Ένας στους τρεις Έλληνες δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ υπολογιστή

17/07/2014 - 16:30

Ένας στους τρεις Έλληνες ηλικίας 16 έως 74 ετών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ). Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, χρήση Η/Υ στην Ελλάδα κάνει το 61,1% του πληθυσμού της χώρας, ενώ το 34,4% δηλώνει ότι δεν έχει ασχοληθεί ποτέ στη ζωή του με Η/Υ.

Ένας στους τρεις Έλληνες ηλικίας 16 έως 74 ετών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ). Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, χρήση Η/Υ στην Ελλάδα κάνει το 61,1% του πληθυσμού της χώρας, ενώ το 34,4% δηλώνει ότι δεν έχει ασχοληθεί ποτέ στη ζωή του με Η/Υ.

Αντίστοιχα είναι και τα στοιχεία για τους χρήστες του διαδικτύου. Το 57,6% του πληθυσμού της χώρας αναφέρει ότι έχει κάνει χρήση του διαδικτύου τους τελευταίους τρεις μήνες τού 2013, ενώ το 36,3% δηλώνει ότι δεν έχει πλοηγηθεί στο ίντερνετ ποτέ στη ζωή του.

Πάντως οι Έλληνες χρήστες, όπως δείχνουν τα στοιχεία, κάνουν «βαριά» χρήση του διαδικτύου. Περίπου οκτώ στους 10 χρήστες βρίσκονται στον κυβερνοχώρο σε καθημερινή βάση. Και σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, κατά κανόνα οι χρήστες ενημερώνονται για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), διαβάζουν εφημερίδες ή/και περιοδικά (70,5%), αποστέλλουν και λαμβάνουν ηλεκτρονική αλληλογραφία (74,6%), πραγματοποιούν βιντεοκλήσεις (48,5%), ενώ πάνω από τους μισούς (51,4%) ανεβάζουν περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα.

Ακόμη, τρεις στους 10 χρήστες αξιοποιούν το διαδίκτυο για την εκπαίδευση και κατάρτισή του (29,4%), αλλά και για την αναζήτηση εργασίας (30,0%), και περίπου δύο στους δέκα λαμβάνουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (21,7%).

Ένα σημαντικό μέρος των χρηστών διαδικτύου αξιοποιεί τον κυβερνοχώρο και για υπηρεσίες αγορών από απόσταση. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από ένας στους δύο Έλληνες χρήστες του διαδικτύου (52,3%) αγόρασαν ηλεκτρονικά υπηρεσίες ή/και προϊόντα τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι περισσότεροι από αυτούς (76,1%) εμφανίζουν ως ισχυρότερο κίνητρο των on-line αγορών τους τις χαμηλότερες τιμές αγαθών που συναντούν στο ίντερνετ. Ακολουθεί η «ευκολία αγορών» (48,9%), η «μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων» (48%) και, τέλος, ο «λιγότερος χρόνος» (40%). Πάνω από εννέα στους δέκα χρήστες που αγοράζουν ηλεκτρονικά (93%), αναφέρουν ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2013 έχουν ξοδέψει σε on-line αγορές λιγότερο από 500 ευρώ, ενώ το 7% περισσότερα από 500 ευρώ.

Σε αντίθεση με τις αγορές, οι on-line συναλλαγές με το Δημόσιο είναι μάλλον περιορισμένες. Σχεδόν ένας στους τέσσερις πολίτες (16 - 74 ετών) ενημερώνεται για θέματα Δημοσίου από το ίντερνετ και μόλις το 15% διεκπεραιώνει ηλεκτρονικά συναλλαγές με κάποια δημόσια υπηρεσία. Πάντως, όλοι συμφωνούν, σε ποσοστό 88% και άνω, ότι το διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει στο ξεπέρασμα της γραφειοκρατίας.

Τέλος, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, οι προαναφερόμενοι δείκτες εμφανίζουν υστέρηση σε σχέση με τους μέσους όρους στην Ε.Ε.. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο τέταρτο τρίμηνο του 2013 και διεξήχθη με τη μεθοδολογία τής Eurostat σε δείγμα 6.500 πολιτών ηλικίας 16 - 74 ετών.

Πηγή: kathimerini.gr

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey