Ξεκινά η «Εγνατία»

01/07/2012 - 05:56
Το έργο που ατέλειωτα χρόνια τώρα περιμένει η δυτική Λέσβος, χθες μπήκε σε τροχιά εκτέλεσης. Με την επαναδημοπράτησή του απ’ το Υπουργείο Υποδομών, ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου, η «Εγνατία» της Λέσβου, βρήκε μειοδότη.
Τέσσερις προσφορές και προσωρινός μειοδότης για τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, που επαναδημοπρατήθηκε με 40 εκατ. ευρώ

Το έργο που ατέλειωτα χρόνια τώρα περιμένει η δυτική Λέσβος, χθες μπήκε σε τροχιά εκτέλεσης. Με την επαναδημοπράτησή του απ’ το Υπουργείο Υποδομών, ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου, η «Εγνατία» της Λέσβου, βρήκε μειοδότη που θα αναλάβει να συντομεύσει την απόσταση απ’ το κεντρικό τμήμα του νησιού έως το Σίγρι κάνοντας ένα σύγχρονο δρόμο. Το γεγονός δε ότι η έκπτωση που δόθηκε είναι αρκετά χαμηλή, προοιωνίζεται πως δε θα υπάρξουν και προβλήματα στην εκτέλεσή του, παρ’ ότι εργολήπτες είχαν αναφέρει ότι ήταν πολύ χαμηλές οι τιμές τους.

Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας το Σεπτέμβριο του 2011 με 44,5 εκατ. ευρώ και δημοπρατήθηκε αρχικά στις 13 Δεκεμβρίου. Απεργιακές κινητοποιήσεις των Μηχανικών του Δημοσίου (ΕΜΔΥΔΑΣ στην Αττική) απέτρεψαν τη δημοπράτησή του δύο φορές, ενώ όταν τελικά έγινε ο διαγωνισμός, στις 19 Ιανουαρίου 2012, κηρύχθηκε άγονος ελλείψει προσφορών. Τότε, στο σχετικό δημοσίευμά μας, άνθρωποι απ’ το χώρο των κατασκευών είχαν διατυπώσει την εκτίμηση πως δεν υπήρξαν προσφορές, αφενός γιατί το τεράστιο έργο βρίσκεται στη νησιωτική χώρα, και αφετέρου γιατί είχε πολύ χαμηλές τιμές που περιόριζαν το εργολαβικό όφελος, εξανεμίζοντάς το σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι στη Λέσβο κι όχι στην ηπειρωτική χώρα.
Υπήρξε, όμως, εγκαίρως η πρόβλεψη ότι σε τυχόν επανάληψη του διαγωνισμού θα υπάρξει ενδιαφέρον, παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση δυσχεραίνει τη λήψη εγγυητικών επιστολών από εργολήπτες για συμμετοχή τους σε τέτοιους διαγωνισμούς.

Πολύ χαμηλές εκπτώσεις

Όπως μας είπε ο αντιδήμαρχος Ερεσού - Αντίσσης, Αντώνης Κουμαράς, που μετείχε στην επιτροπή του διαγωνισμού στο Υπουργείο Υποδομών εκπροσωπώντας το Δήμο Λέσβου, κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές, που κατά σειρά είχαν τα εξής ποσοστά έκπτωσης κατά μέσο όρο:
- Απ’ την ΕΤΕΘ Α.Ε. με 1,6%
- Απ’ την εταιρεία «Χριστόφορος Κωνσταντινίδης» με 2,04%
- Απ’ την ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. με 2,96%
- Απ’ την κοινοπραξία των εταιρειών «Αναστυλωτική ΑΤΕ» - «Τοξότης Α.Ε.» - «Ελληνική Υδροκατασκευή Α.Ε.» με ποσοστό 4,17%
Η τελευταία κοινοπραξία, που έδωσε και το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης, αναδείχθηκε και προσωρινός μειοδότης του έργου, που προκηρύχθηκε με περίπου 40 εκατ. ευρώ (σημ.: το υπόλοιπο ποσό αφορά σε απαλλοτριώσεις που θα απαιτηθούν στα τμήματα με νέες χαράξεις, αλλά και σε αρχαιολογικές εργασίες).
Η κοινοπραξία, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αποτελείται από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες με εμπειρία ετών στα δημόσια έργα και μάλιστα η μία απ’ τις μετέχουσες εργοληπτικές επιχειρήσεις, η «Αναστυλωτική ΑΤΕ», έχει εκτελέσει και στο παρελθόν εργασίες στη Λέσβο και πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στην κατασκευή των τεχνικών έργων του δρόμου Αγιάσου - Πολιχνίτου.

5,3 χιλιόμετρα λιγότερα

Το έργο που θα κατασκευαστεί, αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονή - Σίγρι, που θα μειωθεί σε 46,7 χιλιόμετρα, έναντι 52 χιλιομέτρων που είναι σήμερα το μήκος της υπάρχουσας οδού. Σε σημαντικό μήκος, περίπου 21 χιλιομέτρων, η νέα οδός χαράσσεται πάνω στη σημερινή με αναβάθμιση και βελτίωση του δρόμου, αλλά και με αύξηση του πλάτους του. Στο υπόλοιπο μήκος (περίπου 25,7 χιλιόμετρα) η νέα οδός εγκαταλείπει την υφιστάμενη και προβλέπεται κατασκευή εξ ολοκλήρου νέων τμημάτων.
Όπως περιγραφόταν στην προκήρυξη, στην εργολαβία περιλαμβάνονται ακόμη η κατασκευή οκτώ ισόπεδων κόμβων και πέντε ισόπεδων συνδέσεων, η πλήρης κατασκευή της γέφυρας Άντισσας μήκους 44 μέτρων, η κατασκευή 164 οχετών και άλλων αποχετευτικών έργων, αλλά και έργων σήμανσης-ασφάλισης και ηλεκτροφωτισμού στις περιοχές των ισόπεδων κόμβων, όπως και έργα πρασίνου κατά μήκος του δρόμου.


Όπως δήλωσε ο Νίκος Σηφουνάκης
Έργο της δεκαετίας…



«Επιτέλους παρουσιάστηκε εξέλιξη στο πιο σημαντικό ίσως έργο της τελευταίας δεκαετίας στο νησί της Λέσβου, αφού πέρασε από “συμπληγάδες”», δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και βουλευτής Ν. Λέσβου, Νίκος Σηφουνάκης, αναφερόμενος στη σημασία της δημόσιας αυτής υποδομής και στην αναμενόμενη συμβολή της στη γενικότερη ανάπτυξη του νησιού.
Με βάση τους όρους της δημοπρασίας, ο αναπληρωτής υπουργός θύμισε πως σε 36 μήνες ο δρόμος θα δοθεί στη χρήση των πολιτών και το δυτικό τμήμα του νησιού θα βγει απ’ την απομόνωση, ενώ ανοίγει σοβαρή προοπτική για την εξασφάλιση δεύτερης θαλάσσιας συγκοινωνιακής σύνδεσης της Λέσβου με την απρόσκοπτη χρησιμοποίηση του λιμανιού του Σιγρίου.
«Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί από το 2002 (κατά τη θητεία μου στο τότε Υπουργείο Αιγαίου) που δρομολογήσαμε σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς το έργο αυτό, αντιμετωπίζοντας πάρα πολλές αντιξοότητες και καθυστερήσεις, με τις σημερινές εξελίξεις μπορούμε πια να μιλάμε με βεβαιότητα για την υλοποίησή του», ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης, εκφράζοντας την ελπίδα και το άλλο οδικό τμήμα Καλλονής - Πέτρας, όπου ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και είναι στη διαδικασία ένταξης (επίσης στο θεματικό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών), να πάρει σύντομα το δρόμο της δημοπράτησης.
 
Τόνωση της οικονομίας
Ο Αντώνης Κουμαράς, μετά τη θετική κατάληξη της επαναδημοπράτησης του έργου, επεσήμανε: «Οι κάτοικοι όλης της δυτικής Λέσβου πιστεύω ότι πληροφορούμενοι την εξέλιξη θα νιώσουν απέραντη ικανοποίηση, γιατί επιτέλους μπορεί να ξεκινήσει το μεγαλύτερο έργο πνοής που χρόνια περιμένει η περιοχή μας.» Ο κ. Κουμαράς προσέθεσε ακόμη πως σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, είναι τεράστια «ανάσα» για την τοπική οικονομία να ξεκινούν τέτοιου μεγέθους έργα, που θα δώσουν δουλειά σε κόσμο και θα ρίξουν χρήμα στην τοπική αγορά.
Ο πρόεδρος της επιτροπής αγώνα για το δρόμο Καλλονής - Σιγρίου, Τάκης Ιορδάνης, που παρέστη στο διαγωνισμό, πέραν της ικανοποίησής του για τη θετική έκβαση μιας πολύχρονης προσπάθειας, επεσήμανε: «Επειδή η έκπτωση που δόθηκε είναι μικρή, θεωρώ πως το έργο θα γίνει, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον τόπο μας.»
Παρών στη δημοπράτηση ήταν και ο πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου Δημήτρης Καπετανάς, που παρακολουθεί την εξέλιξη της μελέτης και την προσπάθειας ένταξης του άξονα 10 χρόνια τώρα. Επισημαίνοντας την καθοριστική συμβολή των Δημήτρη Ρέππα, Νίκου Σηφουνάκη και Γιάννη Οικονομίδη στην εξασφάλιση των κονδυλίων τού ΕΣΠΑ απ’ το τομεακό πρόγραμμα, ο κ. Καπετανάς ανέφερε πως δε θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη εξέλιξη για το έργο.
Μέσα στις επόμενες μέρες θα κινηθεί και η διαδικασία ανάδειξης οριστικού μειοδότη, εκτός αν στο μεταξύ υπάρξουν προσφυγές απ’ τις άλλες μετέχουσες στο διαγωνισμό εταιρείες.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey