«Νήσος Σάμος» ή «Νήσος Ρόδος» θα μπουν στη γραμμή

Ξανά στο προσκήνιο η σύνδεση Σμύρνης - Θεσσαλονίκης

07/02/2017 - 14:39

Σε μια εβδομάδα το «Νήσος Σάμος», σύμφωνα με τον ανακοινωμένο σχεδιασμό της «HellenicSeaways», θα ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη. Ωστόσο στο τελευταίο τεύχος, το περιοδικό «Εφοπλιστής» γράφει ότι στη γραμμή θα πάει το πλοίο «Vastervik», που θα αποκτηθεί από τη «Hellenic Seaways».

Σε μια εβδομάδα το «Νήσος Σάμος», σύμφωνα με τον ανακοινωμένο σχεδιασμό της «HellenicSeaways», θα ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη. Ωστόσο στο τελευταίο τεύχος, το περιοδικό «Εφοπλιστής» γράφει ότι στη γραμμή θα πάει το πλοίο «Vastervik», που θα αποκτηθεί από τη «Hellenic Seaways».

Κατά την άποψη του περιοδικού, το πλοίο που θα πάει στη γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη, είναι το «Νήσος Ρόδος», το οποίο από τις 14 Φεβρουαρίου ως τις 30 Μαρτίου, θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Επίσης από 31 Μαρτίου ως τις 11 Ιουνίου, το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - (Πάτμος) - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Βαθύ Σάμου.

Τα βασικά χαρακτηριστικά των πλοίων «Νήσος Ρόδος» και «Νήσος Σάμος» είναι ομοειδή. Έχουν πολύ μεγάλο μήκος και μεγάλη ικανότητα μεταφοράς οχημάτων. Αυτό σημαίνει πως και τα δύο μπορούν να αξιοποιηθούν για τη μεταφορά μεγάλου αριθμού οχημάτων και επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν μεγάλο αριθμό επιβατών.

 

Πλώρη για Σμύρνη

Η πρόσφατη ανακατασκευή στο «Νήσος Σάμος», του δίνει πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό, άλλωστε έχει σχεδόν διπλάσιες καμπίνες από το «Νήσος Ρόδος». Επίσης το γκαράζ του «Νήσος Σάμος» δεν έχει κολόνες με αποτέλεσμα να μπορεί να γεμίσει με φορτηγά. Κατά συνέπεια αν ένα από τα δύο μπορεί να καλύψει επαρκέστερα τη γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη, είναι το «Νήσος Σάμος». Το «Νήσος Ρόδος» από την άλλη πλευρά, αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα, 23 μίλια ανά ώρα, αντί για 21,5 μίλια ανά ώρα, του «Νήσος Σάμος». Αυτές είναι οι μέγιστες ταχύτητες, οι υπηρεσιακές είναι αισθητά χαμηλότερες. Το «Νήσος Σάμος» το καλοκαίρι κινούνταν με ταχύτητα 19 μιλίων ανά ώρα και αυτή την περίοδο κινείται με ταχύτητα 17 μιλίων ανά ώρα, σύμφωνα τα όσα έχουν αναφέρει ταξιδιώτες.

Με δεδομένη τη δυσκολία εισόδου και εξόδου από μικρά λιμάνια, του «Νήσος Σάμος», εκτιμούμε πως έχει περισσότερες πιθανότητες να μείνει στην άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου και τα δρομολόγια της Ικαρίας - Σάμου, το «Νήσος Ρόδος». Ώστε το «Νήσος Σάμος» να καταλήξει στο δρομολόγιο για το οποίο αποκτήθηκε και ανακατασκευάστηκε, το Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη.

Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή που θα κάνει η εταιρεία, θα δείξει αν εκτός από μεγάλο αριθμό οχημάτων, θέλει να προσελκύσει και μεγάλο αριθμό επιβατών. Όσο μεγαλύτερες ανέσεις προσφέρει το πλοίο, τόσο περισσότερους επιβάτες μπορεί να προσελκύσει. Ιδιαίτερα αν στόχος είναι να λειτουργήσει το ταξίδι ως μίνι κρουαζιέρα.

 

Ποιο πλοίο θα πάει Καβάλα;

Με τη διάταξη των δρομολογίων που προαναφέραμε, βλέπουμε το «Νήσος Μύκονος» να συνοδεύει το «Νήσος Ρόδος» στα δρομολόγια του βορείου Αιγαίου. Εναλλακτικά θα μπορούσε το «Νήσος Μύκονος» να πάει στη γραμμή Πάρου - Νάξου και να βρεθεί στην άγονη του βορείου Αιγαίου το «Vastervik». Αυτό σημαίνει ολική ανατροπή του υφιστάμενου σχεδιασμού όχι μόνο της εταιρείας αλλά και του Υπουργείου Ναυτιλίας για την άγονη του βορείου Αιγαίου.

Το «Vastervik» ναυπηγήθηκε στο 1986 στην Ιαπωνία, έχει μήκος 163,32 μέτρα, πλάτος 25,01 μέτρα και βύθισμα 5,75 μέτρα. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 23 μιλίων και μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες και 550 οχήματα. Πρόκειται για πλοίο που εκτελεί δρομολόγια στην Αδριατική κι αυτό κατά κανόνα σημαίνει ότι παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο ξενοδοχειακό του τμήμα. Οι εσωτερικοί χώροι δείχνουν να είναι πολύ ικανοποιητικοί, ωστόσο πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευής του 1986, είναι δηλαδή άνω των 30 ετών. Θυμίζουμε ότι πριν από ενάμιση χρόνο, όταν κατέληγαν όλες οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου στη «Hellenic Seaways», είχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα να μπει νεότευκτο πλοίο στη γραμμή Καβάλα - νησιά βορείου Αιγαίου. Αν στη γραμμή μπει πλοίο άνω των 30 ετών, σίγουρα θα υπάρξουν γκρίνιες από τους νησιώτες κι επιπλέον θα μειωθεί κατά πολύ η επιδότηση που δίνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey