και περιμένουμε να δείξετε την αντίστοιχη ευαισθησία σε αυτή την κατάσταση.»

Από την άλλη, ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης αναφέρεται στη συνέχεια του σχολίου, ότι κυκλοφορεί «άτυπη λίστα» για καταστήματα με ανάλογες συμπεριφορές από τους εμπλεκόμενους εργαζόμενους του προσφυγικού: «Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε επίσης τις αναφορές σε άτυπη λίστα καταστημάτων με ''ανάλογη΄΄ προφανώς κακή εξυπηρέτηση και συμπεριφορά. Αυτά θυμίζουν  εποχές περίεργες, δείχνουν εμπάθεια και προκατάληψη και είναι πραγματικά απαράδεκτο να προσπαθούν κάποιοι να δημιουργήσουν έναν ιδιότυπο ρατσισμό κατά του εμπορικού κόσμου. Είναι πραγματικά ντροπή να υπάρχουν τέτοιοι χαρακτηρισμοί που μόνο αηδία προκαλούν αλλά και οργή.»

 

Και οι δικές μας διευκρινίσεις

σ.σ. Καταρχήν διευκρινίζουμε ξανά ότι η καταγγελία δεν έγινε από την εφημερίδα, αλλά επώνυμα από ντόπια πολίτη στην εφημερίδα. Στο αν ένα μενού κινητού τηλεφώνου «υποχρεούται» ή όχι να έχει φαρσί, δεν έγινε καμία αναφορά, παρ’ ό,τι μια που έγινε από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου, να διευκρινίσουμε ότι έως και ινδικά βρίσκει κανείς στο κινητό του τηλέφωνο. Κατανοώντας τη δυσάρεστη έκπληξη του Εμπορικού Συλλόγου, και σεβόμενοι όπως πάντα, τον συλλογικό τους φορέα, δεν θα  σχολιάσουμε την άστοχη σύνδεση των «κλοπών- διαρρήξεων από πρόσφυγες» με ένα… καταναλωτικό παράπονο. Δεν είμαστε «εμείς» και «αυτοί», αντίθετοι, εχθροί κ.ά. Ειδικά όταν στην προκειμένη περίπτωση, οι πρόσφυγες και μετανάστες θεωρούνται μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη πελατεία των καταστημάτων κινητής τηλεφωνίας.

Πράγμα που μας πάει και στο επόμενο ζήτημα. Προφανώς στο σχόλιό μας δεν επιδοκιμάσαμε την «άτυπη λίστα» που κυκλοφορεί από εργαζόμενους Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. Δεν είπαμε ότι «καλώς υπάρχει». Υπάρχει όμως, και  αποτελεί κοινό μυστικό. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες σε αυτή κατατάσσονται και καταστήματα εστίασης. Προφανώς θα ήταν καλύτερο οι μεν εργαζόμενοι ή στελέχη ΜΚΟ, αν συμβαίνει αντίστοιχο καταναλωτικό παράπονο ή άλλου είδους παράπτωμα, που προφανώς δεν περιορίζεται μόνο γύρω από τους εμπλεκόμενους με το προσφυγικό , αλλά συνολικά στο καταναλωτικό κοινό ντόπιο ή όχι, να απευθυνθούν στον καταστηματάρχη ή τον Εμπορικό Σύλλογο ή σε άλλη περίπτωση στο Επιμελητήριο για να επιλυθεί το ζήτημα. Το γεγονός είναι αξιοσημείωτο, αλλά εδράζεται σε μια λογική. Οι Γερμανοί καταναλωτές για παράδειγμα, έχοντας αποκτήσει την αντίστοιχη καταναλωτική συνείδηση σε κάποιες πόλεις, έχουν τα αντανακλαστικά να μην αγοράζουν (μαζικά) κάποια προϊόντα και είδη μαναβικής μέχρι να πέσουν οι τιμές τους. Φυσικά και εδώ θα πούμε ότι είναι άλλο να στοχοποιούνται προϊόντα, κι άλλο - έστω και κρυφά- επώνυμα καταστήματα!

Από την άλλη, ντόπιοι επιχειρηματίες έχουν εκφράσει πολλάκις τη θέση τους ότι αρκετοί «πλούτισαν» από το προσφυγικό, αισχροκερδώντας. Δεν λέμε ότι η εν λόγω περίπτωση είναι ίδια. Πιστεύουμε, όμως, ότι επικρατεί στην .πιάτσα καλό είναι να μαθαίνεται (εφημερίδα είμαστε, γαρ!) και ο εμπορικός κόσμος να παίρνει τα μέτρα του, όπως και σε πολλές περιπτώσεις κάνει.

 

 

 

 

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey