Νέος χάρτης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

01/07/2012 - 05:56
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου οι προτάσεις για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Λέσβου και της Λήμνου.
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου οι προτάσεις για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Λέσβου και της Λήμνου. Η υπηρεσία έχει υποβάλει τις προτάσεις της στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το Δήμο Λέσβου και το Σύλλογο Δασκάλων του νησιού και αναμένει τις δικές τους τοποθετήσεις, αφού τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.

Αυτό τονίζει, άλλωστε, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τασούλα Τσολερίδου, επισημαίνοντας στο «Ε»: «Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταθέτει προς συζήτηση στους αρμόδιους φορείς τις προτάσεις στις οποίες κατέληξε κατόπιν ενδελεχούς μελέτης της επίσημης νομοθεσίας και των επίσημων τηρούμενων στοιχείων της Διεύθυνσης Λέσβου, καθώς και την αξιολόγηση του μαθητικού δυναμικού. Επισημαίνουμε ότι πρόκειται για προτάσεις και όχι για απόφαση, κάτι που σημαίνει ότι υπόκεινται σε πιθανές τροποποιήσεις. Οι αρμόδιοι φορείς θα καταθέσουν τις προτάσεις και τις τοποθετήσεις τους, που θα ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης.»
Σύμφωνα με την ίδια, σε πολλές περιπτώσεις προτείνεται να γίνουν συγχωνεύσεις ήδη υποβιβασμένων σχολείων, κάτι που ισχύει για διθέσια ή τριθέσια σχολεία που, σύμφωνα με την κ. Τσολερίδου, λειτουργούν ως τέτοια εδώ και χρόνια και τώρα προτείνεται να αναγνωριστούν και επίσημα. «Με τον τρόπο αυτό ξεκαθαρίζει η κατάσταση», λέει χαρακτηριστικά η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας.
Σημειώνεται πως οι αρμόδιες διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν προθεσμία λίγες ακόμη μέρες προκειμένου να υποβάλουν τις προτάσεις τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία με τη σειρά της θα πρέπει, έως και τις 25 Φεβρουαρίου, να αποστείλει την τελική πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας.

Ποια δημοτικά σχολεία υποβιβάζονται

Σύμφωνα με τις προτάσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα σχολεία της που υποβιβάζονται λόγω μείωσης του μαθητικού τους δυναμικού, είναι τα εξής
- 2ο Δ.Σ. Μυτιλήνης, που μετατρέπεται από επταθέσιο σε εξαθέσιο. Σήμερα το Σχολείο έχει 76 μαθητές και λειτουργεί ήδη ως εξαθέσιο, ενώ μέσα στην τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών μειώθηκε από 103 το 2007 - 2008, σε 101 το 2008 - 2009 και σε 87 το 2009 - 2010.
- 4ο Δ.Σ. Μυτιλήνης, από επταθέσιο γίνεται εξαθέσιο. Έχει 96 μαθητές. Λειτουργεί ήδη ως εξαθέσιο, ενώ την τελευταία τριετία οι μαθητές μειώθηκαν από 108 το 2007 - 2008, σε 104 το 2008 - 2009 και σε 97 το 2009 - 2010.
- 3ο Δ.Σ. Πλωμαρίου, από επταθέσιο υποβιβάζεται σε εξαθέσιο. Έχει 105 μαθητές και λειτουργεί επίσης ήδη ως εξαθέσιο, με τον αριθμό των παιδιών να έχει κινηθεί την τελευταία τριετία αντίστοιχα από 95, σε 104 και σε 98 μαθητές. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 104 για το σχολικό έτος 2011 - 2012 και 98 για το 2012 - 2013.
- Δημοτικό Σχολείο Μανταμάδου, από εξαθέσιο σε τετραθέσιο. Έχει 56 μαθητές, με τον αριθμό τους να έχει κυμανθεί από 56 το 2007 - 2008, σε 61 το 2008 - 2009 και το 2009 - 2010. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 46 για το 2011 - ‘12 και 44 για το 2012 - ‘13.
- Δημοτικό Σχολείο Ν. Κυδωνιών, από τριθέσιο σε διθέσιο. Έχει 21 μαθητές, το 2007 - 2008 είχε 20, το 2008 - 2009 είχε 20 και το 2009 - 2010 και πάλι 20. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 20 μαθητές για το 2011 - 2012 και 17 μαθητές για το 2012 - 2013.
- Δημοτικό Σχολείο Βρίσας, από τετραθέσιο σε τριθέσιο. Έχει 31 μαθητές. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 30 το 2007 - ‘08, 32 το 2008 - ‘09 και 32 το 2009 - ‘10. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 33 για το 2011 - 2012 και 32 για το 2012 - 2013.
- Δημοτικό Σχολείο Λισβορίου, από τριθέσιο σε διθέσιο. Έχει 25 μαθητές, αριθμός που προβλέπεται σταθερός και την επόμενη διετία. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 22, 24 και 26 αντίστοιχα.
- Δημοτικό Σχολείο Κάτω Τρίτους, από πενταθέσιο σε τετραθέσιο. Έχει 37 μαθητές, την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 52, 41 και 35 και ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 38 και 41.

- Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς, από εξαθέσιο σε τετραθέσιο. Έχει 45 μαθητές. Στο Σχολείο είχαν δοθεί δύο επιπλέον οργανικές και λειτουργούσε ως εξαθέσιο. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 45, 51 και 55 και ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 47 και 43.
- Δημοτικό Σχολείο Μεσαγρού, από τριθέσιο σε διθέσιο. Έχει 22 μαθητές και την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 31, 23 και 22. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 19 και 27.
- Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχωρίου, από διθέσιο σε μονοθέσιο. Έχει 9 μαθητές και την τελευταία τριετία ο αριθμός των ήταν 11, 10 και 8 μαθητές. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 19 και 27.
- Δημοτικό Σχολείο Βατούσας, από τριθέσιο σε διθέσιο. Έχει 22 μαθητές και την τελευταία τριετία ο αριθμός τους ήταν 24, 24 και 22. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 19 και 15.
- Δημοτικό Σχολείο Κεραμίου, από πενταθέσιο σε τετραθέσιο. Έχει 45 μαθητές και την τελευταία τριετία ο αριθμός ήταν 45, 45 και 41 μαθητές. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 44 και 41.
- Δημοτικό Σχολείο Συκαμινέας, από τετραθέσιο σε διθέσιο. Έχει 21 μαθητές. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών ήταν 29, 29 και 20, ενώ ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 25 και 26.
- Δημοτικό Σχολείο Φίλιας, από πενταθέσιο σε τετραθέσιο. Έχει 38 μαθητές και την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών 49, 49 και 38. Ο προσδοκώμενος αριθμός μαθητών μέχρι το 2013 είναι 37 και 36. Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο Σχολείο προέρχεται από τη συγχώνευση του Δ.Σ. Φίλιας και του μονοθέσιου Δ.Σ. Ανεμότιας.

Συνενώσεις και συγχωνεύσεις
Πέρα από τους υποβιβασμούς, προτείνονται οι συνενώσεις τεσσάρων δημοτικών σχολείων της Μυτιλήνης που ήδη συστεγάζονται, καθώς και οι συγχωνεύσεις έξι δημοτικών της Λέσβου και ενός της Λήμνου. Τα συστεγαζόμενα σχολεία της Μυτιλήνης που συνενώνονται είναι αφενός το 6ο εξαθέσιο με το 14ο εξαθέσιο, που γίνονται πλέον μια σχολική μονάδα, με ονομασία 6ο 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης (σχολείο που θα πληροί πλέον τις προδιαγραφές για ένταξη στα πιλοτικά ολοήμερα), καθώς και το 3ο εξαθέσιο με το 12ο εξαθέσιο, που μετονομάζονται μαζί σε 3ο 12θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης.
Από εκεί και πέρα, προτείνονται οι εξής συγχωνεύσεις:

- Το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Κεραμείων με 28 μαθητές συγχωνεύεται με το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ιππείου, που έχει 77 μαθητές. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών του Δ.Σ. Κεραμείων ήταν 33, 24 και 28 αντίστοιχα. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 105 μαθητές και οργανικότητα εξαθέσιου. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση, τα δύο Σχολεία απέχουν λιγότερο από ένα χιλιόμετρο μεταξύ τους, ο δρόμος δεν παρουσιάζει προβλήματα και υπάρχει ήδη λεωφορείο που μεταφέρει τα παιδιά του γυμνασίου από τα Κεραμειά στο Ίππειος, όπου οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι πολύ καλές.
- Το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Μεσαγρού με 22 μαθητές συγχωνεύεται με το οκταθέσιο Δημοτικό Σχολείο Παπάδου, που έχει 127 μαθητές. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των μαθητών του Δ.Σ. Μεσαγρού ήταν 31, 23 και 22 παιδιά αντίστοιχα. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 149 μαθητές και οργανικότητα οκταθέσιου. Τα δύο Σχολεία απέχουν λιγότερο από ένα χιλιόμετρο μεταξύ τους, ενώ ο δρόμος δεν παρουσιάζει προβλήματα και υπάρχει ήδη λεωφορείο που μεταφέρει τα παιδιά του γυμνασίου από το Μεσαγρό στον Παπάδο, όπου οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι πολύ καλές.
- Το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Πελόπης με 16 μαθητές, συγχωνεύεται με το πενταθέσιο Δημοτικό Σχολείο Κάπης - Κλειούς, που έχει 57 μαθητές. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 74 μαθητές και οργανικότητα εξαθέσιου. Τα δύο Σχολεία απέχουν λιγότερο από πέντε χιλιόμετρα μεταξύ τους. Ο δρόμος δεν παρουσιάζει προβλήματα και υπάρχει ήδη λεωφορείο που μεταφέρει τα παιδιά του γυμνασίου από την Πελόπη στο Γυμνάσιο Μανταμάδου και μπορεί να κάνει στάση στο Δημοτικό Σχολείο Κάπης - Κλειούς. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις στην Κάπη - Κλειώ είναι εξαιρετικές, ενώ το Σχολείο είναι νεόδμητο, με όλες τις αναγκαίες υποδομές.

- Το διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Αφάλωνα με 17 μαθητές, συγχωνεύεται με το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας, που έχει 56 μαθητές. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 73 μαθητές και οργανικότητα εξαθέσιου. Τα δύο Σχολεία απέχουν λιγότερο από δύο χιλιόμετρα μεταξύ τους, ενώ στο Σχολείο της Παναγιούδας δυο από τις αίθουσες είναι προκάτ.
- Το διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Πηγής με 12 μαθητές, συγχωνεύεται με το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Θερμής, που έχει 73 μαθητές. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 85 μαθητές και οργανικότητα εξαθέσιου. Τα δύο σχολεία απέχουν εφτά χιλιόμετρα μεταξύ τους. Όσο για τη σχετική στενότητα χώρου που υπάρχει στη Θερμή, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας δε θεωρεί πως αυτή θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά στην ένταξη των μαθητών της Πηγής στις τάξεις. Αναφέρεται, επίσης, πως ο τέως Δήμος Θερμής διαθέτει δημοτικό λεωφορείο που μπορεί να μεταφέρει τους μαθητές.
- Το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Λισβορίου με 25 μαθητές συγχωνεύεται με το 11θέσιο Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου, που έχει 170 μαθητές. Το πολυδύναμο σχολικό κέντρο που θα προκύψει, θα έχει 195 μαθητές και οργανικότητα 12θέσιου. Τα δύο σχολεία απέχουν τέσσερα χιλιόμετρα μεταξύ τους, ο δρόμος είναι καλός και οι κτηριακές εγκαταστάσεις στο Σχολείο του Πολιχνίτου το ίδιο. Το νέο σχολείο που θα προκύψει από τη συνένωση, πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη στα πιλοτικά ολοήμερα.
Αντίστοιχη πρόταση για το 2ο Γραφείο της Πρωτοβάθμιας στη Λήμνο αφορά στη συγχώνευση του τετραθέσιου Δημοτικού Σχολείου Πλάκας Παναγιάς με 12 μαθητές, το οποίο λειτουργεί ως διθέσιο, με το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου, που έχει 54 μαθητές. Το νέο σχολείο που θα προκύψει θα έχει οργανικότητα εξαθέσιου και 66 μαθητές. Τα δύο σχολεία απέχουν περίπου εννέα χιλιόμετρα μεταξύ τους και ο δρόμος είναι πολύ καλός, ενώ το Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου θεωρείται πως πληροί τους όρους για την εγκατάσταση πολυδύναμης σχολικής μονάδας.

Ποια δημοτικά καταργούνται
Τα δημοτικά σχολεία που καταργούνται είναι το διθέσιο 13ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, που αυτήν τη στιγμή δεν έχει κανένα μαθητή, αλλά και δύο σχολεία της Λήμνου:
- Το δυσπρόσιτο ολοήμερο μονοθέσιο Δ.Σ. Σαρδών, που απέχει εννέα χιλιόμετρα από την Ατσική και 12 χλμ. από τη Μύρινα και την τελευταία πενταετία είχε αριθμό μαθητών 5 το 2006 - 2007 και το 2007 - 2008, 3 το 2008 - 2009 και κανέναν το 2009 - 2010 και το 2010 - 2011. Η εικόνα αυτή προβλέπεται να παραμείνει σταθερή και τα δύο επόμενα σχολικά έτη.
- Το ολοήμερο διθέσιο Δ.Σ. Κορνού, που απέχει από τη Μύρινα οκτώ χιλιόμετρα και την τελευταία πενταετία είχε αριθμό μαθητών 12, 11, 12, 9 και 6. Ο προσδοκώμενος αριθμός μέχρι το 2013 είναι 8 μαθητές.

Υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις και καταργήσεις νηπιαγωγείων
Τα πέντε συνολικά νηπιαγωγεία της Μυτιλήνης που προτείνονται για υποβιβασμό, είναι τα:
- 2ο ολοήμερο διθέσιο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, όπου προτείνεται ανάκληση της επιπλέον οργανικής θέσης. Την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από 41 σε 39, σε 38 και σε 40.
- 4ο ολοήμερο διθέσιο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, όπου προτείνεται ανάκληση της επιπλέον οργανικής. Την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από 30 σε 25, σε 21 και σε 24.
- 6ο ολοήμερο διθέσιο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, όπου προτείνεται ανάκληση της επιπλέον οργανικής. Την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από 33 σε 24, σε 31 και σε 29.
- 9ο ολοήμερο διθέσιο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, όπου προτείνεται ανάκληση της επιπλέον οργανικής. Την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από 35 σε 32, σε 36 και σε 32.
- 11ο ολοήμερο διθέσιο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, όπου προτείνεται ανάκληση της επιπλέον οργανικής. Την τελευταία τετραετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από 30 σε 21, σε 27 και σε 29.
Από εκεί και πέρα, συγχωνεύονται το μονοθέσιο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Τσιμανδρίων της Λήμνου (επτά συνολικά νήπια) με το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Κοντιά (οκτώ συνολικά νήπια). Η χιλιομετρική απόσταση των δύο μονάδων είναι 3,5 χλμ., ενώ στο Νηπιαγωγείο Τσιμανδρίων την τελευταία πενταετία ο αριθμός των νηπίων εξελίχθηκε από μηδέν σε επτά. Ο προσδοκώμενος αριθμός τους μέχρι το 2013 είναι πέντε νήπια.

Τέλος, καταργούνται:
- Το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Αργένου, που είναι σε αναστολή λειτουργίας λόγω μηδενικού αριθμού μαθητών.
- Το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Σαρδών απέχει εννέα χιλιόμετρα από την Ατσική και 12 χλμ. από τη Μύρινα και την τελευταία πενταετία δεν είχε καθόλου νήπια, ενώ δεν προβλέπεται να αλλάξει η εικόνα αυτή μέχρι το 2013.
- Το ολοήμερο μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Πορτιανού, που απέχει από τον Κοντιά τρία χιλιόμετρα και από τη Ν. Κούταλη το ίδιο. Την τελευταία πενταετία ο αριθμός των νηπίων του μειώθηκε από δύο σε μηδέν και μέχρι το 2013 αναμένεται να είναι τέσσερα και δύο νήπια.
- Το δυσπρόσιτο μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Πλάκας, που απέχει από το Κοντοπούλι 12,5 χλμ. και την τελευταία πενταετία ο αριθμός φοιτούντων νηπίων κυμάνθηκε από 5 σε μηδέν και την τελευταία χρονιά σε 3, ενώ αναμένεται να γίνει 3 και 2 έως το 2013.
- Το δυσπρόσιτο ολοήμερο μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Παναγιάς. Το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Παναγιάς απέχει από το Κοντοπούλι εννέα χιλιόμετρα και την τελευταία πενταετία ο αριθμός φοιτούντων νηπίων ήταν 5, 11, 4 και μηδέν και έως το 2013 αναμένεται να είναι 3 και 2.
- Τέλος, το μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Κορνού, που απέχει από τη Μύρινα οκτώ χιλιόμετρα και την τελευταία πενταετία ο αριθμός φοιτούντων νηπίων ήταν 2, μηδέν και 3 και μέχρι το 2013 αναμένεται να είναι 3 και 4.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey