Δράσεις από 7 Νοέμβρη 2019 έως 31 Δεκέμβρη 2020

Απολογισμός του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου

28/07/2021 - 11:59

Με δελτίο Τύπου, ο Πρόεδρος του Διαδημοτικοί Λιμενικού Ταμείου Λέσβου και Δήμαρχος Μυτιλήνης Στρατής Κύτελης, καθώς και τα μέλη του ΔΣ θέλουν να ενημερώσουν τους  πολίτες της Λέσβου, για τα έργα και τις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν από την ανάληψη της νέας  Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, ήτοι από τις 7 Νοεμβρίου 2019 έως τις 31/12/2020, σε διάστημα δηλαδή 14 μηνών περίπου.

«Το Μόνιμο Προσωπικό του Λιμενικού Ταμείου, όταν αναλάβαμε ήταν και συνεχίζει να είναι 5 άτομα, αντί 23 ατόμων που έπρεπε σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και το σπουδαιότερο είναι, ότι δεν έχουμε Πολιτικό Μηχανικό ενώ, η Οικονομική Υπηρεσία λειτουργεί μόνο με 1 μόνιμο υπάλληλο ΔΕ.

Προτού αναλάβουμε την Διοίκηση του Δ.Λ.Τ.Λ., υπήρχε ένας Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος μάλιστα είχε αποκτήσει εμπειρία στα Λιμενικά Έργα, αλλά με την διάσπαση των Δήμων, πήγε στον Δήμο Δυτικής Λέσβου και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές μας, προκειμένου, να επιστρέψει στην Υπηρεσία, αυτές απέβησαν άκαρπες, καθότι δεν τον άφηναν από τον Δήμο Δυτικής Λέσβου να επιστρέψει, αλλά ούτε και στο αίτημά μας, να έρχεται κάποια ημέρα την εβδομάδα, προκειμένου να μας ενημερώσει για τα εν εξελίξει έργα, την προτεραιότητα αυτών, αλλά και να μας βοηθήσει για την συμμετοχή μας σε διάφορα προγράμματα που ήταν ήδη σε ισχύ, καθώς επίσης και για την αμεσότητα εκτέλεσης κάποιων έργων.

H Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Μυτιλήνης, καίτοι υποστελεχωμένη, διότι με την διάσπαση των Δήμων, μειώθηκαν οι Πολιτικοί Μηχανικοί, ανέλαβε να μας βοηθήσει σε κάθε περίπτωση που θα είχαμε ανάγκη, καθώς επίσης και στην εκτέλεση των έργων που ήταν σε εξέλιξη.

Επίσης, λίγο πριν αναλάβουμε παραιτήθηκε και ένας υπάλληλος ΠΕ της Οικονομικής Υπηρεσίας, με πολυετή εμπειρία στα οικονομικά, οπότε έμεινε υποστελεχωμένη  και η Οικονομική μας Υπηρεσία.

Παρά ταύτα, ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε να λειτουργούμε με ελλιπές προσωπικό, εν αντιθέσει με τα προηγούμενα έτη, που ήταν στελεχωμένη  η Τεχνική αλλά και η Οικονομική Υπηρεσία.

Ζητήσαμε με επανειλημμένες επιστολές στο Υπουργείο Εσωτερικών, αλλά και με τηλεφωνικές επικοινωνίες εμού προσωπικά, προκειμένου να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ  έστω κατ’ εξαίρεση, αλλ’ όμως  όλες οι προσπάθειές μας μέχρι και σήμερα απέβησαν άκαρπες.

Χάρις, στο φιλότιμο και στην μεγάλη προσπάθεια που καταβάλουν οι 5 μόνιμοι  υπάλληλοι, και οι 5 συμβασιούχοι, έγιναν αρκετά έργα και συνεχίζομε  με τον ίδιο ζήλο και ενδιαφέρον, για να κάνουμε ακόμη περισσότερα και να υλοποιήσουμε το τεχνικό μας πρόγραμμα. 

Επίσης, θέλω να σας ενημερώσω, ότι  το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, είναι μέλος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, το Διοικητικό Συμβούλιο της οποίας είναι 15μελές ήτοι  13 μέλη είναι οι  Οργανισμοί Λιμένων Ελλάδας, όπως είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, Πειραιώς, Ηρακλείου κ.λ.π. και δύο μέλη είναι από τα Δημοτικά – Διαδημοτικά Λιμενικά Ταμεία, που είναι μέλη της Ε.Λ.Ι.Μ.Ε.

Στις αρχαιρεσίες που έγιναν στις 17 Φεβρουαρίου 2020 για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου, συμμετείχε για πρώτη φορά το Δ.Λ.Τ.Λ., διά του Αντιπροέδρου του κ. Παπαδόπουλου, ο οποίος έθεσε υποψηφιότητα και εξελέγη στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Λ.Ι.Μ.Ε. , οπότε το Δ.Λ.Τ.Λ. με την συμμετοχή του Αντιπροέδρου του, απέκτησε οντότητα, φωνή και δύναμη, εκπροσωπώντας μαζί με τον εκπρόσωπο του άλλου Λιμενικού Ταμείου που εξελέγη,  όλα τα  Λιμενικά Ταμεία της Ελλάδας που είναι μέλη της ΕΛΙΜΕ, με δικαίωμα ψήφου και συμμετοχή  στα Διοικητικά Συμβούλια, μαζί με τους 13 Οργανισμούς Λιμένων, προβάλλοντας με κάθε τρόπο τα προβλήματα και τις θέσεις  του  Δ.Λ.Τ.Λ. καθώς επίσης και τα θέματα που απασχολούν και τα άλλα Λιμενικά Ταμεία.

Η προβολή του Δ.Λ.Τ.Λ. είναι πλέον μεγάλη,  με την εκλογή και την συμμετοχή του Αντιπροέδρου του, στο Δ.Σ. της Ε.Λ.Ι.Μ.Ε., καθώς επίσης και η συνεργασία του με τις Διοικήσεις των 13 Οργανισμών Λιμένων της Ελλάδας.

Μόλις αναλάβαμε, την Διοίκηση του Δ.Λ.Τ.Λ., είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο και πολύ δύσκολο πρόβλημα, διότι μας επισκέφθηκε το Προεδρείο των καταστημάτων εστίασης και μας ενημέρωσε για κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν άμεσα  σχετικά με τις πέργκολες και με καταλυτική ημερομηνία αποξήλωσης αυτών την 30η  Νοεμβρίου 2019, ήτοι σε 20 ημέρες περίπου, οπότε  έπρεπε να κινηθούμε άμεσα, διότι κινδύνευαν με την επιβολή υψηλών προστίμων και ίσως με το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους,  εν όψει μάλιστα των εορτών των Χριστουγέννων, κάτι που σήμαινε, καταστροφή για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Συμμεριζόμενοι, τον άμεσο κίνδυνο που διέτρεχε ο συγκεκριμένος κλάδος, καθότι είχε εξαντληθεί και η παράταση που τους είχε δοθεί, αντιδράσαμε άμεσα και καλέσαμε σε σύσκεψη τους Προϊσταμένους της Εφορείας Κλασσικών και Νεωτέρων Αρχαιοτήτων και όλους τους συναρμόδιους φορείς, προκειμένου να δοθεί μία λύση στο συγκεκριμένο θέμα και να μην κινδυνέψουν οι επιχειρήσεις αυτές με κλείσιμο ή με την επιβολή υψηλών χρηματικών προστίμων.

Βλέποντας ότι δεν ήταν δυνατή η οποιαδήποτε λύση σε τοπικό επίπεδο, ξεκινήσαμε έναν πραγματικό αγώνα δρόμου, προκειμένου να επιτύχουμε μία επιπλέον παράταση τουλάχιστον δύο ετών, προκειμένου οι καταστηματάρχες να έχουν τον χρόνο να προβούν στις συγκεκριμένες αλλαγές.

Επειδή μας πίεζε ο χρόνος και με την αλληλογραφία δεν μπορούσαμε να πετύχουμε κάτι, πήγα εγώ ο ίδιος προσωπικά, στον  Υπουργό Ναυτιλίας  τον κ. Πλακιωτάκη, με όλα τα στοιχεία που είχα στην διάθεσή μου, μαζί με τον Βουλευτή της Ν.Δ. του Νομού μας τον κ. Αθανασίου, τον ενημερώσαμε για το θέμα και την επείγουσα φύση του και μας υπεσχέθη, ότι θα μεριμνήσει άμεσα με κάποια τροπολογία, ούτως ώστε, να δοθεί  2 χρόνια επί πλέον παράταση και ότι η ημερομηνία της παράτασης, θα έχει αναδρομική ισχύ ήτοι από 30 Νοεμβρίου και μετά, όπως και έγινε.

Καλέσαμε τους εκπροσώπους, του συγκεκριμένου κλάδου, τους ενημερώσαμε σχετικά, καθώς και τις αρμόδιες Υπηρεσίες, για την υπόσχεση που λάβαμε και οι καταστηματάρχες με την παράταση αυτή, πήραν μεγάλη ανάσα, καθότι γλύτωσαν τα υψηλά πρόστιμα, καθώς και  το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους.

Στις αρχές του 2020, μας ενημέρωσαν οι Πλοίαρχοι των πλοίων της Ακτοπλοΐας, που έρχονται στο λιμάνι μας, ότι, είχαν θέσει ένα αίτημα, σχετικά με την τοποθέτηση μίας δέστρας σε καίριο σημείο της προβλήτας, προκειμένου να δένουν με ασφάλεια τα πλοία και σε μία κακοκαιρία  να μην κινδυνεύουν να τους παρασύρει  ο καιρός έξω, το οποίο όμως, δεν είχε ικανοποιηθεί, ζητώντας από την νέα Διοίκηση, να ικανοποιήσει το αίτημά τους.

Πράγματι, εμείς, αναγνωρίζοντας, την αναγκαιότητα του θέματος, αποφασίσαμε την υλοποίηση του σχετικού αιτήματος και κατασκευάστηκε μία βάση από σκυρόδεμα όπου τοποθετήθηκε η δέστρα ελκτικής δύναμης 100 τόνων, και μπορούν πλέον όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας και όχι μόνο, να προσεγγίζουν και να δένουν στο λιμάνι μας με ασφάλεια.

Στη συνέχεια, αντιμετωπίσαμε με επιτυχία και χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του επιβατικού λιμένα Μυτιλήνης, σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα και την Αστυνομία, με την καθημερινή παρουσία των ελληνικών και ξένων καναλιών και για χρονικό διάστημα ενός μηνός περίπου,  την αναγκαστική προσωρινή παραμονή 400 και πλέον μεταναστών στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Ένας μεγάλος αριθμός συνδημοτών μας, οι οποίοι δεν εύρισκαν χώρο για να σταθμεύσουν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν, μας ζήτησαν επίμονα, στο χώρο μπροστά από το Κολυμβητήριο,  να γίνει ελεγχόμενη στάθμευση, με την καταβολή κάποιου αντίτιμου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οπότε χρειαστεί, διότι όπως μας ανέφεραν, είχε καταληφθεί μονίμως, από εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, από αυτοκίνητα συγκεκριμένων επαγγελματικών κατηγοριών, καθώς και από μικρά πούλμαν των ΜΚΟ.

Πράγματι, μετά από έλεγχο διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν μονίμως εγκαταλελειμμένα 32 αυτοκίνητα, καθώς επίσης, αυτοκίνητα συγκεκριμένων επαγγελματικών κλάδων,  μικρά πούλμαν των ΜΚΟ, και ο χώρος που έμενε για στάθμευση  των πολιτών ήταν πολύ περιορισμένος, οπότε δικαιολογημένα δεν εύρισκαν χώρο για στάθμευση οι πολίτες.

Ανταποκρινόμενοι στην επιθυμία των συμπολιτών μας, προβήκαμε στην διαμόρφωση του συγκεκριμένου χώρου, απομακρύναμε τα 32 μονίμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα, ενημερώσαμε τις επαγγελματικές κατηγορίες που είχαν παρκάρει τα αυτοκίνητά τους, καθώς και τους οδηγούς των αυτοκινήτων των ΜΚΟ και τα απομάκρυναν, οπότε  λειτουργεί πλέον ως χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης, με  συγκεκριμένες ώρες ήτοι από Δευτέρα έως  Παρασκευή 08.00 – 21.00 και  Σάββατο 08.00 – 15.00, ενώ τις υπόλοιπες ώρες από Δευτέρα  έως  Παρασκευή  21.00 έως 08.00 της επομένης ημέρας και Σάββατο από 15.00  έως 08.00 της Δευτέρας  καθώς επίσης και όλες τις αργίες είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Με την ενεργοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης, δεχθήκαμε τις ευχαριστίες μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας, οι οποίοι εξυπηρετούνται πλέον οπότε επιθυμούν, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο και τις διαμαρτυρίες ενός αριθμού εργαζομένων σε διάφορες Υπηρεσίες, οι οποίοι ζητούσαν την δωρεάν στάθμευση στον συγκεκριμένο χώρο και στους οποίους είπαμε ότι προτιθέμεθα να συζητήσουμε οποιαδήποτε πρότασή τους, κάνοντας ειδική τιμή, όπως κάναμε και με άλλες επαγγελματικές κατηγορίες, κάτι στο οποίο όμως μέχρι στιγμής, δεν ανταποκρίθηκαν. 

Με την ελεγχόμενη στάθμευση στον συγκεκριμένο χώρο, μπήκε μία τάξη στο άναρχο καθεστώς στάθμευσης που υπήρχε και μπορεί πλέον ο κάθε πολίτης, να σταθμεύσει χωρίς κανένα πρόβλημα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι στον ανωτέρω χώρο διατίθενται ΔΩΡΕΑΝ,  6 θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ.   

Στα πλαίσια της αγαστής συνεργασίας μας με το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, ανταποκρινόμαστε θετικά σε κάθε αίτημά τους, καθώς επίσης και σε κάθε αίτημα των κυβερνητών των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο, την μεγάλη προσφορά τους για την περιφρούρηση των συνόρων μας, αλλά και την συνεισφορά τους στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.

Προκειμένου να αποσυμφορηθεί  το λιμάνι της Μυτιλήνης, από τα κατασχεμένα σκάφη μεταφοράς μεταναστών που ήταν ελλιμενισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα, μεριμνήσαμε καίτοι δεν είναι στην αρμοδιότητά μας, για την μεταφορά τους, καθώς επίσης ενός σκάφους από το λιμάνι της Παναγιούδας και ενός από το λιμάνι του Μολύβου, σε  ελεγχόμενο χώρο σε  περιοχή της  Μυτιλήνης.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ 81221/29 του 2014, οφείλουν  όλα τα ερασιτεχνικά σκάφη, να πληρώνουν ανταποδοτικά δικαιώματα, προσόρμισης, παραβολής και ελλιμενισμού, υποχρεώνοντας τα Λιμενικά Ταμεία να μεριμνούν για την είσπραξή τους, κάτι το οποίο ενώ όλα τα Λιμενικά Ταμεία, εφαρμόζουν από το 2014, εμείς προκειμένου να είμαστε σύννομοι το θέσαμε σε εφαρμογή πρόσφατα, ενημερώνοντας με κάθε τρόπο τους ιδιοκτήτες των ερασιτεχνικών σκαφών, καθώς επίσης και τις εκπτώσεις που δικαιούνται σύμφωνα με τον χρόνο παραμονής που θα δηλώνουν των σκαφών τους στην θάλασσα.

Σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Μυτιλήνης, προχωρήσαμε το ΜΑSTER PLAN,, για το λιμάνι της Μυτιλήνης, με κάποιες τροποποιήσεις, η υλοποίηση του οποίου, θα αλλάξει εντελώς την όψη και την λειτουργία του λιμανιού.

Επίσης, σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Μυτιλήνης, προωθήσαμε  το σχέδιο ανάπλασης της προκυμαίας Μυτιλήνης, σύμφωνα με το οποίο θα αλλάξει η εικόνα της και θα γίνει πλήρης αναμόρφωση  αυτής .

Στις αρχές του Μαρτίου 2020, παρουσιάστηκε η πανδημία του COVID – 19, με αποτέλεσμα να διακοπούν τα δρομολόγια από και προς Τουρκία, περιορίστηκαν οι μετακινήσεις των πολιτών, οπότε μειώθηκε κατά  πολύ η επιβατική κίνηση,  με αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα του Δ.Λ.Τ.Λ. κατακόρυφα.

Το  Δ.Σ. βλέποντας την πτώση του τζίρου των καταστημάτων εστίασης και καφέ λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αντέδρασε άμεσα και πριν τους περιορισμούς και τα lock down  απεφάσισε την μείωση κατά 50 % του ανταλλάγματος χρήσης χώρου, των ως άνω καταστημάτων για ένα χρόνο και προτιθέμεθα στο μέτρο του δυνατού, αν και εφόσον χρειαστεί και σε ότι μας αφορά, να πάρουμε και άλλα μέτρα ελάφρυνσης του ανωτέρω κλάδου.

Ένα μεγάλο θέμα για τους κατοίκους του Πλωμαρίου και των γύρω χωριών ήταν η πύλη Σένγκεν, την διαδικασία της οποίας, παραλάβαμε σε αρχικό στάδιο και την συνεχίσαμε με γρήγορους ρυθμούς, προκειμένου να προχωρήσουν, οι σχετικές μελέτες, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις,  συμβάλλοντας σε αυτό η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Μυτιλήνης, καθώς επίσης ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής της Ν.Δ. του Νομού μας κ. Αθανασίου και ο Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου ο κ. Μουτζούρης, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του έργου με το ποσό των 150.000 ευρώ και βρισκόμαστε τώρα, στην διαδικασία δημοπράτησης του οικίσκου, ευελπιστώντας ότι το καλοκαίρι του 2021 θα λειτουργήσει η Πύλη Σένγκεν στο Πλωμάρι.

Αυτό το έργο θα δώσει μεγάλη, τουριστική και οικονομική ανάσα, στους κατοίκους του Πλωμαρίου και των γύρω χωριών και το όραμα των κατοίκων του Πλωμαρίου, θα γίνει πλέον  πραγματικότητα.

Το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, μεριμνά για την απρόσκοπτη λειτουργία των λιμένων αρμοδιότητάς του, φροντίζοντας καθημερινά για την καθαριότητα, την ασφάλεια, την συντήρηση των χώρων πρασίνου και την αντιμετώπιση των ηλεκτρολογικών προβλημάτων που παρουσιάζονται.     

Ως προς τα έργα που κάναμε για το συγκεκριμένο διάστημα που προανέφερα, σας αναφέρω τα εξής :   

Κατ’ αρχάς, αντικαταστήσαμε όλα τα φανάρια των ιστών ηλεκτροφωτισμού στην Επάνω Σκάλα, με ανοξείδωτα ήτοι 38 τεμάχια συνολικά, καθώς επίσης και 15 κεφαλές των ιστών φωτισμού στο λιμάνι της Παναγιούδας, ενώ προβήκαμε και στον χρωματισμό των ιστών.

Προχωρήσαμε στην αντικατάσταση μεγάλου μέρους του ηλεκτροφωτισμού  που δεν λειτουργούσε στην Σκάλα Παμφίλων καθώς επίσης και στον χρωματισμό όλων των ιστών φωτισμού.

Στην προβλήτα της Κουντουρουδιάς, αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα φωτισμού που είχαν οι κάτοικοι, της περιοχής, με την τοποθέτηση νέου ιστού με 4 φωτιστικά μεγάλης ισχύος, νοιώθοντας πλέον  ικανοποιημένοι, βλέποντας ότι  υλοποιήθηκε το δίκαιο και πάγιο αίτημά τους.

Στο λιμάνι στους Πύργους Μεσαγρού, αντικαταστάθηκαν οι ιστοί και τα φωτιστικά, καθότι είχαν πέσει από την κακοκαιρία και κατεστράφησαν.

Εκτός αυτών, αποκαταστήσαμε όλα τα ηλεκτρολογικά προβλήματα που υπήρχαν σε όλους τους χώρους αρμοδιότητας του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου και συγκεκριμένα,  στα  λιμάνια Μυτιλήνης, Θερμής, Περάματος, Ευρειακής, Πλωμαρίου, Γαβαθά, Πέτρας, Μολύβου, Σιγρίου, στο Ντίπι, στην Σκάλα Μυστεγνών, Καλλονής, Πολιχνίτου και στην Σκάλα Ερεσού  στην οποία μάλιστα αντικαταστήσαμε όλο το δίκτυο φωτισμού στο λιμάνι.

Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο θέμα του φωτισμού, το οποίο μαζί με την καθαριότητα, είναι ο καθρέφτης για το κάθε λιμάνι και για την χερσαία ζώνη λιμένων γενικότερα.

Για τις εορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα, μεριμνήσαμε για τον στολισμό  του λιμένα Μυτιλήνης, και των περισσοτέρων λιμανιών του νησιού μας, έως και το Σίγρι, κάτι που έγινε για πρώτη φορά να στολιστούν τόσα πολλά λιμάνια. 

Σε αυτό το σημείο, θέλω να επισημάνω, ότι για τα προβλήματα στα λιμάνια της Δυτικής Λέσβου, λόγω του ότι δεν συμμετέχουν τα 3 Μέλη από τον Δήμο Δυτικής Λέσβου, έχουμε ενημέρωση  μόνο, από τον Δημοτικό Σύμβουλο στον Δήμο Δυτικής Λέσβου, με τον συνδυασμό του κ. Χήρα και Τακτικό Μέλος του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Λ. κ. Γεώργιο Καραθανάση τον οποίο ευχαριστούμε και ο οποίος συμμετέχει σε όλες τις συνεδριάσεις.

Ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αλιέων στην Επάνω Σκάλα, καθώς επίσης και στην Σκάλα του Καλαμάρη, για την τοποθέτηση φωτιστικών στους ιστούς γιατί είχαν καταστραφεί και δεν λειτουργούσαν, επικρατώντας το απόλυτο σκότος κατά τις νυχτερινές ώρες, το ικανοποιήσαμε άμεσα, τοποθετώντας νέα φωτιστικά, παρά τις μεγάλες δυσκολίες λόγω του δύσβατου της περιοχής και της επικινδυνότητας εισπράττοντας τις ευχαριστίες των αλιέων, για την άμεση ανταπόκριση και επίλυση, στο επί σειρά ετών και χωρίς καμία ανταπόκριση αίτημά τους.

Επίσης, οι Λιμενικοί του Α’ Λιμενικού Σταθμού της Σκάλας Καλλονής, μας ενημέρωσαν ότι ο χώρος εργασίας τους ήταν μικρός, είχε πολύ υγρασία, έπεφταν οι σοβάδες και ζήτησαν την επισκευή του συγκεκριμένου χώρου, ή την ανακαίνιση του επάνω ορόφου και την μεταφορά τους στον όροφο, διότι στον υπάρχοντα χώρο ήταν δύσκολή έως αδύνατη η εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Πράγματι, διαπιστώνοντας, το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν, ικανοποιήσαμε το αίτημά τους και προβήκαμε στην ανακαίνιση του ορόφου, τον κάναμε λειτουργικό, με καινούργια ηλεκτρολογική εγκατάσταση, καινούργια πόρτα εισόδου με σκέπαστρο, ούτως ώστε, να μεταφερθεί το προσωπικό και να εργάζεται, στον επάνω όροφο ενώ το ισόγειο θα λειτουργεί πλέον, ως βοηθητικός χώρος.

Παράλληλα, έγινε και εξωτερικός χρωματισμός του κτιρίου και το κτίριο με την νέα του όψη, κοσμεί την πανέμορφη Σκάλα Καλλονής.

Επίσης, στην Σκάλα Καλλονής, προβήκαμε και στον χρωματισμό των ιστών φωτισμού, της προβλήτας και γενικότερα όλου του χώρου έμπροσθεν του Λιμενικού Σταθμού.

Δεδομένου του ότι, οι διαβάσεις πεζών στην προκυμαία Μυτιλήνης και στην Επάνω Σκάλα, δεν ήταν πλέον ορατές, προβήκαμε στην ανανέωσή  τους, για την ασφαλή διέλευση  των πεζών, καθώς επίσης και στην ανανέωση της διαγράμμισης του άξονα και των οριογραμμών στην προκυμαία.

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες ευπρεπισμού και περιποίησης χώρων πρασίνου, στις χερσαίες ζώνες λιμένων αρμοδιότητάς μας, καθώς επίσης και μεγάλης κλίμακας φυτεύσεις στα παρτέρια της προκυμαίας Μυτιλήνης και της Επάνω Σκάλας.

Ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων των Μυστεγνών, έγινε πράξη, καθότι έγιναν εργασίες ανακαίνισης του  λιμένος και οι οποίες θα συνεχιστούν, για να μπορούν τα σκάφη πλέον να δένουν με ασφάλεια, αλλά να ελλιμενίζονται ακόμη και μεγαλύτερα σκάφη, κάτι που ήταν αδύνατο πριν, ενώ θα μπορούν πλέον και οι πολίτες, με ασφάλεια και άνεση να κάνουν τον περίπατό τους και να απολαμβάνουν την ωραία θέα του γαλάζιου της θάλασσας και της περιοχής γενικότερα.

Εκτελέστηκαν εργασίες, σκυροδέτησης καταστρώματος, προσήνεμου μώλου, καθώς επίσης, ανακαίνιση και επέκταση του δικτύου φωτισμού, στο λιμάνι της Ευρειακής..

Επίσης, έγινε καθαρισμός λιμενολεκάνης στο Λιγονάρι Γέρας, στην Αγία Φωτεινή και στα Πηγαδάκια, ούτως ώστε να μπορούν πλέον τα σκάφη να ελλιμενίζονται με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα.

Έγιναν εργασίες επισκευής και διαμόρφωσης των εσωτερικών κρηπιδωμάτων υπήνεμου μόλου,   στο λιμάνι  Ντιπίου, καθώς επίσης μερική αντικατάσταση των φωτιστικών που δεν λειτουργούσαν, ήτοι, ένα έργο πνοής για τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς της περιοχής, αλλά και για τους πολίτες, διότι μπορούν πλέον με ασφάλεια και άνεση να κάνουν τον περίπατό τους και να απολαμβάνουν την ομορφιά του κόλπου της Γέρας.

Προκειμένου, να προστατεύσουμε το οδόστρωμα του παραλιακού δρόμου στον λιμένα Πλωμαρίου από τις διαβρώσεις της θάλασσας, έγιναν εργασίες αποκατάστασης υποσκαφών, ούτως ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω διάβρωση του οδοστρώματος και να μην υπάρξει περίπτωση ατυχήματος.

Επίσης, στο πάρκο, που βρίσκεται εντός χερσαίας ζώνης στο Πλωμάρι, έγιναν ξυλουργικές εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης φθορών των κιγκλιδωμάτων.

Συνεχίζοντας τα έργα στα διάφορα λιμάνια, προχωρήσαμε σε εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης των φθορών στο λιμάνι Περάματος στον κόλπο Γέρας, προβαίνοντας και σε διάφορες ηλεκτρολογικές  εργασίες και χρωματισμό του Λιμενικού Σταθμού Περάματος, ενώ στα πλαίσια εκσυγχρονισμού των λιμανιών, προβήκαμε και στην εγκατάσταση 2 PILLARS, ούτως ώστε να μπορούν οι ιδιοκτήτες των ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών, να προμηθεύονται με την χρήση ειδικής κάρτας νερό και ρεύμα για τα σκάφη τους.

Έγινε καθαρισμός  λιμενολεκάνης, Σκάλας Πολυχνίτου, προκειμένου να μπορούν τα πλοία να προσεγγίσουν τις  Αλυκές και να φορτώσουν αλάτι.

Προμηθευτήκαμε κάδους και καθιστικά, για να τα τοποθετήσουμε στις χερσαίες ζώνες λιμένων και να αντικαταστήσουμε, τυχόν κατεστραμμένα κατά περίπτωση.

Προβήκαμε στην προμήθεια συστήματος περισυλλογής πετρελαιοειδών για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης λιμένων αρμοδιότητάς μας.

Επιπλέον ξεκίνησαν οι εργασίες για τον καθορισμό, Χερσαίας Ζώνης Λιμένα  Παναγιούδας, με την συλλογή στοιχείων για τοπογραφική και βυθομετρική αποτύπωση του λιμένα.

Μετά την Παναγιούδα, θα ακολουθήσει ο καθορισμός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Θερμής,  καθώς επίσης και των άλλων λιμένων του Νησιού  για τα οποία έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Προσπαθούμε με μείωση των λειτουργικών εξόδων της Υπηρεσίας, αλλά και με χρηστή διαχείριση, να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα έργα  και να ανταποκριθούμε με αμεσότητα και επιτυχία, στα καθημερινά λειτουργικά προβλήματα των λιμένων.

Νομίζω ότι, για το λίγο αυτό χρονικό διάστημα που έχουμε αναλάβει και παρά του ότι η Υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη, τα προβλήματα που μας προέκυψαν σχετικά με τον COVID – 19 και την κατακόρυφη μείωση των εσόδων, εν τούτοις, έχουμε κάνει αρκετές παρεμβάσεις  και θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα κάνουμε ακόμη περισσότερες σε όλα τα λιμάνια του νησιού, ούτως ώστε να καταστούν πιο λειτουργικά και ασφαλή.

Τελειώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω, τον Αντιπρόεδρο και όλα τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου που παρίστανται και συμμετέχουν στις συνεδριάσεις, καθώς επίσης και όλους τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας που δίνουν καθημερινά μάχη και κάνουν κατάθεση ψυχής, για την υλοποίηση του τεχνικοοικονομικού προγράμματός μας».

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey